Rămâi conectat

Știri

La anul, două noi declarații informative vor intra în circuitul fiscal. Ce firme le vor depune?

Publicat

în

Doua noi declaratii informative urmeaza sa fie completate de anumiti contribuabili si depuse anual la Fisc, potrivit unui proiect de act normativ al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), publicat pe site-ul institutiei si ale carui prevederi sunt programate sa intre in vigoare la inceputul lui 2016. Amanuntele le afli pe radiounirea.ro.

Cei care au rezidenta intr-un alt stat membru al Uniunii Europene si care obtin venituri de natura salariala sau asimilate acestora vor fi mentionati intr-o noua declaratie informativa care va trebuie depusa la Fisc de firmele din Romania unde lucreaza, potrivit unui Proiect de Ordin pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de declaratii informative, publicat luni pe site-ul ANAF si supus dezbaterii publice.
Conform proiectului de act normativ, intr-un formular informativ similar, vor fi raportate si persoanele rezidente in alte state membre UE care au contractat asigurari de viata pe teritoriul Romaniei.
Informatiile colectate prin aceste noi documente sunt necesare pentru realizarea schimbului automat de informatii dintre administratiile fiscale din Romania si cele din UE.

Codul de procedura fiscala prevede ca in scopul realizarii schimbului automat obligatoriu de informatii intre administratiile fiscale din Romania si cele din statele membre ale UE, compartimentele de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor au obligatia de a transmite organelor fiscale din cadrul ANAF informatii cu privire la:
• venituri din munca;
• remuneratii platite administratorilor si altor persoane asimilate acestora;
• produse de asigurari de viata neacoperite de alte instrumente juridice ale Uniunii Europene, in cazul schimbului de informatii sau al altor masuri similare.
Pentru realizarea acestui lucru, autoritatile administratiei publice vor trebui sa colecteze, de la persoanele rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene care obtin venituri de natura salariala in Romania sau care sunt asigurati pe teritoriul tarii noastre, informatiile stabilite la nivelul Comisiei Europene.
In acest sens, angajatorii romani, in calitate de platitori ai veniturilor din salarii sau asimilate salariilor obtinute de persoanele rezidente in alte state membre UE pe teritoriul Romaniei, precum si asiguratorii (societatile de asigurare persoane juridice romane autorizate sa desfasoare activitate de asigurare) vor fi entitatile raportoare obligate sa depuna la ANAF declaratiile informative cu privire la rezidenti.

Citește și Agenția Județeană a Finanțelor Publice Alba : “Spaţiu Privat Virtual” , serviciu gratuit lansat de ANAF pentru persoanele fizice

Astfel, proiectul de ordin publicat luni de ANAF propune aprobarea modelului si continutului a doua formulare:
• Formularul 402 – Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau asimilate salariilor/remuneratiile administratorilor si ale altor persoane asimilate acestora, rezidenti ai altor state membre ale Uniunii Europene, realizate in Romania;
• Formularul 403 – Declaratie informativa privind produsele de asigurari de viata contractate de rezidenti ai altor state membre ale Uniunii Europene pe teritoriul Romaniei.
Cum si cand vor depune declaratia informativa platitorii veniturilor?
Potrivit legislatiei romane, entitatile raportoare au obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului pe veniturile din salarii sau alte remuneratii, obtinute in baza unui contract individual de munca sau in baza raportului de serviciu, dar si din orice alte activitati dependente, de catre „beneficiarii de venit”, acele persoane rezidente in alte state din UE care obtin venituri din Romania ca urmare a activitatii de conducere si administrare (ex: administratori, directori, membrii directoratului, membrii consiliului de supraveghere etc).
Conform proiectului de ordin al ANAF, entitatile raportoare vor avea obligatia depunerii declaratiilor informative privind veniturile de natura salariala sau asimilate salariilor/remuneratiile administratorilor si ale altor persoane asimilate acestora, rezidenti ai altor state membre UE, realizate in Romania, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul anterior.
Declaratia se va depune in format electronic sub forma unui fisier PDF, care va avea atasat fisierul XML, la organul fiscal la care entitatea raportoare este inregistrata in evidenta fiscala.
Totusi, declaratia va putea fi depusa si pe suport electronic, in format hartie (doar prima pagina), semnat, conform legii. Declaratia in format electronic, insotita de formularul listat, semnat, se va depune direct la registratura organului fiscal in a carui evidenta entitatea raportoare este inregistrata ca platitor de impozite, taxe si contributii, ori se comunica prin posta cu confirmare de primire, in conditiile legii.

