Rămâi conectat

Știri

Transavia își continuă activitatea la capacitate maximă, dar cu măsuri speciale de protecție pentru angajați

Publicat

în

În contextul special creat de pandemia COVID-19 și a stării de urgență, instaurate la nivel național, compania Transavia anunță că este pregătită în totalitate și din toate punctele de vedere să funcționeze la capacitate maximă în perioada următoare, precum și să implementeze toate măsurile care sunt impuse de autoritățile centrale și locale.

Transavia, lider al pieței cărnii de pasăre din România, are asigurată baza materială și absolut tot ce este necesar pentru realizarea producției la capacitate de 100% până inclusiv în luna septembrie a anului curent. În acest sens, avem asigurate din surse proprii toate capacitățile de transport mărfuri și produse finite.

Măsurile de protecție în această perioadă sunt drastice, compania fiind organizată într-un sistem de circuit închis, “De la bob la furculiță“, astfel încât nimic nu intră și nu iese din companie, fără a avea un control foarte strict.Trasabilitatea tuturor materiilor prime și a produselor ne ajută să garantăm o calitate și o siguranță maximă, la același nivel ca și până acum. În magazine produsele ajung prin distribuția noastră proprie, prin parcul auto propriu.

Toate spațiile, imobilele societății, precum și aleile de acces pietonal și auto sunt dezinfectate zilnic, ca și până acum. Toate persoanele care intră în societate sunt controlate și respectă toate procedurile de filtru, igienă și dezinfecție. Accesul în societate a persoanelor străine în această perioadă este strict interzis.Tuturor autovehiculelor care intră în societate li se aplică regula de igienizare și dezinfecție. Toți conducătorii auto de pe vehiculele societății au în dotare măști și mânuși de protecție, precum și dezinfectant atât pentru mâini, cât și pentru cabina mașinii.

Protecția angajaților

În prezent, personalul societății este la nivelul optim, toți sănătoși la această oră și apți de muncă. În fiecare zi, la fiecare punct de lucru, sunt desemnate persoane care inspectează fiecare angajat la începerea activității. Fiecare angajat respectă procedura standard de filtru prin care se schimbă de hainele de stradă, face duș, se dezinfectează, după care se echipează cu hainele de lucru.

În toate punctele critice din sectoarele de lucru, angajații sunt supravegheați video, în vederea respectării tuturor normelor de igienă și securitate în muncă.Toate punctele de lucru a societății sunt dotate cu echipamente de igienizare și dezinfecție.

Personalul societății este instruit și informat în fiecare zi, în ceea ce privește evoluția epidemiei de COVID-19 și măsurile care trebuie luate de fiecare în funcție de noile situații apărute. Niciun angajat care are un simptom asemănător unei răceli, boli respiratorii sau gripă sezonieră nu mai poate veni la muncă, acesta fiind izolat acasă sau după caz trimis la medic sau la spital. În plus, au fost luate măsuri de a avea la dispoziție aproximativ 100 persoane care ar putea înlocui în situațiile necesare eventuali angajați care nu își mai pot desfășura activitatea.

Personalul a fost instruit, este controlat și verificat în a respecta circulația de acasă la serviciu și de la serviciu-acasă. În proporție de 90% personalul este transportat la punctele de lucru și acasă cu mijloacele de transport puse la dispoziție de societate, care sunt igienizate și dezinfectate zilnic. Ceilalți angajați sosesc cu autoturisme de serviciu sau personale.

În orice situație toți angajații sunt instruiți să nu participe la evenimente cu mai multe persoane și să evite pe cât posibil socializările cu prieteni, vecini, rude, precum și să sesizeze compania cu privire la apariția oricărui caz special care poate crea o posibilă contaminare cu COVID-19. Personalul medical uman care deservește compania urmărește în fiecare zi orice activitate și informație de la toate sectoarele societății în ceea ce privește starea de sănătate a angajaților. În interiorul companiei nu se mai desfășoară ședințe și analize în grup, ci doar prin sisteme de video și tele-conferință, pe care societatea le are în dotare.

Pentru comunitate

Asigurăm autoritățile statului român, cât și pe cetățeni că suntem capabili să livrăm în continuare aceleași cantități de carne ca și până acum, la un nivel de maximă siguranță alimentară.

Transavia este prima companie din România care a acordat sprijin financiar Spitalului Județean Alba-Iulia în lupta împotriva COVID-19, așa cum am anunțat în 13 martie 2020. Vom păstra legătura cu comunitatea și avem convingerea că putem trece împreună peste aceste momente prin responsabilitate, încredere și disciplină.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

De când începem să cântăm colinde: Potrivit tradiției, din 21 noiembrie e voie a se cânta despre nașterea Domnului, odată cu sărbătorirea Intrării în Biserică a Maicii Domnului

Publicat

în

Asteptam cu multa nerabdare perioada Craciunului pentru a ne bucura impreuna de venirea in lume a Celui mult asteptat de intreg neamul omenesc

Una dintre cele mai mari bucurii ale Craciunului este sa ascultam colinde, sa primim colindatorii, sau chiar sa mergem noi insine la colindat.

Fara a ne uita in ograda altora, pentru ca nu este aici locul pentru aceasta, putem fi recunoscatori stramosilor nostri pentru mostenirea extraordinara pe care ne-au lasat-o; avem sute si sute de colinde, unele precrestine, altele increstinate si altele pur crestine, toate de o valoare inestimabila.

Totusi, perioada aceasta in care se canta colinde ramane foarte scurta si am vrea sa facem intr-un fel sa ne bucuram cat mai mult de aceste valori inestimabile pe care le avem. Exista prin traditie perioada dintre Sfantul Nicolae (6 decembrie) si Sfantul Ioan (7 ianuarie) in care se canta colinde – atat cele referitoare la Nasterea Domnului, cat si cele de Anul Nou.

In unele zone, de pilda, se colinda din 6 decembrie, de Sfantul Nicolae, pana imediat dupa Craciun. Potrivit traditiei, e voie a se canta despre nasterea Domnului nostru, Iisus Hristos, din 21 noiembrie, odata cu sarbatorirea Intrarii in Biserica a Maicii Domnului.

Dar Biserica ne da un raspuns foarte clar in legatura cu timpul in care cantam colindele; astfel, gasim in slujba Utreniei din ziua Praznicului Intrarii in Biserica a Maicii Domnului (21 noiembrie) urmatoarea Catavasie: „Hristos Se naste, mariti-L, Hristos din ceruri, intampinati-L, Hristos pe pamant, inaltati-va!”, cu nota: din aceasta zi, aceste Catavasii se canta pana la intaia zi a lui Ianuarie.

Deci Sfintii Parinti, „care le-au randuit pe toate bine”, au facut o legatura telogica foarte clara intre Praznicul Intrarii in Biserica a Maicii Domnului – cand cea aleasa de Dumnezeu sa-I fie Maica a intrat in Templu pentru a primi in pantecele sau cel preacurat, la plinirea vremii, pe Insusi Fiul lui Dumnezeu – si Praznicul Nasterii Domnului, cand Soarele dreptatii ne-a rasarit.

Ca sa rezumam, colindele se canta intre 21 noiembrie si 1 ianuarie, putandu-se prelungi aceasta perioada fara frica de a gresi pana pe 7 ianuarie. Preot Costin Butnar

Citește și crestinortodox.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

No, Servus ! De unde vine salutul ardelenilor: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului

Publicat

în

Este salutul specific sibienilor şi ardelenilor, în general…No, aşa îşi românii, saşii, maghiarii din Ardeal

Nu este o modă sau un moft, ci o tradiţie, un semn de respect faţă de cel care-ţi iese în cale. Iată istoria.

Servus!

Să luaţi aminte: Servus (în germană „servus”, în cehă „servus”, în maghiară „szervusz”, în croată „serbus” sau „servus”, în poloneză „serwus”) este o formă de salut folosită în mod familiar în Europa Centrală şi de Est, extrem de agreată, chiar împământenită în zona Ardealului.

Etimologie

Cuvântul provine din latinescul „servus”, care înseamnă „servitor”. Este o elipsă a expresiei latineşti „ego sum servus tuus” (în traducere ad litteram „eu sunt servitorul tău”, tradus şi ca „Sunt la dispoziţia ta”).

Deşi am fi tentaţi să credem că termenul „servus” provine din latină, lingviştii consideră că formula de salut, fără îndoială latinească la bază, a fost preluată la noi mult mai târziu, din limba germană (prin influenţa saşilor şi a şvabilor).

„Servus humillimus” era o formulă de salut folosită de romani şi însemna „sluga dumitale preaplecată!”. Salutul era utilizat doar între bărbaţi şi numai de la cei inferiori către superiori, termenul „servus” având semnificaţia de sclav sau rob (şerb).

Majoritatea specialiştilor consideră că termenul ar fi fost preluat în română, abia în perioada Imperiului Austro-Ungar, din germană. Aşa se explică şi faptul că formula de salut se utilizează încă, nu doar la noi, în Ardeal, ci şi în sudul Germaniei, Austria, Ungaria şi Polonia. În plus, este de remarcat că doar în Germania cuvântul şi-a păstrat forma grafică similară cu a noastră: „servus”, pe când ungurii scriu „szervusz”, iar polonezii „serwus”.

În schimb, de la maghiari am preluat formula de salut „servus tok” (atunci când se face referire la un grup de cunoscuţi) sau „szia”, formule care s-au încetăţenit.

 De la cuvântul latinesc înrudit sclavus (în traducere tot „slujitor”, „servitor”) este derivat şi salutul italian ciao (din schiavo), româniazat în „ceau”, pe la Sibiu sau Timişoara.

Sursa:sibiunews.net


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Municipiul Blaj a depus la ADR Centru proiectul pentru mobilitate urbană: Străzi reabilitate și modernizate, parcare supraetajată și depou pentru autobuze și microbuze

Publicat

în

Municipiul Blaj a depus la ADR Centru proiectul pentru mobilitate urbană

Proiect pentru mobilitate urbană de 6 milione de euro, la Blaj: Străzi reabilitate și modernizate, parcare supraetajată și depou pentru autobuze și microbuze

Municipiul Blaj a depus proiectul pentru mobilitate urbană prin care mai multe străzi vor fi modernizate și reabilitate. Vor fi construite și o parcare supraetajată (Park&Ride) și un depou pentru autobuze și microbuze.

Primăria Municipiului Blaj a depus, în data de 15 noiembrie 2024, la Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru (ADR), proiectul „Coridor Mobilitate Urbană prin Traseu Mobilitate Urbană, Amenajare Depou și Construire Park&Ride în Municipiul Blaj”.
Proiectul, în valoare de peste 6 milioane de euro, este finanțat prin Programul Operațional Regional (Regio) 2021-2027.

Fondurile europene pe această linie de finanțare sunt alocate DOAR MUNICIPIILOR, iar Blajul este al doilea municipiu, din cele peste 20 arondate ADR Centru, care a depus cerere de finanțare pe mobilitate, punctajul obținut de proiectul nostru fiind de 97 (din 100)!

În cadrul acestui proiect, vor fi reabilitate și modernizate complet străzile Clujului, Gheorghe Doja, Gării și Eroilor, va fi construită o parcare supraetajată (Park&Ride) și va fi amenajat, la intersecția străzii Clujului cu Stația de epurare, un depou pentru autobuze și microbuze.

Termenul de finalizare este anul 2030.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba