Astfel, potrivit notei de fundamentare a proiectului de act normativ, şi „avocaţii pot beneficia de acordarea indemnizaţiei prevăzute de articolul XV din OUG 30/2020”.
Totodată, se includ, ca beneficiari ai măsurilor de protecţie reglementate, „persoanele fizice titulare ale atestatului de impresar artistic, cuprinse în Registrul artelor spectacolului administrat de Ministerul Culturii, care obţin venituri exclusiv din această activitate”.
De asemenea, conform documentului, „persoanele care realizează venituri din mai multe activităţi şi pentru care sunt aplicabile mai multe măsuri de protecţie socială pot beneficia de una singură, cea mai avantajoasă, în baza opţiunii exprimate la solicitare”.
„Se prelungeşte termenul de depunere a solicitărilor pentru indemnizaţiile prevăzute de art. XV, astfel încât acestea să poată fi prelucrate pe măsură ce se transmit cererile de acordare a indemnizaţiilor, cu 5 zile lucrătoare pentru categoriile deja reglementate şi se stabileşte la 10 zile lucrătoare pentru categoriile nou introduse prin prezentul proiect de act normativ”, se mai precizează în nota de fundamentare.
Pe ordinea de zi a şedinţei de guvern figurează şi un proiect de ordonanţă de urgenţă prin care Executivul va modifica şi completa OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate.
Proiectul prevede, printre altele, modificarea termenului de decădere în interiorul căruia se poate solicita plata indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate, acordate în contextul pandemiei de COVID-19, de la 90 de zile la 180 de zile de la data încetării perioadei stării de urgenţă.
Executivul urmează să aprobe şi un memorandum care prevede stabilirea unor măsuri pentru sprijinul proiectelor mari de cercetare în domeniul sănătăţii, care să ia în calcul, între altele, construirea unei infrastructuri de cercetare în scopul asigurării producţiei de vaccinuri necesară la nivel naţional şi internaţional având în vedere posibilitatea apariţiei în orice moment a unei pandemii cu virus gripal.
Un alt memorandum care va fi supus adoptării în reuniunea guvernamentală are ca temă „continuarea şi amplificarea campaniei asumate de conştientizare şi informare a populaţiei de către autorităţile publice asupra importanţei prevenţiei răspândirii pe teritoriul României a noului coronavirus (COVID-19)”.
Legat de rectificarea bugetară, premierul Orban a anunţat marţi seară că ordonanţa de urgenţă aferentă va fi pe masa Guvernului „în această săptămână”, precizând că proiectul cuprinde câteva obiective precise: „creşterea alocărilor pentru sănătate şi de asemenea creşterea alocărilor către zona de muncă şi protecţie socială, pentru a asigura resursele financiare pentru a face toate plăţile”.
„De asemenea, la rectificarea bugetară vom creşte plafonul pentru creditele garantate de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii de la 5 la 15 miliarde, pentru a putea asigura capitalul de lucru sau capitalul necesar pentru investiţii pentru cât mai multe întreprinderi mici şi mijlocii care vor accesa aceste produse puse la dispoziţie de guvern, şi anume credite care sunt garantate şi cu dobândă subvenţionată, ca să se ştie exact despre ce e vorba”, a mai spus el.
”Suntem pregătiţi să asigurăm plata sumei necesare angajaţilor în şomaj tehnic. Vom asigura resursele financiare. Săptămâna aceasta vom avea pe masa guvernului Ordonanţa de Urgenţă de rectificare a bugetului în care avem câteva obiective precise: creşterea alocărilor pentru sănătate şi, de asemenea, creşterea alocărilor către zona de muncă şi protecţie socială, pentru a asigura resursele financiare pentru a face toate plăţile”, a declarat Ludovic Orban la Realitatea Plus, marţi seara.
De asemenea, vor fi luate o serie de măsuri şi pentru IMM-uri. ”De asemenea, la rectificarea bugetară vom creşte plafonul pentru creditele garantate de stat pentru IMM de la 5 la 15 miliarde, pentru a putea asigura capitalul de lucru sau capitalul necesar de investiţii, pentru cât mai multe IMM care vor accesa aceste credite garantate cu dobândă subvenţionată. De vineri va deveni operaţional întreg mecanismul prin care IMM o să acceseze această facilitate”, a mai spus premierul.
Ludovic Orban mai spune că şomajul tehnic va fi susţinut de statul român pe o perioadă de două luni. Apoi, somajul tehnic va fi înlocuit cu o altă formă de sprijin şi anume susţinerea unei părţi din salariul celor reangajaţi.
”În ceea ce priveşte şomajul tehnic, am ales această variantă de a plăti şomajul tehnic şi din considerente epodemiologice. Am ales varianta de a plăti şomajul tehnic din bugetul fondului de şomaj şi pentru a-i ajuta pe oameni să poată să stea acasă şi să nu se expună. Această măsură va avea o durată limitată, să spun 2 luni, după care, pe măsură ce vom depăşi vârful epidemiei şi încep să repornească activităţile economice, intenţia noastră este de a înlocui această formă de sprijin cu o măsură activă în care să suportăm parţial din bugetul fondului de şomaj, salariul persoanei care a fost în şomaj tehnic şi care sunt reangajate de companiile în care şi-au desfăşurat activitatea pentru că interesul nostru este să repornim cât mai multe companii, ca un număr cât mai mare dintre angajaţi să îşi menţină locurile de muncă şi vom gândi un instrument şi pentru absorbţia de forţă de muncă suplimentare care va fi în căutarea unui loc de muncă. Vom trece, după ce revenim la normalitate, la măsuri active de susţinere a angajării”, a mai declarat Orban.
Sursa:.romaniatv.net