Citește și Cum se înscriu faptele în cazierul fiscal și cum se șterg: ANAF a publicat noi proceduri

Important! Declaratia informativa privind veniturile de natura salariala sau asimilate salariilor/remuneratiile administratorilor si ale altor persoane asimilate acestora realizate de beneficiarii de venit, va putea fi corectata de entitatile raportoare din proprie initiativa, prin depunerea unei declaratii rectificative.

Cum vor proceda asiguratorii pentru a depune declaratiile?
Potrivit prevederilor cuprinse in proiectul de act normativ, asiguratorii, definiti conform Legii nr.32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, sunt societatile de asigurare persoane juridice romane autorizate sa desfasoare activitate de asigurare sau societatile mutuale de asigurare si sucursalele societatilor de asigurare dintr-un stat membru sau dintr-un stat tert.
Acestia vor avea, dupa ce dispozitiile prezentate vor intra in vigoare, obligativitatea transmiterii organelor fiscale din cadrul ANAF, prin completarea declaratiei informative, a informatiilor necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidenti ai altor state membre ale Uniunii Europene, care au calitatea de asigurat, beneficiar, platitor de prima, contractant (titular) in cadrul unor polite de asigurari de viata incheiate pe teritoriul Romaniei.
Termenul de depunere va fi tot ultima zi a lunii februarie a anului in curs, pentru anul anterior, pentru informatii referitoare la produsele de asigurari de viata contractate de rezidenti ai altor state membre ale UE pe teritoriul Romaniei.
Si in acest caz, asemenea declaratiei privind veniturile de natura salariala, formularul se va depune in format electronic sub forma unui fisier PDF, care va avea atasat fisierul XML, la organul fiscal la care entitatea raportoare este inregistrata in evidenta fiscala.
De asemenea, va exista posibilitatea depunerii declaratiei si pe suport electronic, in format hartie (doar prima pagina), semnat, conform legii.
Aceasta se va depune direct la registratura organului fiscal in a carui evidenta entitatea raportoare este inregistrata ca platitor de impozite, taxe si contributii sau va fi comunicata prin posta cu confirmare de primire.
In cuprinsul proiectului de ordin publicat luni se precizeaza ca ambele documente prezentate, atat formularul 402, cat si formularul 403, vor fi tiparite in doua exemplare de entitatea raportoare sau de imputernicitul acesteia, dupa caz. Originalul va ramane la organul fiscal competent, in timp ce copia va fi pastrata de entitatea raportoare.
In plus, organul fiscal va arhiva formatul hartie la dosarul entitatii raportoare, in timp ce formatul electronic va fi pastrat in arhiva de documente electronice.

In ce conditii se realizeaza schimbul automat obligatoriu de informatii?
Potrivit Codului de procedura fiscala, autoritatea competenta din Romania comunica autoritatii competente a oricarui alt stat membru, prin schimb automat, informatiile referitoare la perioadele de impozitare disponibile cu privire la rezidentii din acel stat membru si la urmatoarele categorii specifice de venituri si de capital, astfel cum sunt acestea intelese in temeiul legislatiei nationale din Romania:
• venituri din munca;
• remuneratii platite administratorilor si altor persoane asimilate acestora;
• produse de asigurari de viata neacoperite de alte instrumente juridice ale Uniunii Europene, in cazul schimbului de informatii sau al altor masuri similare;
• pensii;
• proprietatea asupra bunurilor imobile si venituri din bunuri imobile.
De asemenea, in legislatia fiscala se mentioneaza ca autoritatea competenta din Romania poate indica autoritatii competente a oricarui alt stat membru faptul ca nu doreste sa primeasca informatii referitoare la categoriile de venituri si de capital ori ca nu doreste sa primeasca informatii cu privire la venitul sau la capitalul care nu depaseste un anumit plafon, iar Romania informeaza Comisia Europeana in acest sens.
Atentie! Prevederile prezentate fac parte dintr-un proiect de ordin al ANAF si vor intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2016. Pana atunci, pentru a se aplica, proiectul trebuie publicat in Monitorul Oficial.
Avocatnet.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Școala Gimnaziala Crăciunelu de Jos modernizata cu fonduri PNRR: Licitația, lansată în SEAP

Publicat

în

Școala Gimnaziala Crăciunelu de Jos modernizata cu fonduri PNRR

Primăria comunei Crăciunelul de Jos a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație ce privește dotarea cu materiale didactice în cadrul proiectului „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale din comuna.

În urma analizei de nevoi desfășurate la nivelul Școlii Gimnaziale Crăciunelu de Jos, s-au evidențiat mai multe aspecte legate de resursele educaționale disponibile pentru elevi și cadre didactice. Constatările arată că lipsa materialelor didactice necesare îngreunează procesul de predare-învățare, iar unele activități educaționale nu se pot desfășura la potențialul dorit.

Pentru a sprijini un act educațional modern și a facilita dezvoltarea competențelor elevilor, este necesară dotarea școlii cu diverse materiale didactice. Aceasta include achiziția de resurse de bază pentru diferite discipline, oferind structuri de lecții și informații esențiale, resurse interactive și instrumente didactice adaptate cerințelor actuale. Utilizarea unor astfel de resurse va contribui nu doar la creșterea competențelor cognitive, digitale și de comunicare a elevilor, ci și la îmbunătățirea întregului proces educațional, oferindu-le oportunități mai variate de învățare practică și interactivă. Scopul principal al acestui demers este de a asigura un mediu de învățare adaptat cerințelor moderne, care să motiveze elevii și să contribuie la formarea unor competențe esențiale pentru viitor. Astfel, s-a identificat posibilitatea accesării unei finanțări nerambursabile prin intermediul apelului de proiecte PNRR/2022/C15/MEDU/I9./I11./I13./I14./ Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe.Valoarea investiției este de peste 285 de mii de lei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Laboratoarele Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia vor fi dotate cu echipamente digitale și mobilier

Publicat

în

Laboratoarele Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia vor fi dotate cu echipamente digitale și mobilier

Reprezentanții liceului de arte „Regina Maria” din Alba Iulia au lansat recent licitația pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, care prevede dotarea a două laboratoare din cadrul instituției de învățământ.
Contractul cuprinde furnizarea de echipamente IT&C pentru proiectul de investiție „Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ superior, a palatelor și a cluburilor copiilor”, contract de finanțare nr. 95Smart/2023 Valoarea totală maximă estimată a contractului de furnizare pe 6 luni (include valoarea maximă a tuturor loturilor) este de 532.224,79 lei fără TVA.

Pentru cele două laboratoare ale Liceului de arte „Regina Maria” Alba Iulia se vor achiziționa:
LOT 1 – Echipamente IT & C

Tablă interactivă 75” Buc 1
Tablă interactivă 85” Buc 1
Suport mobil tablă interactivă Buc 2
All-in-one (touchscreen) Buc 1
All-in-one (touchscreen) Buc 17
Cameră de documente Buc 2
Servicii de instalare Buc 2
Tabletă lidar – profesională 12,9” + tastatură + stylus Buc 10
Tableta grafică Buc 6
Tableta grafică Buc 10
LOT 2 – Echipamente audio-video

Kit 16 x Ochelari VR Buc 1
Ochelari VR (SL)Buc 10
Kit sistem videoconferință Buc 1
Kit sistem videoconferință Buc 1
Sistem sunet Buc 2
LOT 3 – Echipamente 3D

Scanner 3D Buc 2
Creion 3D Buc 18
LOT 4 – Kit-uri robotice

Robot cu braț multifuncțional Buc 2
Pachet 12 Kituri robotice Buc 2
LOT 5 – Pachete software

Software educațional Buc 2
Conținut educațional – Laborator digital Buc 2
Platformă e-learning creare conținut educațional (20 profesori, 1 an) Buc 1
Software specializat grafică și producție digitală Buc 1
Software specializat arte (muzica & grafica) Buc 1
LOT 6 – Mobilier

Mobilier STEAM (Masa si scaun) Buc 10
Mobilier imprimantă 3D Buc 2


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

22 noiembrie: Minți geniale de Gordon Korman, cartea lunii la Clubul de lectură al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba

Publicat

în

Minți geniale de Gordon Korman, cartea lunii la Clubul de lectură al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba

Vineri, 22 noiembrie 2024, la ora 16.00, în organizarea Consiliului Județean Alba și a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba, are loc o nouă întâlnire a Clubului de lectură „Lucian Blaga”.

Cartea lunii noiembrie este „Minți geniale”, scrisă de Gordon Korman și poate fi împrumutată de la Secția împrumut carte pentru copii a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba. Romanul scris de Gordon Korman este unul captivant și plin de umor, explorând teme precum prietenia, curajul și încrederea în sine.

Cartea spune povestea a patru adolescenți care studiază într-o școală specială pentru copii supradotați, iar acțiunea se centrează pe conflictele lor interioare, dar și pe pericolele care apar atunci când un grup de oameni cu talente extraordinare ajunge să lucreze împreună. Korman reușește să creeze astfel o poveste dinamică, în care cititorul este ținut în suspans, iar umorul subtil și stilul de narare accesibil sunt punctele forte ale romanului.
Dacă v-am trezit interesul, vă așteptăm să faceți parte din clubul nostru de lectură, un club în creștere, destinat copiilor cu vârsta cuprinsă între 8 -14 ani. Cu siguranță discuțiile pe marginea cărții propuse vor fi savuroase!
Proiectul 3.18 Clubul de lectură Lucian Blaga face parte din Programul 2 Animație culturală și este un proiect al Consiliului Județean Alba și al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba