Știri
Peste 4 milioane de lei pentru modernizarea drumul „Pe urmele lui Avram Iancu”: Licitația, lansată în SEAP
Peste 4 milioane de lei pentru modernizarea drumul „Pe urmele lui Avram Iancu”: Licitația, lansată în SEAP
Primăria Comunei Avram Iancu a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru achiziția unor lucrări de îmbrăcare a străzilor, în cadrul proiectului „Modernizare infrastructură rutieră în comuna Avram Iancu „Pe urmele lui Avram Iancu””. Valoarea totală a investiției este de 4.314.063,36 de lei, fără TVA.
Necesitatea modernizării INFRASTRUCTURII RUTIERE IN COMUNA AVRAM IANCU vine din nevoia de a crea o infrastructură adecvată potrivit noilor cerințe și standarde. Astfel proiectul reprezintă o necesitate a autorității locale în ceea ce privește infrastructura de iluminat Lucrările sunt necesare în vederea îmbunătățirii nivelului de trai în comuna AVRAM IANCU pentru asigurarea unor condiții de calitate cetățenilor.
Beneficiile anticipate de către autoritate sunt legate de gradul ridicat de accesibilitate al locuitorilor la servicii de calitate si de crearea premiselor de dezvoltare economica a zonei.
În anii 2009-2018 a avut loc modernizarea infrastructurii de utilități publice ceea ce a creat premisele nevoii de dezvoltare multisectorială.
Varianta constructiva de realizare a investiţiei:
Drumuri cu o bandă de circulaţie pe lungimea de 5,81 km.
Structura rutieră elastică, formată din 4cm BA16 (beton asfaltic), sau BAR16 (beton asfaltic rutier); 6cm BAD22,4 (beton asfaltic deschis), 20cm piatră spartă amestec optimal (0-63)mm, 10cm balast sau material mărunt de carieră, aşezate pe o zestre proprie de piatra si pământ în grosime de 30cm. Mixturile asfaltice se procură din zona Alba lulia şi se transportă pe o distanţă de 105 km. Această structură rutiera se adoptă şi pentru o lungime de 20 m din uliţele laterale, pe care drumul le intersectează.
Sistemul de scurgere a apelor este format din rigola de acostament, rigole carosabile şi şanţuri din pământ, iar descărcarea se realizează prin podeţe tubulare tip „METALIC” cu diametrul de 600mm, iar în zonele cu ravene se vor monta podeţe tubular tip „METALIC” cu diametrul de 1500mm, şi două podeţe cadru tip „C3” din elemente prefabricate (3C3+4A3+2T3)
În zonele unde nu exista posibilitatea amplasării podeţelor se recurge la descărcarea prin rigole carosabile dispuse transversal, aşezate pe o fundaţie din beton.
Lucrările de susţinere şi protecţie a drumurilor sunt realizate prin ziduri de sprijin la rambleu din zidărie de piatră cu mortar de ciment, gabioane şi anrocamente.
Lucrări accesorii: parapet metalic, marcaje şi indicatoare de circulaţie.
Trasarea marcajelor
Trasarea punctelor va fi făcută pe partea carosabila folosind mijloacele de trasare corespunzătoare.
Suprafeţele vor fi bine curăţate şi uscate înainte de începerea aplicării marcajului.
Suprafeţele marcate anterior vor fi curăţate mecanic; o Amorsa şi vopseaua vor fi aplicate conform instrucţiunilor producătorului.
Consultantul va verifica trasarea înainte de a se face marcajul final.
La execuţia marcajului rutier, se va ţine seama de următoarele:
Tipul îmbrăcăminţii rutiere şi rugozitatea suprafeţei; o Carte a marcajului (filmul marcajului);
Tehnologia de marcaj (pre-marcaj, pregătire utilaj, pregătire suprafaţă, pregătire vopsea)
Dozaj de vopsea, dozaj de microbile
Execuţia lucrărilor se face conform instrucţiunilor producătorului, astfel: pre-semnalizare a sectorului
Pozare conuri pentru protecţia vopselei ude
Protejarea vopselei ude împotriva deteriorării marcajului până la uscare; recuperarea conurilor.
