Administrație
Modernizarea podului Ferdinand, peste râul Arieș, în orașul Câmpeni: Undă verde din partea APM Alba
Modernizarea podului Ferdinand, peste râul Arieș, în orașul Câmpeni
APM Alba a dat undă verde proiectului „Pod 1 pe str. Izvoarelor peste raul Aries in orasul Campeni, jud. Alba”, solicitat de către primăria Câmpeni.
Podul existent, Ferdinand, este un pod metalic, se afla in intravilanul orasului Campeni si asigura legatura dintre str.Izvoarele di DN 75 prin traversarea râului Aries. Podul existent, Ferdinand, a depasit durata de exploatare si nu corespunde cerintelor actuale, fapt sesizat de administratia locala care a limitat accesul peste acesta numai pentru vehiculele care ajung pana la greutatea de max. 2,5 to.
Traficul auto, cu limitare de tonaj, si cel pietonal , peste râul Aries, intre DN 75 si str. Izvoarele , in prezent este asigurat de un pod metalic cu o singura deschidere ( L- 40,8 m) avand schema static de grinda cu zabrele simplu rezemata, cu cale jos.
Scopul lucrarii este realizarea unui pod nou peste r. Aries , in amonte de amplasamentul podului existent, in vederea asigurarii traversarii cursului de apa in conditii de siguranta. Obiectivul va asigura doar legatura auto ( podul nou nu va avea trotuare) dinspre str. Izvoarele si DN 75 , precum si va asigura o ruta alternativa pentru iesirea din oras spre directia localitatilor Bistra si Abrud ( DN 74).
Modul de fundare va fi direct pe un pat din balast. Se vor realiza ziduri din beton armat pentru racordarea podului cu zidurile de sprijin existente. Asigurarea semnalizarii zonelor periculoase pe timp de zi sau de noapte. Asigurarea capacitatilor de colectare a apelor meteorice si a modului de colectare si canalizare a apelor meteorice. Pentru imbunatatirea conditiilor de curgere se va calibra albia existenta.
Se vor realiza rampe pe pod in vederea racordarii cu DN 75 si strada Izvoarele.
Podul nou va avea urmatoarele caracteristici :
Coordonatele Stereo 70 sunt :
Catacteristici constructive: Lungime totala pod – 37,6 m; Lungime totala arc – 34,414 m; Deschidere de calcul – 32,9 m; Distanta dintre fetele interioare ale arcelor metalice – 9 m; Latime parte carosabila – 2×3,5 m; Latime spatii pentru montare parapete metalice directionale – 2×1,00 m; Debit de calcul Q1%- 550,00 mc/s; Cota intrados – 548,30 md M; NA 1 % – 547,274mdM; Inaltime de libera trecere – 1,03 m.
Pentru drenarea apelor de infiltratii din spatele elevatiilor se vor executa cunete din beton si drenuri din piatra bruta, iar apele se vor drena prin barcacane din tuburi PVC Dn 110 mm. Apele colectate vor fi descarcate obligatoriu direct in r. Aries. Avand in vedere ca pe malul drept exista un zid de sprijin din beton aflat in administrarea ABA Mures , acesta se va mentine, iar culeea C2 se va executa in spatele zidului de sprijin existent .
Infrastructura podului:
Infrastructura va fi alcătuită din două culei fundate direct, cu blocuri de fundare din beton armat, din două trepte. Pentru asigurarea razelor de racordare cu drumul naţional DN75, la culeea C1 se va executa bancheta cuzineţilor în consolă. La culeea C1 se vor realiza 2 ziduri întoarse.
Fundaţia culeii C2 se va realiza cu 2 trepte.
Elevaţiile culeelor vor fi alcătuite din beton armat, având înălţimile h = 4,30 m (culeea C1), respectiv 3,75 m (culeea C2) şi lăţimile de 1,70 m (culeea C1), respectiv 1,70 m (culeea C2). Pe banchetele de rezemare ale culeelor se vor dispune cuzineţi din beton armat pe care se vor amplasa aparatele de reazem.
Pentru drenarea apelor de infiltraţii din spatele elevaţiilor, se vor executa cunete din beton şi drenuri din piatră bruta, iar apele se vor drena prin barcacane din tuburi PVC Dn 110 mm. Apele colectate vor fi descărcate obligatoriu direct în r. Arieş.
Având în vedere faptul că pe malul drept există un zid de sprijin din beton aflat în administrarea A.B.A. Mureş, acesta se va menţine, iar culeea C2 se va executa în spatele zidului de sprijin existent.
Suprastructura podului : va fi alcatuita din 2 arce metalice cu tiranti metalici verticali, avand lungimea totala de 34,414 m si inaltimea la cheie de 6,46 m. Arcele si grinzile tirant aferente acestora vor avea sectiuni metalice dasetate. Legatura pe vertical intre arce si grinzile tirant va fi asigurata de tiranti verticali de tip bara, dispusi cate 6 la fiecare arc in parte, la distante de 4,786 m. Arcele metalice vor fi alcatuite fiecare din 4 subansamble ( tronsoane) avand lungimile prevazute in Avizul GA precizat in prezenta.
Racordarea cu drumurile adiacente si cu terasamentele: in plan, pe malul stâng al r. Arieş (partea cu drumul naţional DN75) racordarea se va realiza cu raze de racordare R1 = 7,00 m, iar pe malul drept (partea cu str. Izvoarelor) racordarea se va realiza cu raze de racordare R2 = 6,00 m şi R3 = 9,00 m. În profil longitudinal, drumul naţional DN75 va rămâne la cota existentă in prezent, iar pe malul celălalt strada Izvoarelor se va ridica cu 0,18 m.
Pe malul stâng, pe partea dinspre amonte, parapetul metalic se va prelungi pe racordare cu 10 m, iar pe partea dinspre aval cu 12 m.
Pe malul drept, pe partea dinspre amonte parapetul se va prelungi cu 18 m, iar pe partea dinspre aval cu 38 m.
În ceea ce priveşte racordarea cu terasamentele, în spatele culeelor se vor dispune plăci de racordare din beton armat.
Pe malul stâng (drumul naţional DN75) în partea dinspre amonte, zidul de sprijin se va demola parţial, iar între zidul existent pe drumul naţional DN75 şi culeea podului nou se va executa o aripă nouă din beton armat, pe lungimea de 5,85 m, iar pe partea dinspre aval se vor executa aceleaşi lucrări de demolare a zidului existent şi reconstruire aripă nouă din beton armat, pe lungimea de 8,75 m.
Administrație
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba, prin echipa de la Formațiile de lucru Câmpeni din cadrul Sistemului Hidrotehnic Turda, a realizat recent două ziduri de sprijin de 15 metri (pe malul drept) și respectiv 30 de metri (pe malul stâng) pe pârâul Abrud, în intravilanul orașului Abrud.
Zidurile au fost construite din blocuri tip LEGO, fiecare având o înălțime de 2,5 metri, și au fost amplasate pe o fundație rigidă din beton.
Pentru protejarea lucrărilor executate, în aval au fost amenajate un prag de fund din beton și o saltea din anrocamente. În perioada următoare, se vor efectua lucrări de reparații la pragul de fund amplasat amonte de confluența pârâului Abrud cu pârâul Cernița.
Toate lucrările sunt realizate conform Planului Tehnic 2024 al Administrației Apele Române Mureș.
Administrație
La Sebeș, investiții în infrastructura rutieră: Care este stadiul lucrărilor
La Sebeș sunt în derulare mai multe lucrări cuprinse în proiectele de modernizare a infrastructurii rutiere din oraș
În prezent, se lucrează intens pe străzile Doinei și Moților din municipiu.
Lucrările includ pe lângă modernizarea părții carosabile și amenajarea trotuarelor, parcărilor și spațiilor verzi.
De asemenea, se efectuează lucrări de amenajarea intersecțiilor, dar și a racordurilor cu străzile laterale. Intervențiile includ partea carosabilă, trotuare pietonale, accese la proprietăți, parcări, spații verzi, amenajarea intersecțiilor și racordurilor cu străzile laterale, asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale, lucrări de siguranță rutieră. Resursele sunt asigurate printr-o finanțare nerambursabilă obținută prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny, a transmis primarul municipiului Sebeș.
Administrație
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
A început turnarea primului strat de asfalt pe DJ 107 K.
Vorbim de o investiție de 30 de milioane de lei a Consiliului Județean Alba.
Acest drum județean face legătura între DN1, Galda de Jos, Întregalde și Mogoș (intersectie cu Transapuseana). Investiția este derulată prin Programul Național Anghel Saligny.
E o lucrare de amploare care, printre altele, a presupus construirea de patru noi poduri și reabilitarea unui al cincilea. La final, drumul va fi modernizat în totalitate, în clipa de față lucrările vizând porțiunea dinspre Ivăniș spre Mogoș.
Termenul de finalizare a proiectului este aprilie 2026, dar autoritățile județene speră ca lucrările să fie încheiate în avans.
-
Știriacum 2 zile
Cum se salută românii și câte forme de salut există: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 2 zile
No, Servus ! De unde vine salutul ardelenilor: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 2 zile
TRADIŢII şi OBICEIURI de 21 noiembrie: Intrarea în biserică a MAICII DOMNULUI (OVIDENIA)
-
Știriacum 6 zile
Costumul popular din Apuseni: Păstrează unitatea portului românesc prin piesele ce îl compun
-
Știriacum 6 zile
Top 10 locuri de vizitat toamna: Casa de Piatră, cătun din Parcul Natural Apuseni, între destinațiile recomandate
-
Știriacum o zi
De când începem să cântăm colinde: Potrivit tradiției, din 21 noiembrie e voie a se cânta despre nașterea Domnului, odată cu sărbătorirea Intrării în Biserică a Maicii Domnului
-
Știriacum o săptămână
Lăsata Secului în Postul Crăciunului: Tradițiile și obiceiurile zilei de 14 noiembrie
-
Sănătateacum o săptămână
Cum îți dai seama că suferi de diabet: 14 noiembrie, Ziua Mondială de Luptă împotriva Diabetului