Știri
Noua lege a Asociațiilor de proprietari, în vigoare din 28 septembrie: Ce atribuții vor avea administratorii de bloc și ce condiții trebuie să îndeplinească
Schimbarile cu privire la atributiile care vor intra in vigoare in luna septembrie, in activitatea administratorilor de bloc, vor viza inclusiv conditiile in care o persoana poate deveni administrator de bloc si activitatea acestora.
Noua lege a asociatiilor, respectiv Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, se va aplica din 28 septembrie 2018. Dupa cum stipuleaza noua lege, administrarea unui imobil va putea fi facuta de catre o persoana fizica, o persoana fizica autorizata sau o firma specializata. Angajarea administratorilor de bloc va putea fi facuta in baza unui contract individual de munca sau a unuia de prestari servicii.
In prezent, angajarea unui administrator de bloc se poate face doar in baza unui contract de munca. Mai exact, din septembrie 2018, o persoana care doreste sa desfasoare activitatea de administrator de bloc va avea la dispozitie 12 luni (pana in 28 septembrie 2019) pentru a obtine un certificat de calificare profesionala. Persoana care doreste sa devina administrator de bloc va trebui sa obtina, de la primarul localitatii in care se afla blocul, un atestat al calitatii de administrator de imobile, scrie avocatnet.ro.
Atestatul se elibereaza in baza certificatului amintit mai sus, si anume cel de calificare profesionala, dar si a cazierului judiciar si a celui fiscal. Atestatul are o durata de valabilitate de patru ani. In imobilele cu pana la zece apartamente, presedintele asociatiei de proprietari poate ocupa si functia de administrator, dar doar daca acest lucru este decis in cadrul adunarii generale.
Legea nr. 196/2018 stabileste si ca administratorul are obligatia de a gestiona fondul de rulment si fondul de reparatii. Mai exact, documentul va obliga asociatia de proprietari sa stabileasca valoarea fondului de rulment si a celui de reparatii si cota de participare a fiecarui proprietar la fiecare dintre aceste doua fonduri. Acelasi document stabileste ca administratorul va fi obligat sa calculeze, sa intocmeasca si sa afiseze la avizier lista cu cheltuielile lunare de intretinere. Aceasta lista se va intocmi in cel mult cinci zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii. Pe langa lista cu cheltuielile blocului, administratorul va trebui sa afiseze si veniturile obtinute de asociatie din exploatarea partilor comune (inchirierea unor spatii, antene de telefonie mobila montate pe terasa etc).
O alta noua responsabilitate a administratorului de bloc este cea legata de respectarea normelor de aparare impotriva incendiilor. Mai exact, acestia trebuie sa se asigure ca intrarile/iesirile imobilului si caile de evacuare in caz de incendiu nu sunt blocate de obiecte depozitate in dreptul acestora, mai scrie sursa citata. In cazul in care administratorul cladirii va fi schimbat, vechiul administrator va fi obligat sa transmita, in termen de cinci zile si in baza unui proces-verbal, toate documentele, bunurile si banii pe care le-a administrat, precum si situatia financiar-contabila a asociatiei. Acelasi proces-verbal va contine si seria ultimei chitante eliberate la plata cheltuielilor de intretinere, numele restantierilor, sumele restante, contractele in derulare si platile ce urmeaza a fi facute.
Sursa:stirilecs.ro
Știri
Școala Gimnaziala Crăciunelu de Jos modernizata cu fonduri PNRR: Licitația, lansată în SEAP
Școala Gimnaziala Crăciunelu de Jos modernizata cu fonduri PNRR
Primăria comunei Crăciunelul de Jos a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație ce privește dotarea cu materiale didactice în cadrul proiectului „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale din comuna.
În urma analizei de nevoi desfășurate la nivelul Școlii Gimnaziale Crăciunelu de Jos, s-au evidențiat mai multe aspecte legate de resursele educaționale disponibile pentru elevi și cadre didactice. Constatările arată că lipsa materialelor didactice necesare îngreunează procesul de predare-învățare, iar unele activități educaționale nu se pot desfășura la potențialul dorit.
Pentru a sprijini un act educațional modern și a facilita dezvoltarea competențelor elevilor, este necesară dotarea școlii cu diverse materiale didactice. Aceasta include achiziția de resurse de bază pentru diferite discipline, oferind structuri de lecții și informații esențiale, resurse interactive și instrumente didactice adaptate cerințelor actuale. Utilizarea unor astfel de resurse va contribui nu doar la creșterea competențelor cognitive, digitale și de comunicare a elevilor, ci și la îmbunătățirea întregului proces educațional, oferindu-le oportunități mai variate de învățare practică și interactivă. Scopul principal al acestui demers este de a asigura un mediu de învățare adaptat cerințelor moderne, care să motiveze elevii și să contribuie la formarea unor competențe esențiale pentru viitor. Astfel, s-a identificat posibilitatea accesării unei finanțări nerambursabile prin intermediul apelului de proiecte PNRR/2022/C15/MEDU/I9./I11./I13./I14./ Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe.Valoarea investiției este de peste 285 de mii de lei.
Știri
Laboratoarele Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia vor fi dotate cu echipamente digitale și mobilier
Laboratoarele Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia vor fi dotate cu echipamente digitale și mobilier
Reprezentanții liceului de arte „Regina Maria” din Alba Iulia au lansat recent licitația pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, care prevede dotarea a două laboratoare din cadrul instituției de învățământ.
Contractul cuprinde furnizarea de echipamente IT&C pentru proiectul de investiție „Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ superior, a palatelor și a cluburilor copiilor”, contract de finanțare nr. 95Smart/2023 Valoarea totală maximă estimată a contractului de furnizare pe 6 luni (include valoarea maximă a tuturor loturilor) este de 532.224,79 lei fără TVA.
Pentru cele două laboratoare ale Liceului de arte „Regina Maria” Alba Iulia se vor achiziționa:
LOT 1 – Echipamente IT & C
Tablă interactivă 75” Buc 1
Tablă interactivă 85” Buc 1
Suport mobil tablă interactivă Buc 2
All-in-one (touchscreen) Buc 1
All-in-one (touchscreen) Buc 17
Cameră de documente Buc 2
Servicii de instalare Buc 2
Tabletă lidar – profesională 12,9” + tastatură + stylus Buc 10
Tableta grafică Buc 6
Tableta grafică Buc 10
LOT 2 – Echipamente audio-video
Kit 16 x Ochelari VR Buc 1
Ochelari VR (SL)Buc 10
Kit sistem videoconferință Buc 1
Kit sistem videoconferință Buc 1
Sistem sunet Buc 2
LOT 3 – Echipamente 3D
Scanner 3D Buc 2
Creion 3D Buc 18
LOT 4 – Kit-uri robotice
Robot cu braț multifuncțional Buc 2
Pachet 12 Kituri robotice Buc 2
LOT 5 – Pachete software
Software educațional Buc 2
Conținut educațional – Laborator digital Buc 2
Platformă e-learning creare conținut educațional (20 profesori, 1 an) Buc 1
Software specializat grafică și producție digitală Buc 1
Software specializat arte (muzica & grafica) Buc 1
LOT 6 – Mobilier
Mobilier STEAM (Masa si scaun) Buc 10
Mobilier imprimantă 3D Buc 2
Știri
22 noiembrie: Minți geniale de Gordon Korman, cartea lunii la Clubul de lectură al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba
Minți geniale de Gordon Korman, cartea lunii la Clubul de lectură al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba
Vineri, 22 noiembrie 2024, la ora 16.00, în organizarea Consiliului Județean Alba și a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba, are loc o nouă întâlnire a Clubului de lectură „Lucian Blaga”.
Cartea lunii noiembrie este „Minți geniale”, scrisă de Gordon Korman și poate fi împrumutată de la Secția împrumut carte pentru copii a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba. Romanul scris de Gordon Korman este unul captivant și plin de umor, explorând teme precum prietenia, curajul și încrederea în sine.
Cartea spune povestea a patru adolescenți care studiază într-o școală specială pentru copii supradotați, iar acțiunea se centrează pe conflictele lor interioare, dar și pe pericolele care apar atunci când un grup de oameni cu talente extraordinare ajunge să lucreze împreună. Korman reușește să creeze astfel o poveste dinamică, în care cititorul este ținut în suspans, iar umorul subtil și stilul de narare accesibil sunt punctele forte ale romanului.
Dacă v-am trezit interesul, vă așteptăm să faceți parte din clubul nostru de lectură, un club în creștere, destinat copiilor cu vârsta cuprinsă între 8 -14 ani. Cu siguranță discuțiile pe marginea cărții propuse vor fi savuroase!
Proiectul 3.18 Clubul de lectură Lucian Blaga face parte din Programul 2 Animație culturală și este un proiect al Consiliului Județean Alba și al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba.
-
Știriacum 2 zile
Cum se salută românii și câte forme de salut există: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 2 zile
No, Servus ! De unde vine salutul ardelenilor: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 2 zile
TRADIŢII şi OBICEIURI de 21 noiembrie: Intrarea în biserică a MAICII DOMNULUI (OVIDENIA)
-
Știriacum 6 zile
Costumul popular din Apuseni: Păstrează unitatea portului românesc prin piesele ce îl compun
-
Știriacum 6 zile
Top 10 locuri de vizitat toamna: Casa de Piatră, cătun din Parcul Natural Apuseni, între destinațiile recomandate
-
Știriacum o zi
De când începem să cântăm colinde: Potrivit tradiției, din 21 noiembrie e voie a se cânta despre nașterea Domnului, odată cu sărbătorirea Intrării în Biserică a Maicii Domnului
-
Știriacum o săptămână
Lăsata Secului în Postul Crăciunului: Tradițiile și obiceiurile zilei de 14 noiembrie
-
Sănătateacum o săptămână
Cum îți dai seama că suferi de diabet: 14 noiembrie, Ziua Mondială de Luptă împotriva Diabetului