Știri
Primăria Alba Iulia achiziționează 15 stații de reîncărcare pentru vehicule electrice: Licitația, lansată în SEAP
Primăria Alba Iulia achiziționează 15 stații de reîncărcare pentru vehicule electrice
Administrația municipiului Alba Iulia, a lansat în data de 27 noiembrie 2024, licitația pe SEAP, care prevede achiziționarea a 15 stații de reîncărcare pentru vehicule electrice inclusiv serviciu de elaboarare proiect tehnic și detalii de execuție cu verificarea tehnică a proiectului, asistență tehnică din partea proiectantului, montarea echipamentelor și bransarea la rețeaua de energie electrică.
Valoarea estimată a proiectului este de 2.521.008,40 lei, fără TVA.
Proiectul „Dezvoltarea sistemului de transport public ecologic prin achiziționarea de vehicule nepoluante și stații de încărcare”, este finanțat în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență al României, Componenta 10 – Fondul local, Subinvestiția I.1.3 Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde, puncte de reîncărcare vehicule electrice” .
Locațiile propuse sunt următoarele:
1. Parcarea de pe – B-dul. 1 Decembrie – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare tip 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
2. Parcarea de pe B-dul Revoluției 1918 – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare tip 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
3. Parcarea de pe Str. Septimiu Severus – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
4. Parcarea de pe B-dul Republicii (Bazin Olimpic) – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
5. Parcarea de pe Str. Crisan (Arhiva) – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
6. Parcarea de pe Str. Iașilor – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
7. Parcarea de pe Str. București – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
8. Parcarea de pe Str. Trandafirilor – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
9. Parcarea de pe Str. Vasile Alexandri (parcare hotel militar) – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
10. Parcarea din Piața Consiliul Europei – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
11. Parcare Stadion Micesti – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2).
12. Parcarea de pe Str. Mitropolit Alex Sterca Șuluțiu – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
13. Parcarea de pe Str. Francisca – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
14. Parcarea de pe Calea Moților (Zona Kaufland) – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC ( încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
15. Parcarea de pe Strada Brândușei (între Strada Lalelelor si Bulevardul 1 Decembrie 1918) – stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.
Știri
29 noiembrie: Reuniune științifică de biblioteconomie, la Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba
Reuniune științifică de biblioteconomie, la Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba
Vineri, 29 noiembrie 2024, cea de-a două zi destinată sărbătoririi Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba va debuta la ora 10:00 cu reuniunea științifică a bibliotecarilor din județul Alba.
Conferința din cadrul acestei reuniuni va fi susținută de doamna Silvia Nestorescu, coordonator al programelor de formare profesională în domeniul biblioteconomiei.
Tema abordată poartă titlul „Un bibliotecar pentru comunitate” iar reuniunea științifică va avea loc în sala de lectură a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba.
Conferința cu tema „Un bibliotecar pentru comunitate” va fi urmată de prezentarea unor volume de specialitate și de o sesiune de un dialog între invitata specială și participanți.
Manifestarea științifică face parte din seria de activități culturale destinate sărbătoririi bibliotecii județene, activități organizate de Consiliul Județean Alba și Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba.
Știri
Ajunul Sfântului Andrei: Care sunt tradițiile, obiceiurile și superstițiile zilei
Despre Sfântul Andrei se știe că ar fi fost stăpânul fiarelor sălbatice și, în ajun de sărbătoare, le dă voie acestora să umble pe la toate răspântiile și pe toate drumurile
Totodată,sărbătoarea Sfântului Andrei este o sărbătoare a lupilor. Conform spuselor populare, în noaptea de Sfântul Andrei lupoaica va lua pui pentru a-i naște în noaptea de Sfântul Gheorghe.
Conform tradiției populare se spune că ajunul Sfântului Andrei este unul dintre cele mai mari ajunuri ale calendarului popular
Se zice că în noaptea de Sfântul Andrei toate animalele vorbesc, iar oamenii care le ascultă vor muri.
O tradiție veche ne spune, de altfel, că în ajunul Sfântului Andrei copii din flori se vor face strigoi.
Se știe despre strigoi sau strigoaice că sunt duhuri de bărbați sau de femei moarte care, în această noapte, se întruchipează aievea din morminte. Tot strigoi sau strigoaice se mai cheamă și unii bărbați sau femei în viață, care au coadă și care în această noapte își părăsesc cuiburile.
Un vechi obicei ne învață că pentru a ne apăra de aceste duhuri rele trebuie să ascundem coasele, să facem cruce la toate ușile și ferestrele casei cu usturoi și să întoarcem cu gura în jos toate vasele.
Totuși, dacă strigoii nu vor găsi un loc pe unde să intre în casă, vor căuta să-i cheme pe cei dinăuntru afară. Strigoii vor veni și vor striga la fereastră: “ai mâncat usturoi?”, iar dacă oamenii îi vor răspunde, acesta îi va muți, iar dacă nu, atunci strigoii se vor îndepărta.
În noaptea de Sfântul Andrei se practică și obiceiuri. “Bocetul Andreiului” este un obicei care atestă suprapunerea sărbătorii creștine a Sfântului Andrei peste Anul Nou. Astfel, fetele, după confecționarea unei păpuși din cârpe, numite Andrei, o așează pe o laviță și încep să o jelească ca pe un mort.
Un alt obicei des întâlnit în noaptea de Sfântul Andrei este acela de a mânca turtă înmuiată în usturoi și de a serba această noapte cu mâncăruri gătite în usturoi.
De sfântul Andrei femeile fac câte două lumânări și un colac pe care le vor duce la biserică, iar la întoarcere vor lua o lumânare și, cu ea aprinsă, în noaptea de Sfântul Andrei, vor ocoli curtea și oborul vitelor pentru a fi ferite de boli.
Există, în ajunul Sfântului Andrei, o serie de superstiții, dintre care:
– În noaptea de Sfântul Andrei nu se mătură casa, că-ți vor mânca lupii vitele;
– Cine va lucra în noaptea de Sfântul Andrei sau în ziua de Sfântul Andrei se va îmbolnăvi de ciumă;
– În ajunul Sfântului Andrei se descântă sare, se îngroapă sub pragul staulelor de vite, apoi a doua zi se va scoate și se va da vitelor să lingă, ca să fie ferite de vrăjitoare;
– După cum va fi vremea în noaptea de Sfântul Andrei așa va fi și iarna care a început;
– Dacă în noaptea de Sfântul Andrei luna va fi plină și cerul senin, iarna va fi moinoasă;
– Dacă în noaptea de Andrei luna va fi plină și cerul întunecat, dacă va ninge sau va ploua, peste iarnă vor fi zăpezi mari și grele.
-
Știriacum o săptămână
Cum se salută românii și câte forme de salut există: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum o săptămână
No, Servus ! De unde vine salutul ardelenilor: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum o săptămână
TRADIŢII şi OBICEIURI de 21 noiembrie: Intrarea în biserică a MAICII DOMNULUI (OVIDENIA)
-
Știriacum 5 zile
De ce bat clopotele la biserică: Un obicei care datează de sute de ani
-
Știriacum 2 săptămâni
Costumul popular din Apuseni: Păstrează unitatea portului românesc prin piesele ce îl compun
-
Știriacum 2 săptămâni
Top 10 locuri de vizitat toamna: Casa de Piatră, cătun din Parcul Natural Apuseni, între destinațiile recomandate
-
Știriacum o săptămână
De când începem să cântăm colinde: Potrivit tradiției, din 21 noiembrie e voie a se cânta despre nașterea Domnului, odată cu sărbătorirea Intrării în Biserică a Maicii Domnului
-
Știriacum 5 zile
De la Weissenburg „oraș alb”, Karlsburg „oraș al lui Carol”, la Alba Iulia: Nume legate de istoria vie a orașului