Administrație
Modificare la proiectul centurii ocolitoare de pe latura de nord a municipiului Alba Iulia: Primăria a lansat în consultare publică noul Plan Urbanistic Zonal
Elaborarea noului PUZ pentru construirea centurii ocolitoare pe latura de nord a municipiului Alba Iulia care va realiza legătura între DN75 şi DN1, respectiv autostrada A1 Sebeş – Turda, a fost lansat în consultare publică de către Primăria Alba Iulia.
Secțiunea de drum cuprinsă între KM 0+032 și 1+208 este singura porțiune a traseului Centurii Ocolioare de Nord care a suferit modificări ulterioare PUZ-ului anterior aprobat prin HCL NR. 445/11.2021. Modificările s-au realizat atât din pricina structurii înclinate a reliefului terenului (declivităților) pe porțiunea menționată, cât și a unor constatări la fața locului.
S-a optat pentru a se reface traseul pe bucata menționată anterior, reamplasându-se/relocându-se spre direcția cardinală de sud. Modificările de traseu au fost realizate în zone fără rețele edilitare sau zone de protecție a acestora.
Locația a fost aleasă ținând cont de toate avizele tehnice obținute la faza PUZ anterioară prin HCL NR. 445/11.2021. Această interventie este menită să protejeze investiția de eventualele alunecări de teren ce pot apărea în zonă, dar și să faciliteze fluidizarea fluxurilor de-a lungul arterei.
Centura ocolitoare va urma să aibă o lungim de 4,6 km pe teritoriul municipiului Alba Iulia, respectiv de 1,4 km pe teritoriul comunei Ighiu. Şoseaua va asigura fluxul de circulație din sudul judeţului în zona nordică şi vestică, contribuind la creşterea gradului de eficienţă economică, îmbunătăţirea siguranţei şi a accesibilităţii judeţului. Un efect important va fi şi reducerea traficului în Alba Iulia prin dirijarea traficului pe viitoarea centură ocolitoare.
Din punct de vedere a traseului, şoseaua de centură va pleca din sensul giratoriu de la nodul rutier Alba Iulia Nord, unde se face legătura cu DN1 şi autostrada A1, va trece pe la nord de uzina Saturn, iar după ce va traversa valea din zonă şi calea ferată va ”coborî” până în apropierea cursului râului Ampoi, unde există şi în prezent un drum comunal.
Traseul va urma cursul râului până ce va intra pe teritoriul comunei Ighiu, după care va traversa prin intermediul unui pod rutier râul Ampoi şi va face conexiunea cu DN75 la Şard, înainte cu câteva sute de metri de podul rutier aflat la intrarea în localitate.
Administrație
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba, prin echipa de la Formațiile de lucru Câmpeni din cadrul Sistemului Hidrotehnic Turda, a realizat recent două ziduri de sprijin de 15 metri (pe malul drept) și respectiv 30 de metri (pe malul stâng) pe pârâul Abrud, în intravilanul orașului Abrud.
Zidurile au fost construite din blocuri tip LEGO, fiecare având o înălțime de 2,5 metri, și au fost amplasate pe o fundație rigidă din beton.
Pentru protejarea lucrărilor executate, în aval au fost amenajate un prag de fund din beton și o saltea din anrocamente. În perioada următoare, se vor efectua lucrări de reparații la pragul de fund amplasat amonte de confluența pârâului Abrud cu pârâul Cernița.
Toate lucrările sunt realizate conform Planului Tehnic 2024 al Administrației Apele Române Mureș.
Administrație
La Sebeș, investiții în infrastructura rutieră: Care este stadiul lucrărilor
La Sebeș sunt în derulare mai multe lucrări cuprinse în proiectele de modernizare a infrastructurii rutiere din oraș
În prezent, se lucrează intens pe străzile Doinei și Moților din municipiu.
Lucrările includ pe lângă modernizarea părții carosabile și amenajarea trotuarelor, parcărilor și spațiilor verzi.
De asemenea, se efectuează lucrări de amenajarea intersecțiilor, dar și a racordurilor cu străzile laterale. Intervențiile includ partea carosabilă, trotuare pietonale, accese la proprietăți, parcări, spații verzi, amenajarea intersecțiilor și racordurilor cu străzile laterale, asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale, lucrări de siguranță rutieră. Resursele sunt asigurate printr-o finanțare nerambursabilă obținută prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny, a transmis primarul municipiului Sebeș.
Administrație
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
A început turnarea primului strat de asfalt pe DJ 107 K.
Vorbim de o investiție de 30 de milioane de lei a Consiliului Județean Alba.
Acest drum județean face legătura între DN1, Galda de Jos, Întregalde și Mogoș (intersectie cu Transapuseana). Investiția este derulată prin Programul Național Anghel Saligny.
E o lucrare de amploare care, printre altele, a presupus construirea de patru noi poduri și reabilitarea unui al cincilea. La final, drumul va fi modernizat în totalitate, în clipa de față lucrările vizând porțiunea dinspre Ivăniș spre Mogoș.
Termenul de finalizare a proiectului este aprilie 2026, dar autoritățile județene speră ca lucrările să fie încheiate în avans.
-
Știriacum 2 zile
Cum se salută românii și câte forme de salut există: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum o zi
No, Servus ! De unde vine salutul ardelenilor: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 2 zile
TRADIŢII şi OBICEIURI de 21 noiembrie: Intrarea în biserică a MAICII DOMNULUI (OVIDENIA)
-
Știriacum 6 zile
Costumul popular din Apuseni: Păstrează unitatea portului românesc prin piesele ce îl compun
-
Știriacum 6 zile
Top 10 locuri de vizitat toamna: Casa de Piatră, cătun din Parcul Natural Apuseni, între destinațiile recomandate
-
Știriacum o zi
De când începem să cântăm colinde: Potrivit tradiției, din 21 noiembrie e voie a se cânta despre nașterea Domnului, odată cu sărbătorirea Intrării în Biserică a Maicii Domnului
-
Știriacum o săptămână
Lăsata Secului în Postul Crăciunului: Tradițiile și obiceiurile zilei de 14 noiembrie
-
Sănătateacum o săptămână
Cum îți dai seama că suferi de diabet: 14 noiembrie, Ziua Mondială de Luptă împotriva Diabetului