Administrație
S-a solicitat aviz de mediu pentru modernizarea Drumului Județean 750 C Sălciua de Sus-Teiuș
Un prim pas pentru modernizarea DJ 750 C
S-a solicitat aviz de mediu pentru modernizarea Drumului Județean 750 C Sălciua de Sus-Teiuș.
Vorbim de un proiect al Consiliului Județean Alba care vizează conectarea microregiunii munților Apuseni și a microregiunii Mureșului cu autostrada A10 Sebeș –Turda și crearea unui cadru favorabil valorificării potențialului turistic și economic al zonei.
Infrastructura de transport urmează să fie îmbunătățită pe o distanță de peste 40 de kilometri.
Starea actuală a drumului este necorespunzătoare unui trafic civilizat, deoarece sistemul rutier existent se prezintă pe tronsonul 1, de pe raza comunelor Sălciua și Ponor, pe o distanță de 600 de metri ca un drum asfaltat aflat într-o stare considerabilă de de degradare și pe restul lungimii împietruit, iar pe tronsonul 2, aflat în extravilanul localităților Teiuș, Râmeț și Stremț, sistemul rutier este realizat din pământ sau pământ în amestec cu piatră și drum care prezintă îmbrăcăminte asfaltică, dar este afectat de alunecări de teren.
Timpul mare de călătorieo este un neajuns pentru fiecare dintre locuitorii comunelor tranzitate, cât şi pentru cei care se află în tranzit în zonă, fie de plăcere, fie în interes de serviciu. Starea actuală a Drumului Județean 750 C, prin tot ceea ce înseamnă acest lucru (carosabil, marcaje sau semnalizare) este factorul cel mai important care afectează timpul de călătorie.
Prin realizarea lucrărilor de modernizare se va mari gradul de confort și siguranță atât al pietonilor cât și al vehiculelor care circulă pe drumul județean despre care vorbim.
Administrație
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba, prin echipa de la Formațiile de lucru Câmpeni din cadrul Sistemului Hidrotehnic Turda, a realizat recent două ziduri de sprijin de 15 metri (pe malul drept) și respectiv 30 de metri (pe malul stâng) pe pârâul Abrud, în intravilanul orașului Abrud.
Zidurile au fost construite din blocuri tip LEGO, fiecare având o înălțime de 2,5 metri, și au fost amplasate pe o fundație rigidă din beton.
Pentru protejarea lucrărilor executate, în aval au fost amenajate un prag de fund din beton și o saltea din anrocamente. În perioada următoare, se vor efectua lucrări de reparații la pragul de fund amplasat amonte de confluența pârâului Abrud cu pârâul Cernița.
Toate lucrările sunt realizate conform Planului Tehnic 2024 al Administrației Apele Române Mureș.
Administrație
La Sebeș, investiții în infrastructura rutieră: Care este stadiul lucrărilor
La Sebeș sunt în derulare mai multe lucrări cuprinse în proiectele de modernizare a infrastructurii rutiere din oraș
În prezent, se lucrează intens pe străzile Doinei și Moților din municipiu.
Lucrările includ pe lângă modernizarea părții carosabile și amenajarea trotuarelor, parcărilor și spațiilor verzi.
De asemenea, se efectuează lucrări de amenajarea intersecțiilor, dar și a racordurilor cu străzile laterale. Intervențiile includ partea carosabilă, trotuare pietonale, accese la proprietăți, parcări, spații verzi, amenajarea intersecțiilor și racordurilor cu străzile laterale, asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale, lucrări de siguranță rutieră. Resursele sunt asigurate printr-o finanțare nerambursabilă obținută prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny, a transmis primarul municipiului Sebeș.
Administrație
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
A început turnarea primului strat de asfalt pe DJ 107 K.
Vorbim de o investiție de 30 de milioane de lei a Consiliului Județean Alba.
Acest drum județean face legătura între DN1, Galda de Jos, Întregalde și Mogoș (intersectie cu Transapuseana). Investiția este derulată prin Programul Național Anghel Saligny.
E o lucrare de amploare care, printre altele, a presupus construirea de patru noi poduri și reabilitarea unui al cincilea. La final, drumul va fi modernizat în totalitate, în clipa de față lucrările vizând porțiunea dinspre Ivăniș spre Mogoș.
Termenul de finalizare a proiectului este aprilie 2026, dar autoritățile județene speră ca lucrările să fie încheiate în avans.
-
Știri10 ore ago
Cum se salută românii și câte forme de salut există: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știri5 ore ago
No, Servus ! De unde vine salutul ardelenilor: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știrio zi ago
TRADIŢII şi OBICEIURI de 21 noiembrie: Intrarea în biserică a MAICII DOMNULUI (OVIDENIA)
-
Știri4 zile ago
Costumul popular din Apuseni: Păstrează unitatea portului românesc prin piesele ce îl compun
-
Știri4 zile ago
Top 10 locuri de vizitat toamna: Casa de Piatră, cătun din Parcul Natural Apuseni, între destinațiile recomandate
-
Știri2 ore ago
De când începem să cântăm colinde: Potrivit tradiției, din 21 noiembrie e voie a se cânta despre nașterea Domnului, odată cu sărbătorirea Intrării în Biserică a Maicii Domnului
-
Sănătateo săptămână ago
Cum îți dai seama că suferi de diabet: 14 noiembrie, Ziua Mondială de Luptă împotriva Diabetului
-
Știrio săptămână ago
Lăsata Secului în Postul Crăciunului: Tradițiile și obiceiurile zilei de 14 noiembrie