Astfel, apar decontate şi masaje terapeutice, cheltuieli de protocol, dar și rate la mașini de lux, toate necesare, în opinia constructorului italian pentru construirea autostrăzilor. Informaţiile au apărut în presă după ce ministerul fondurilor europene a verificat cum s-au cheltuit aceşti bani.
Compania este aceeași care a lucrat şi la Autostrada Sibiu-Orăştie, închisă la nici un an de la inaugurare, unde s-a descoperit apă la 10 metri sub şosea. Între timp, autostrada a fost demolată parţial.
Citește și CNADNR a lansat licitaţia pentru expertiza tehnică a tronsonului de pe Autostrada Orăştie – Sibiu
Potrivit legislației, Salini-Impregilo și SECOL Societa Edile Construzioni e Lavori au primit la demararea lucrărilor un avans de 84,4 milioane lei, fără TVA, respectiv 15% din valoarea contractul pentru lotul 2 Lugoj-Deva, în valoare totală de 562 milioane lei, fără TVA.
Controlorii MFE atenționează CNADNR că aceasta are obligația de a recupera avansurile și de a sesiza Direcția Națională Anticorupție, exceptând cazul în care aceste cheltuieli au fost incluse din eroare în deconturi. Altfel, statul român riscă să piardă finanţarea nerambursabilă de la Comisia Europeană.
Sursa:romaniatv.net