Rămâi conectat

Știri

„Hack”-ing de succes la primul hackathon organizat în Alba Iulia: Patru echipe câștigătoare vor participa la Demo Day-ul de la București

Publicat

în

Sâmbătă, 8 aprilie, la ora 10.00, a avut loc în Aula A9 a Universităţii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, deschiderea oficială a etapei de Hackathon, parte integrantă a programului național Innovation Labs 2017. Evenimentul a fost organizat de către Tech Lounge, în parteneriat cu Orange Romania, Municipiul Alba Iulia și Universitatea „1 Decembrie 1918”, în cadrul proiectului pilot de oraș inteligent demarat de către municipalitatea albaiuliană și Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale.

La dechiderea hackathonului au luat cuvântul: Gheorghe Sârbu din partea Tech Lounge, Daniel Breaz, rectorul Universităţii „1 Decembrie 1918”, Gabriel Pleşa, viceprimar al municipiului Alba Iulia, Marius Bostan, fost ministru al comunicațiilor, Senior Advisor Fundaţia Naţională a Tinerilor Manageri, şi Cristian Paţachia-Sultănoiu, Development & Innovation Manager Orange România.

După adresările oficiale, a avut loc prezentarea fulger – un singur minut pentru fiecare echipă, prezentare susţinută de către un reprezentant desemnat –, după care participanţii s-au retras în „laboratorul de lucru” din Corpul A al Universităţii – Biblioteca Virtuală-Tehnici CAD, lângă Sala Unirii.

De-a lungul sesiunii de lucru, membrii juriului au interacţionat permanent cu echipele concurente, obţinând informaţii în plus despre fiecare proiect în parte şi analizând capacitatea de realizare şi expunere a acestora în cele mai bune condiţii. Descriem pe scurt echipele şi proiectele inovative prezente la hackathon:

WhiteRCPT – o aplicație pentru sistemele de operare IOS care contribuie la menţinerea cheltuielilor personale sub control. De asemenea, oferă date despre lucrurile pe care sunt cheltuiţi banii lunar, acolo unde conturile bancare și cardurile nu ajută: la cheltuielile de tip „cash”. Aplicaţia fotografiază bonul fiscal, după care face un sumar al cheltuielilor.

SMity – integrează informații eterogene, precum datele de la senzorii uRadMonitor de calitate a aerului, informații privind fluxul de persoane și iluminatul public. Pe baza acestor fluxuri, SMity prezintă un profil al vieții orașului accesibil și inteligibil persoanelor cu orientări profesionale și interese diverse, precum decidenții din zona politică și de afaceri, experții privind sănătatea publică, cultura sau infrastructura urbană, locuitorii orașului sau turiștii.

Citește și Start-up-urile tech la Alba Iulia: Etapa de Hackathon a programului național Innovation Labs 2017, în 8-9 aprilie

Qivee este un dispozitiv de încărcare wireless pentru telefoane, personalizat pentru restaurante și firme. Cu un design modular, acesta poate fi adaptat ca dimensiune, pentru a încărca telefoanele clienților și a afișa pe mobil informații orientate către utilizator (meniul, oferte speciale și publicitate în cadrul restaurantelor).

Softschool – o soluție completă de management educațional care conectează elevii, autoritățile, părinții și angajatorii și răspunde nevoilor lor specifice de informare și comunicare.

SmartParking-Alba Iulia se pliază pe nevoia de a reduce aglomerația din parcările orașului și incapacitatea de a găsi loc de parcare. Principiul de funcționare este pe baza unui senzor de mișcare la intrarea și la ieșirea din zona special amenajată ca parcare, contorizând numărul de locuri disponibile și apoi transmițând aceste date printr-o aplicație mobilă sau printr-un SMS către telefoanele utilizatorilor.

Smart harversters este un soft cu aplicabilitate în agricultură, care poate primi informaţii de la senzori utilizând reţele şi servicii web şi care poate genera şi transmite servicii web către sateliţi sau alte softuri interesate de informaţiile agregate.

AutoHome este o aplicaţie cu care se pot gestiona aparatele electronice din casă. Cu această aplicație se poate economisi energie, timp și oferă o siguranță și un confort mai bun. Cu ajutorul AutoHome se pot controla electronicele din casă chiar şi de la distanță.

Busful este o aplicație de eficientizare a mobilităţii urbane şi interurbane, care își propune să eficientizeze călătoria cu mijloacele de transport. Din aplicaţie se poate comanda un taxi direct unde e nevoie, se pot cumpăra bilete de autobuz, autocar sau tren sau se pot analiza diverse rute. Aceasta poate oferi recomandări pentru cele mai eficiente moduri de a ajunge la destinație.

Smart Citadel este o aplicaţie care se concentrează pe promovarea Cetăţii Alba Carolina și prin care se pot primi suveniruri și vouchere în mod gratuit.

Watch Smart oferă o soluție de monitorizare şi intervenţie de la distanță în camera bebelușului, integrând un sistem de senzori de temperatură, posibilitatea de a legăna pătuțul bebelușului și un sistem de comunicare, incluzând luminițe, muzică și voce. Părinții pot avea astfel o supraveghere continuă a camerei copilului printr-o aplicație securizată.

iOLA – o aplicaţie de eficientizare a comunicării şi relaţiilor interumane, care aderă la principiul „People to People to Things to Things”.

ADAMM Lights este un proiect care urmăreşte integrarea senzorilor de prezență în infrastructura de iluminat public, utilizând platforma LoRaWAN (deja existentă şi funcţională în Alba Iulia, în cadrul proiectului Alba Iulia Smart City), pentru a îmbunătăți sistemul de management și pentru a reduce consumul de energie electrică.

În sala de lucru, Orange România a pus la dispoziţia participanţilor accesul facil la infrastructura de smart city implementată deja la Alba Iulia: internet Wi-Fi, access la datele colectate prin soluția City Analytics, la datele furnizate de platforma de măsurare a calităţii aerului uRADMonitor, acces la informațiile colectate de aplicaţia e-AlbaIulia, la platforma de dispecerizare Civic Alert, la rețeaua LoRaWAN, precum şi la datele colectate de soluția de control al iluminatului public. De asemenea, mentorii TechLounge, Orange România şi echipa Alba Iulia Smart City au fost în permanenţă alături de concurenţi pentru a le oferi cele mai bune condiţii de lucru.

Duminică, 9 aprilie, începând cu ora 9.30, tot în corpul A al Universităţii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia – Biblioteca Virtuală-Tehnici CAD, echipele și-au prezentat ideile și proiectele în fața membrilor juriului, după care, în Amfiteatrul A9 au urmat pitch-urile de câte trei minute pe echipă: susținerea ideilor și motivarea, aplicabilitatea, costurile și fiabilitatea proiectelor, în vederea transformării lor în start-up-uri. Prezentările s-au făcut din nou în fața juriului, de data aceasta în prezența invitaților și susținătorilor veniți la eveniment. La finalul fiecărei prezentări, a avut loc o sesiune de întrebări din partea membrilor juriului și a invitaților, în cadrul căreia coordonatorul fiecărei echipe a adus eventuale clarificări legate de capacitatea de realizare și de costurile proiectului. A urmat o pauză de 30 de minute, timp în care jurații au deliberat echipele care vor merge mai departe, după care Gheorghe Sârbu, în calitate de moderator și membru al juriului, a anunțat echipele câștigătoare:

  • White City Code cu aplicația WhiteRCPT: Adrian Roșian, George Cosma, Vlad Anghene și Alexandra Tamaș;
  • AutoHome formată din 4 elevi din clasa a IX-a C, de la Liceul „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia (Bîcu Diana, Csortan Nicoleta, Hada Ioan și Neamțu Claudiu);
  • O echipă mixtă formată ad hoc compusă două echipe de elevi de la HCC: SmartCitadel (Ștefan Andrei, Onețiu George, Trif Adrian, clasa a X-a C) și Busful (Adam George și Mărginean Tiberiu, clasa a XI-a B, Corpodean Darius, clasa a X-a A, și Mermezan Mihai, clasa a X-a B);
  • iOLA, având ca membri pe: Cătălin Chitu și Mircea Oaida.

Echipa elevilor de la HCC care au dezvoltat proiectul SmartParking Alba Iulia, formată din Bendea Daniel și Sebeni Dragoș, clasa a XI-a C, Oprița Cătălin, clasa a X-a C, și Șofrac Robert, clasa a X-a A, va fi susținută pe partea de mentorat de către de profesorii lor și de către experții din cadrul programului Innovation Labs, în vederea dezvoltării proiectului.

Pe data de 24 mai a.c., va avea loc la București evenimentul naţional Demo Day unde, în prezenţa reprezentanţilor mediului de afaceri, a investitorilor, a autorităţilor administraţiilor locale şi guvernamentale şi a presei, echipele câștigătoare ale hackathonului organizat în Alba Iulia îşi vor putea prezenta evoluția proiectelor şi vor avea şansa să obţină finanţare pentru transformarea ideilor în afaceri de succes.

Innovation Labs este un pre-accelerator de start-up-uri cu profil tehnic care a fost inițiat la Universitatea Politehnică București în 2011 de către Prof. Dr. Ing. Răzvan Rughiniș, Andrei Pitiș și Bogdan Iordache. În ultimii trei ani de zile, a crescut în amploare, în prezent cooptând instituții academice din România care acoperă cca 80% dintre absolvenții anuali, la nivel național, ai specializărilor vizate. De asemenea, numărul și greutatea partenerilor, precum și amploarea vizibilității în media au crescut considerabil, de-a lungul anilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Școala Gimnaziala Crăciunelu de Jos modernizata cu fonduri PNRR: Licitația, lansată în SEAP

Publicat

în

Școala Gimnaziala Crăciunelu de Jos modernizata cu fonduri PNRR

Primăria comunei Crăciunelul de Jos a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație ce privește dotarea cu materiale didactice în cadrul proiectului „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale din comuna.

În urma analizei de nevoi desfășurate la nivelul Școlii Gimnaziale Crăciunelu de Jos, s-au evidențiat mai multe aspecte legate de resursele educaționale disponibile pentru elevi și cadre didactice. Constatările arată că lipsa materialelor didactice necesare îngreunează procesul de predare-învățare, iar unele activități educaționale nu se pot desfășura la potențialul dorit.

Pentru a sprijini un act educațional modern și a facilita dezvoltarea competențelor elevilor, este necesară dotarea școlii cu diverse materiale didactice. Aceasta include achiziția de resurse de bază pentru diferite discipline, oferind structuri de lecții și informații esențiale, resurse interactive și instrumente didactice adaptate cerințelor actuale. Utilizarea unor astfel de resurse va contribui nu doar la creșterea competențelor cognitive, digitale și de comunicare a elevilor, ci și la îmbunătățirea întregului proces educațional, oferindu-le oportunități mai variate de învățare practică și interactivă. Scopul principal al acestui demers este de a asigura un mediu de învățare adaptat cerințelor moderne, care să motiveze elevii și să contribuie la formarea unor competențe esențiale pentru viitor. Astfel, s-a identificat posibilitatea accesării unei finanțări nerambursabile prin intermediul apelului de proiecte PNRR/2022/C15/MEDU/I9./I11./I13./I14./ Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe.Valoarea investiției este de peste 285 de mii de lei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Laboratoarele Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia vor fi dotate cu echipamente digitale și mobilier

Publicat

în

Laboratoarele Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia vor fi dotate cu echipamente digitale și mobilier

Reprezentanții liceului de arte „Regina Maria” din Alba Iulia au lansat recent licitația pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, care prevede dotarea a două laboratoare din cadrul instituției de învățământ.
Contractul cuprinde furnizarea de echipamente IT&C pentru proiectul de investiție „Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ superior, a palatelor și a cluburilor copiilor”, contract de finanțare nr. 95Smart/2023 Valoarea totală maximă estimată a contractului de furnizare pe 6 luni (include valoarea maximă a tuturor loturilor) este de 532.224,79 lei fără TVA.

Pentru cele două laboratoare ale Liceului de arte „Regina Maria” Alba Iulia se vor achiziționa:
LOT 1 – Echipamente IT & C

Tablă interactivă 75” Buc 1
Tablă interactivă 85” Buc 1
Suport mobil tablă interactivă Buc 2
All-in-one (touchscreen) Buc 1
All-in-one (touchscreen) Buc 17
Cameră de documente Buc 2
Servicii de instalare Buc 2
Tabletă lidar – profesională 12,9” + tastatură + stylus Buc 10
Tableta grafică Buc 6
Tableta grafică Buc 10
LOT 2 – Echipamente audio-video

Kit 16 x Ochelari VR Buc 1
Ochelari VR (SL)Buc 10
Kit sistem videoconferință Buc 1
Kit sistem videoconferință Buc 1
Sistem sunet Buc 2
LOT 3 – Echipamente 3D

Scanner 3D Buc 2
Creion 3D Buc 18
LOT 4 – Kit-uri robotice

Robot cu braț multifuncțional Buc 2
Pachet 12 Kituri robotice Buc 2
LOT 5 – Pachete software

Software educațional Buc 2
Conținut educațional – Laborator digital Buc 2
Platformă e-learning creare conținut educațional (20 profesori, 1 an) Buc 1
Software specializat grafică și producție digitală Buc 1
Software specializat arte (muzica & grafica) Buc 1
LOT 6 – Mobilier

Mobilier STEAM (Masa si scaun) Buc 10
Mobilier imprimantă 3D Buc 2


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

22 noiembrie: Minți geniale de Gordon Korman, cartea lunii la Clubul de lectură al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba

Publicat

în

Minți geniale de Gordon Korman, cartea lunii la Clubul de lectură al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba

Vineri, 22 noiembrie 2024, la ora 16.00, în organizarea Consiliului Județean Alba și a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba, are loc o nouă întâlnire a Clubului de lectură „Lucian Blaga”.

Cartea lunii noiembrie este „Minți geniale”, scrisă de Gordon Korman și poate fi împrumutată de la Secția împrumut carte pentru copii a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba. Romanul scris de Gordon Korman este unul captivant și plin de umor, explorând teme precum prietenia, curajul și încrederea în sine.

Cartea spune povestea a patru adolescenți care studiază într-o școală specială pentru copii supradotați, iar acțiunea se centrează pe conflictele lor interioare, dar și pe pericolele care apar atunci când un grup de oameni cu talente extraordinare ajunge să lucreze împreună. Korman reușește să creeze astfel o poveste dinamică, în care cititorul este ținut în suspans, iar umorul subtil și stilul de narare accesibil sunt punctele forte ale romanului.
Dacă v-am trezit interesul, vă așteptăm să faceți parte din clubul nostru de lectură, un club în creștere, destinat copiilor cu vârsta cuprinsă între 8 -14 ani. Cu siguranță discuțiile pe marginea cărții propuse vor fi savuroase!
Proiectul 3.18 Clubul de lectură Lucian Blaga face parte din Programul 2 Animație culturală și este un proiect al Consiliului Județean Alba și al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba