Rămâi conectat

Social-Economic

Magazine non-stop şi fără vânzător

Publicat

în

Află mai multe de pe radiounirea.ro despre o idee de afacere care prinde tot mai bine: vânzări la… automat.

În ultima perioadă aparatele sunt plasate și în stații de metrou sau spații deschise Dispariția treptată a chioșcurilor de la colț de stradă, timpul redus pentru micile cumpărături și comoditatea românilor au făcut loc unei afaceri de nișă care ar putea să ocupe un spațiu important în zona micului comerț – vânzările la automat„Acțiunea de demolare a chioșcurilor de la începutul anilor 2000, demarată de Traian Băsescu, a condus la diversificarea pieței de vending. De la automatele de cafea, firmele au trecut și la achiziționarea aparatelor pentru sucuri, dulciuri sau snacks”, pune subiectul în context președintele Patronatului Român al Industriei de Vending, Gabriel Ilie.În momentul de față, arată un raport al European Vending Association, în România ar exista aproximativ 50.000 de automate tip vending, puțin față de piețele din Vestul Europei, în timp ce datele Patronatului Român de Vernding arată că piața locală ar fi disputată de cel mult 50 de mari jucători.

Citeşte şi Alimentele gata să expire trebuie expuse pe rafturi separate în magazine

De la afacere de familie la business de nișă
Segmentul a început să se dezvolte prin 1994, cu automate de cafea operate în special de mici întreprinzători, care lucrau în familie și întrețineau 3-4 mașini cumpărate la mâna a doua din Vest și plasate în diferite instituții sau cafenele. „La noi s-a început timid. A fost o nișă oportună. A început ca o vânzare acceptată și de patronii de mici cafenele. Pentru a evita să mai fie furați de angajați și a avea o evidență mai clară a vânzărilor, micii proprietari de spații au acceptat să găzduiască automatele de cafea. Costul proprietarului de automat era la 80 de bani paharul, iar la cel de la cafenea punea un preț de 1,5 lei. Avea câștig sigur”, explică Gabriel Ilie. Și asta în condițiile în care distribuitorul se ocupă de întreținerea automatului. După anii 2000, afacerea a luat amploare. Au apărut clădirile de birouri, chioșcurile de la colț au început să dispară, iar marile companii au acceptat să găzduiască automate de cafea. Prin 2004-2005, cererea se diversifică, iar pe lângă automatele de cafea apar și cele cu sucuri și snacks-uri. Reprezentanții industriei de vending spun că majoritatea administratorilor sau patronilor de companii private agreează automatele pentru că angajații nu mai pierd timpul să iasă după micile cumpărături.
O investiție cât un magazin
Pentru a demara o afacere cu automate de tip vending „este nevoie de cel puțin 15.000-20.000 de euro dacă este o afacere de familie, și de 100.000 de euro dacă este vorba de o firmă cu angajați, sediu și parc auto”, precizează Gabriel Ilie. El spune că un automat de cafea se amortizează în cel mult patru ani, iar unul pentru gustări își acoperă costurile abia după 5 ani. Și asta în condițiile în care un automat de cafea costă de la 450 de euro la mâna a doua, la 2.000 de euro pentru unul nou. Un aparat combinat cafea-snacks pornește de la 3.000 de euro. „Durata medie de viață a unui asemenea aparat este de peste 10-12 ani”, mai spune Ilie, explicânde că investiția trebuie susținută cu echipe de angajați care să se ocupe de întreținerea aparatelor. Aceste aparate sunt amplasate în special în sedii de companii private, unde nu se platește chirie, ci se fac mici pachete pentru angajați, și în instutuții publice, cum sunt spitale, administrații financiare, piețe, unde se percep taxe pentru închirierea spațiului. În ultima perioadă aparatele sunt plasate și în stații de metrou sau spații deschise, însă există riscul vandalizării.

Citeşte şi Ce trucuri folosesc magazinele ca să cumperi mai mult. Sigur te-ai păcălit şi tu!

Cât produce un aparat de tip vending?
În ceea ce privește veniturile generate, Ilie spune că un automat de cafea încasează în jur de 160 de euro săptămânal, aducând un profit net de 20-25 de euro, în condiții legale de fiscalizare. În aceleași condiții, un aparat pentru gustări și sucuri încasează în jur de 300 de euro săptămânal, cu un profit de 40-45 de euro. Un automat de cafea poate să înmagazineze produse de cel mult 50 de euro, în timp ce în aparatele de gustări valoarea produselor este în jurul a 100 de euro. În momentul de față, în România există automate de cafea, snacks, sucuri naturale, pizza, cartofi prăjiți, sifon și lapte. Potențial există, îsnă, dacă e să ne uităm la japonia, de exempu, unde, spun e Ilie, „există un cult al vânzărilor la automat”. “Acolo se cumpără pâine, apă, flori, varză, telefoane și te mai miri ce. Japonezi au inventat chiar și un sistem în caz de calamitate care să deblocheze ușile aparatelor, așa încât ele să nu fie vandalizate”. Chiar dacă piața este în creștere, automatele sunt încă departe de a lua integral locul chioșcurilor, dată fiind capacitatea mică de stocare a produselor. Până atunci, însă, se conturează o nouă nișă – cea din spațiile de jocuri de noroc sau baruri în care nu au voie minorii. Acolo au fost introduse automate cu bere. Nu este o noutate că au fost adaptate și automate pentru cărți.
Indiferent de marfă, cel puțin două dintre avantajele acestui gen de vânzări sunt evidente: nu au nevoie de vânzător permanent și pot funcționa non-stop.
Sursa:adevarulfinanciar.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Societate

„Păduri dacice de fag”, habitat forestier protejat în Alba

Publicat

în

„Păduri dacice de fag”, habitat forestier protejat în Alba

Habitatul forestier 91V0, cunoscut ca „Păduri dacice de fag” (Symphyto-Fagion), este un habitat de interes comunitar din Alba protejat la nivelul Uniunii Europene, inclus în anexele Directivei Habitate.

Acest tip de pădure, endemic Carpaților, este caracteristic regiunii și se dezvoltă pe suprafețe extinse în acest areal. Este format din păduri mixte de fag (Fagus sylvatica), brad (Abies alba) și molid (Picea abies), care cresc pe soluri neutre, bazice sau ușor acide.

Flora caracteristică include specii precum mierea ursului (Pulmonaria rubra), tătăneasa (Symphytum cordatum), breabănul (Dentaria glanduligera), piciorul cocoșului (Ranunculus carpaticus), spânzul (Helleborus purpurascens), omagul (Aconitum moldavicum) și vulturica (Hieracium rotundifolium).

Majoritatea acestor specii înfloresc primăvara, în aprilie-mai.

În județul Alba, acest habitat este protejat în siturile Natura 2000: ROSCI0253 Trascău, ROSCI0085 Frumoasa, ROSCI0002 Apuseni, ROSCI0121 Muntele Vulcan, ROSCI0324 Munții Bihor și ROSCI0339 Pădurea Povernii – Valea Cernița.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Societate

Rezervația naturală Iezerul Ighiel: Prin ce impresionează

Publicat

în

Rezervația naturală Iezerul Ighiel: Prin ce impresionează

Rezervația Naturală Iezerul Ighiel este o rezervație naturală mixtă situată în sudul Munților Trascău, la obârșia Văii Ighielului, pe teritoriul comunei Ighiu, în satul Ighiel.

Cu o suprafață de 20 de hectare, rezervația include cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România, înconjurat de o pădure cu biodiversitate ridicată, oferind un peisaj pitoresc.

Lacul are o adâncime maximă de peste 9 metri, adâncimea medie este de 4,3 metri, lungimea maximă atinge 440 de metri, iar lăţimea maximă este de 140 de metri. Între linia oglinzii apei şi fundul cuvetei se acumulează un volum de aproximativ 225.000 de metri cubi de apă.

Vegetația cuprinde păduri de fag, carpen și brad, iar flora erbacee include specii precum vinărița și piperul-lupului, breabăn, iarba câmpului și grizdei.

Cale de acces: Alba Iulia – Șard (DN 74) – Ighiu (DJ 107 H) – Ighiel (DJ 106 H)
Distanţă de la Alba Iulia la Iezerul Ighiel: 24 de kilometri
sursa: facebook Consiliul Județean Alba

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Societate

20 noiembrie: Ziua mondială a copiilor

Publicat

în

Zi universală dedicată copiilor

La 20 noiembrie, în fiecare an, este sărbătorită Ziua mondială a copiilor, ce susţine solidaritatea internaţională, sensibilizarea copiilor din întreaga lume şi creşterea bunăstării copiilor.

Începând din 1990, Ziua mondială a copiilor marchează adoptarea, în aceeaşi zi, de Adunarea Generală a ONU, atât a Declaraţiei, cât şi a Convenţiei pentru Drepturile Copilului.

Declaraţia pentru Drepturile Copilului, adoptată la 20 noiembrie 1959, defineşte drepturile copiilor la protecţie, educaţie, sănătate, joacă, adăpost şi o alimentaţie potrivită. Preocupată de vulnerabilitatea femeilor şi a copiilor în situaţii de urgenţă şi de conflict, Adunarea Generală a invitat, în 1974, statele membre să respecte Declaraţia privind protecţia femeilor şi a copiilor aflaţi în situaţii de urgenţă şi conflicte armate. Declaraţia interzicea atacurile sau închisoarea femeilor civile şi a copiilor şi susţinea în totalitate drepturile femeilor şi copiilor în timpul conflictelor armate. În 1978, Comisia pentru Drepturile Omului a prezentat un proiect de Convenţie privind Drepturile Copilului, în vederea examinării, unui grup de lucru al statelor membre, agenţiilor şi organizaţiilor interguvernamentale şi neguvernamentale. Anul 1979 a fost declarat Anul internaţional al copilului, pentru a marca împlinirea a 20 de ani de la adoptarea Declaraţiei pentru Drepturile Copilului.

La 20 noiembrie 1989, Adunarea Generală a ONU adopta Convenţia pentru Drepturile Copilului, apreciată ca fiind realizarea majoră pentru drepturile omului, recunoscând rolul copiilor ca actori sociali, economici, politici, civili şi culturali. Convenţia prevede protejarea şi promovarea drepturilor copiilor, precum dreptul la viaţă, la sănătate, la educaţie şi joacă, dar şi dreptul la viaţa de familie, de a fi protejaţi împotriva violenţei, de a nu fi discriminaţi şi dreptul de a-şi face auzite opiniile.

România a fost printre primele state care au semnat şi ratificat Convenţia ONU, în anul imediat următor adoptării sale în cadrul Adunării Generale a Naţiunilor Unite, prin Legea nr. 18 din 28 septembrie 1990. În 2004, a fost adoptată Legea nr. 272 pentru protecţia şi promovarea drepturilor copiilor (republicată în temeiul art. V din Legea nr. 257/2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 607 din 30 septembrie 2013, dându-se textelor o nouă numerotare), care reglementează cadrul legal privind respectarea, promovarea şi garantarea drepturilor copilului. Autorităţile publice, organismele private autorizate, precum şi persoanele fizice şi persoanele juridice responsabile cu protecţia copilului sunt obligate să respecte, să promoveze şi să garanteze drepturile copilului stabilite prin Constituţie şi lege, în concordanţă cu prevederile Convenţiei Organizaţiei Naţiunilor Unite cu privire la drepturile copilului, ratificată prin Legea nr. 18/1990, republicată, cu modificările ulterioare, şi ale celorlalte acte internaţionale în materie la care România este parte.

sursa: agerpres.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba