Astfel, va fi extinsă cu patru ani, de la unul la cinci ani, valabilitatea atestatului de producător, din momentul emiterii. În același timp, și carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol va fi valabil timp de cinci ani şi se va elibera solicitantului, la cerere, de către primarul pe a cărui rază de competenţă se află terenul/ ferma/ gospodăria în care se obțin produsele ce urmează să fie puse la vânzare.
Atât atestatul de producător, cât și carnetul de comercializare, vor conține câte cinci file, câte una pentru fiecare an de valabilitate. Acestea vor fi completate cu datele de identificare ale producătorului agricol și informațiile din fiecare an de valabilitate legate de suprafețele cultivate și structurile corespunzătoare pe specii de legume, pomi fructiferi etc, respectiv pe specii de animale.
De altfel, noile măsuri se vor aplica începând cu 1 ianuarie 2018 și au rolul de a ușura accesul pe piața agroalimentară a micilor producători agricoli, prin simplificarea procedurii de validare a documentelor, prelungirea valabilității lor și, implicit, reducerea efortului financiar suportat de fermieri acum.
În ceea ce privește atestatele de producător eliberate până la finalul lui 2017, acestea își vor păstra valabilitatea până la expirare.
Potrivit normelor în vigoare, atestatul de producător trebuie obținut de către producătorii persoane fizice care comercializează produse agricole.
Sursa:avocatnet.ro