Administrație
Rețea de canalizare pluvială pe trei străzi din cartierul Micești: Aprobarea cererii de finanțare, prin programul national de Investitii,,Anghel Saligny”, în ședința CL din 27 octombrie
Consilierii locali ai municipiului Alba Iulia vor avea de votat în ședința ordinară din 27 octombrie, aprobarea cererii de finanțare și a devizului general estimativ pentru proiectul „Rețea de canalizare pluvială pentru descărcarea canale colectoare HC762 și HC1134 din localitatea Micești, Municipiul Alba Iulia în emisarul natural Ampoi”, in vederea depunerii in cadrul programului National de Investitii,,Anghel Saligny”
Proiectul are drept scop realizarea unei rețele de canalizare pluvială de-a lungul străzilor Măgurei, Azuga și Dorna, aflate în domeniul public al Municipiului Alba Iulia.
Oportunitatea investiției este justificată de faptul că în prezent în localitatea Micești se află in desfășurare lucrările de execuție pentru reabilitarea canalului colector HC762. Acest colector rezolvă doar punctual problema preluării apelor pluviale de pe versanții dealului Mamut situat în partea de vest a localității Micești.
O altă problemă o reprezintă starea actuală a canalului colector HCl134 care asigura scurgerea apelor pluviale din zona străzii Măgurei și pând în zona străzii Drăgășani, traseul acestui colector fiind printre proprietăți private, iar din punct de vedere structural acesta este colmatat sau acoperit cu anexe gospodărești pe anumite porțiuni.
În timpul ploilor abundente apele se scurg pe platforma drumului, în grădini și locuințe ceea ce duce la formarea noroaielor, gropilor, bălților și inundarea subsolurilor.
Strada Măgurei este parțial amenajată, pe o lungime de 285 m de la Strada Scărișoara și până la intersecția cu strada Topliței. De aici și până la intersecția cu strada Doma, pe o lungime de 143 m, strada Măgurei este neamenajata, cu suprastructură din pietriș, balast și pământ.
Strada Azuga, în lungime de 390 m, este neamenajată cu suprastructură în principal din pământ.
Strada Doma, pe o lungime de 200m, de la intersecția cu strada Azuga și până la râul Ampoi este, de asemenea, neamenajată cu suprastructură din pământ.
Terenul pe care se va dezvolta obiectivul are suprafața plană, fără urme de alunecare sau degradare, care permite amenajări facile pentru accese și circulații in condiții de siguranță.
Străzile Măgurei, Azuga și Doma sunt parțial echipate din punct de vedere tehnico-edilitar, respectiv apa, canalizare, energie electrică, rețea de gaze.
Rețeaua de canalizare pluvială propusă preia apele pluviale din canalul colector HC762 din zona străzii Măgurei, intersectează canalul colector HC1134 preluând și din acesta apele pluviale, și deversează în emisarul natural râul Ampoi. Prin realizarea obiectivului se urmărește creșterea și îmbunătățirea caracteristicilor de captare și scurgere a apelor pluviale, în acest fel degrevându-se de debite serioase de apă pluvială zona joasă din localitatea Micești. Nerealizarea acestei rețele conduce la inundarea a zonei de intersectie a străzilor Zăvoi și Drăgășani si alte imobile situate la o cota mai joasa in localitatea Micesti.
Se vor avea în vedere în principal următoarele:
– decantor amplasat în zona din spatele bisericii ortodoxe din Micești, pentru colectarea aluviunilor, și prevenirea colmatării rețelei de canalizare.
– canal din beton acoperit cu dale pe strada Măgurei cu o lungime de cca 200 m, de la canalul colector HC762 la canalul colecor HC1134.
– canalizare pluvială montată subteran, în lungime de 800 m, care preia apele din canalul din beton acoperit transportându-le și deversând în emisarul natural râul Ampoi, de-a lungul străzilor Măgurei, Azuga și Doma. Diametrul și materialul rețelei de canalizare se vor stabili de către proiectant, având la bază studiul hidrologic și breviarul de calcul cu modelarea și calculul hidraulic.
– deversor în râul Ampoi, dotat cu vana stăvilar acționată electric și sistem de închidere automată la creșterea nivelului în râul Ampoi peste cota de siguranță calculată de proiectant.
Administrație
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba, prin echipa de la Formațiile de lucru Câmpeni din cadrul Sistemului Hidrotehnic Turda, a realizat recent două ziduri de sprijin de 15 metri (pe malul drept) și respectiv 30 de metri (pe malul stâng) pe pârâul Abrud, în intravilanul orașului Abrud.
Zidurile au fost construite din blocuri tip LEGO, fiecare având o înălțime de 2,5 metri, și au fost amplasate pe o fundație rigidă din beton.
Pentru protejarea lucrărilor executate, în aval au fost amenajate un prag de fund din beton și o saltea din anrocamente. În perioada următoare, se vor efectua lucrări de reparații la pragul de fund amplasat amonte de confluența pârâului Abrud cu pârâul Cernița.
Toate lucrările sunt realizate conform Planului Tehnic 2024 al Administrației Apele Române Mureș.
Administrație
La Sebeș, investiții în infrastructura rutieră: Care este stadiul lucrărilor
La Sebeș sunt în derulare mai multe lucrări cuprinse în proiectele de modernizare a infrastructurii rutiere din oraș
În prezent, se lucrează intens pe străzile Doinei și Moților din municipiu.
Lucrările includ pe lângă modernizarea părții carosabile și amenajarea trotuarelor, parcărilor și spațiilor verzi.
De asemenea, se efectuează lucrări de amenajarea intersecțiilor, dar și a racordurilor cu străzile laterale. Intervențiile includ partea carosabilă, trotuare pietonale, accese la proprietăți, parcări, spații verzi, amenajarea intersecțiilor și racordurilor cu străzile laterale, asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale, lucrări de siguranță rutieră. Resursele sunt asigurate printr-o finanțare nerambursabilă obținută prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny, a transmis primarul municipiului Sebeș.
Administrație
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
A început turnarea primului strat de asfalt pe DJ 107 K.
Vorbim de o investiție de 30 de milioane de lei a Consiliului Județean Alba.
Acest drum județean face legătura între DN1, Galda de Jos, Întregalde și Mogoș (intersectie cu Transapuseana). Investiția este derulată prin Programul Național Anghel Saligny.
E o lucrare de amploare care, printre altele, a presupus construirea de patru noi poduri și reabilitarea unui al cincilea. La final, drumul va fi modernizat în totalitate, în clipa de față lucrările vizând porțiunea dinspre Ivăniș spre Mogoș.
Termenul de finalizare a proiectului este aprilie 2026, dar autoritățile județene speră ca lucrările să fie încheiate în avans.
-
Știri7 ore ago
Cum se salută românii și câte forme de salut există: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știri2 ore ago
No, Servus ! De unde vine salutul ardelenilor: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știri23 de ore ago
TRADIŢII şi OBICEIURI de 21 noiembrie: Intrarea în biserică a MAICII DOMNULUI (OVIDENIA)
-
Știri4 zile ago
Costumul popular din Apuseni: Păstrează unitatea portului românesc prin piesele ce îl compun
-
Știri4 zile ago
Top 10 locuri de vizitat toamna: Casa de Piatră, cătun din Parcul Natural Apuseni, între destinațiile recomandate
-
Știrio săptămână ago
Lăsata Secului în Postul Crăciunului: Tradițiile și obiceiurile zilei de 14 noiembrie
-
Sănătateo săptămână ago
Cum îți dai seama că suferi de diabet: 14 noiembrie, Ziua Mondială de Luptă împotriva Diabetului
-
Știrio săptămână ago
13 noiembrie, Ziua internațională a educației copiilor nevăzători