Rămâi conectat

Știri

În 3 iulie începe admiterea la liceu: Primul pas, completarea fişelor de opţiuni: Ghid de completare corecta, pentru șanse crescute de repartizare la liceul dorit

Publicat

în

Pe 3 iulie începe admiterea la liceu. Primul pas – completarea fişelor de opţiuni. Potrivit calendarului de admitere, in perioada 3 – 7 iulie 2019 are loc completarea optiunilor in fisele de inscriere de catre absolventii clasei a VIII-a si de catre parintii acestora, asistati de diriginti. Este foarte important ca elevii care au susținut Evaluarea naționala, examenele din 18 iunie ( la română) și 20 iunie ( la matematică) sa completeze corect fisa, fiind repartizarea computerizata se face in functie de optiunile lor si de ordinea mediilor.

Elevii si parintii vor primi o lista care contine coduri pentru fiecare specializare si profil, de la fiecare liceu din oras.  Elevii trebuie sa treaca pe fisa de inscriere, in ordinea preferintelor, codurile optiunilor pentru liceele, profilurile, specializarile sau domeniile de pregatire dorite. Media de admitere la liceu este formata din media obtinuta la Evaluarea Nationala (80%) si media generala de absolvire a claselor V-VIII (20%).

Va prezentam recomandarile Ministerului, pentru optimizarea sanselor ca elevul sa intre la clasa pe care si-o doreste:
1. Completarea optiunilor pe fisa de admitere se face in ordinea preferintelor candidatilor.
2. Completeaza pe primele locuri optiunile pe care le doresti cel mai mult, chiar daca nu esti sigur ca media iti permite sa intri la aceste optiuni. Nu vei fi dezavantajat.
Continua cu optiuni care ti-ar placea, apoi optiuni la care nu te-ar deranja sa fii repartizat.
Incheie cu optiunile cele mai putin dorite, dar pe care trebuie sa le enumeri pe fisa, pentru siguranta. Este preferabil sa intri la un liceu care nu iti place decat sa nu intri deloc !
Nu completa o optiune nedorita inaintea unei optiuni dorite! Prima optiune este si prima luata in considerare pentru fiecare elev.
3. Tine cont de mediile de admitere din anii precedenti pentru a-ti calcula sansele de intrare la fiecare dintre optiunile exprimate.
4. Completarea unui numar mare de optiuni pe fisa de admitere NU iti poate dauna in nici un fel–oricum intri la prima optiune a ta la care mai sunt locuri.
In schimb, un numar prea mic de optiuni iti poate diminua serios sansele de a fi admis! Exista riscul de a nu avea o medie suficient de buna pentru nici una din optiunile exprimate.
Nu exista nici un “numar magic” de optiuni care trebuie completate pe fisa: important este ca acest numar sa fie suficient de mare ca sa permita repartizarea si sa fie ordonate – de la cea mai dezirabila la cea mai putin dezirabila.
5. Statistic, mediile de admitere sunt de la un an la altul putin mai mari, un motiv in plus pentru a completa cat mai multe optiuni pe fisa! Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din optiuni sa fie mult mai mare decat anii trecuti, la fel cum este posibil sa fie mai mica. Mediile anilor trecuti sunt orientative.
6. Validarea fiselor este o operatiune simpla, dar obligatorie pentru toti candidatii – eventualele greseli aparute in transcrierea mediilor din cataloagele scolare pe fisa de optiuni, in completarea numelui candidatului sau scrierea neciteata a codurilor liceelor pot cauza neplaceri. Computerul „nu stie” ca un elev a completat codul 115 dar de fapt il intereseaza specializarea cu numarul
151, sau ca media de absolvire nu este 5,75 ci 7,55 !
Pentru a evita neplacerile cauzate de transcrierea gresita a datelor de pe fisa, procedura necesita tiparirea fiselor asa cum au fost introduse ele in baza de date. Fisa astfel tiparita, numita „fisa martor” se transmite la scoala de provenienta. in cele cateva zile ramase intre introducerea fisei in computer si data limita, dirigintii sunt cei care convoaca la scoala toti elevii insotiti de parinti, care verifica optiune cu optiune corespondenta fisei de martor cu fisa originala, semnand pentru conformitate.
Neconcordantele intre fisa completata si fisa martor trebuie semnalate imediat conducerii scolii, care revine la centrul de colectare a datelor pentru a se face corectia.
7. Intre momentul validarii fisei si repartizarea computerizata, fisele sunt centralizate in bazele de date judetene si de aici in baza de date nationala de la Ministerul Educatiei Nationale.
8. Dupa verificari multiple si corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea
computerizata.
9. Algoritmul de repartizare ordoneaza elevii descrescator dupa media de admitere, repartizandu-i pe rand, incepand de la elevul cu cea mai buna medie.
Pentru fiecare elev, se cauta prima optiune de pe lista unde mai sunt locuri libere si elevul este repartizat la acea optiune.
Daca la un moment dat se gaseste un elev la care optiunile exprimate in fisa nu ii permit sa intre la nici un liceu (pentru ca locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decat el), elevul respectiv ramane nerepartizat.
Pentru a intelege mai usor algoritmul, luam urmatoarele exemple:
1. Presupunem ca elevul are media 10. El este cel mai bun din judet, este repartizat primul, deci la prima sa optiune. El este primul care ocupa primul loc din judet.
2. Presupunem ca elevul are media 9 si la prima sa optiune s-au ocupat 14 locuri de catre 14 elevi cu medii mai mari decat media lui. El va fi al 15-lea repartizat la prima sa optiune.
3. Presupunem ca elevul are media 8 si la prima sa optiune s-au ocupat toate locurile de catre elevi cu medii mai mari decat a lui. Daca la a doua sa optiune mai exista locuri libere, el va repartizat la a doua sa optiune. Altfel, se verifica a treia optiune de pe fisa sa, si urmatoarele, in ordine, pana la gasirea primei sale optiuni la care mai sunt locuri libere.
De notat ca nu se poate intampla ca „locul tau” sa fie ocupat de catre cineva cu medie mai mica decat a ta, pentru ca tu esti repartizat inaintea lui!
4. Presupunand ca elevul A are media de admitere 8.93 si optiunea X pe locul 2 in fisa de optiuni, iar elevul B are media de admitere 8.91 si optiunea X pe locul 1 in fisa de optiuni, candidatul A are prioritate la repartizarea pentru optiunea X (in cazul in care candidatul A nu a fost repartizat la optiunea de pe primul loc), avand media mai mare decat B.
In cazul in care doi candidati au medii de admitere egale, acestia vor fi departajati folosind, in ordine, urmatoarele criterii:
a) media generala la Evaluarea Nationala din clasa a VIII-a
b) media generala de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;
c) nota obtinuta la proba de limba si literatura romana din cadrul Evaluarii Nationale;
d) nota obtinuta la proba de matematica din cadrul Evaluarii Nationale;
e) nota obtinuta la proba de limba materna din cadrul Evaluarii Nationale, respectiv nota de la proba de verificare a cuno?tintelor de limba materna, sustinuta conform prevederilor Art.10 din anexa 1 la OMECTS nr. 4802/31.08.2010, in cazul candidatilor care solicita inscrierea la unitati de invatamant cu predare in limba minoritatilor nationale.
Sursa:portalinvatamant.ro

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Școala Gimnaziala Crăciunelu de Jos modernizata cu fonduri PNRR: Licitația, lansată în SEAP

Publicat

în

Școala Gimnaziala Crăciunelu de Jos modernizata cu fonduri PNRR

Primăria comunei Crăciunelul de Jos a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație ce privește dotarea cu materiale didactice în cadrul proiectului „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale din comuna.

În urma analizei de nevoi desfășurate la nivelul Școlii Gimnaziale Crăciunelu de Jos, s-au evidențiat mai multe aspecte legate de resursele educaționale disponibile pentru elevi și cadre didactice. Constatările arată că lipsa materialelor didactice necesare îngreunează procesul de predare-învățare, iar unele activități educaționale nu se pot desfășura la potențialul dorit.

Pentru a sprijini un act educațional modern și a facilita dezvoltarea competențelor elevilor, este necesară dotarea școlii cu diverse materiale didactice. Aceasta include achiziția de resurse de bază pentru diferite discipline, oferind structuri de lecții și informații esențiale, resurse interactive și instrumente didactice adaptate cerințelor actuale. Utilizarea unor astfel de resurse va contribui nu doar la creșterea competențelor cognitive, digitale și de comunicare a elevilor, ci și la îmbunătățirea întregului proces educațional, oferindu-le oportunități mai variate de învățare practică și interactivă. Scopul principal al acestui demers este de a asigura un mediu de învățare adaptat cerințelor moderne, care să motiveze elevii și să contribuie la formarea unor competențe esențiale pentru viitor. Astfel, s-a identificat posibilitatea accesării unei finanțări nerambursabile prin intermediul apelului de proiecte PNRR/2022/C15/MEDU/I9./I11./I13./I14./ Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe.Valoarea investiției este de peste 285 de mii de lei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Laboratoarele Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia vor fi dotate cu echipamente digitale și mobilier

Publicat

în

Laboratoarele Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia vor fi dotate cu echipamente digitale și mobilier

Reprezentanții liceului de arte „Regina Maria” din Alba Iulia au lansat recent licitația pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, care prevede dotarea a două laboratoare din cadrul instituției de învățământ.
Contractul cuprinde furnizarea de echipamente IT&C pentru proiectul de investiție „Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ superior, a palatelor și a cluburilor copiilor”, contract de finanțare nr. 95Smart/2023 Valoarea totală maximă estimată a contractului de furnizare pe 6 luni (include valoarea maximă a tuturor loturilor) este de 532.224,79 lei fără TVA.

Pentru cele două laboratoare ale Liceului de arte „Regina Maria” Alba Iulia se vor achiziționa:
LOT 1 – Echipamente IT & C

Tablă interactivă 75” Buc 1
Tablă interactivă 85” Buc 1
Suport mobil tablă interactivă Buc 2
All-in-one (touchscreen) Buc 1
All-in-one (touchscreen) Buc 17
Cameră de documente Buc 2
Servicii de instalare Buc 2
Tabletă lidar – profesională 12,9” + tastatură + stylus Buc 10
Tableta grafică Buc 6
Tableta grafică Buc 10
LOT 2 – Echipamente audio-video

Kit 16 x Ochelari VR Buc 1
Ochelari VR (SL)Buc 10
Kit sistem videoconferință Buc 1
Kit sistem videoconferință Buc 1
Sistem sunet Buc 2
LOT 3 – Echipamente 3D

Scanner 3D Buc 2
Creion 3D Buc 18
LOT 4 – Kit-uri robotice

Robot cu braț multifuncțional Buc 2
Pachet 12 Kituri robotice Buc 2
LOT 5 – Pachete software

Software educațional Buc 2
Conținut educațional – Laborator digital Buc 2
Platformă e-learning creare conținut educațional (20 profesori, 1 an) Buc 1
Software specializat grafică și producție digitală Buc 1
Software specializat arte (muzica & grafica) Buc 1
LOT 6 – Mobilier

Mobilier STEAM (Masa si scaun) Buc 10
Mobilier imprimantă 3D Buc 2


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

22 noiembrie: Minți geniale de Gordon Korman, cartea lunii la Clubul de lectură al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba

Publicat

în

Minți geniale de Gordon Korman, cartea lunii la Clubul de lectură al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba

Vineri, 22 noiembrie 2024, la ora 16.00, în organizarea Consiliului Județean Alba și a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba, are loc o nouă întâlnire a Clubului de lectură „Lucian Blaga”.

Cartea lunii noiembrie este „Minți geniale”, scrisă de Gordon Korman și poate fi împrumutată de la Secția împrumut carte pentru copii a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba. Romanul scris de Gordon Korman este unul captivant și plin de umor, explorând teme precum prietenia, curajul și încrederea în sine.

Cartea spune povestea a patru adolescenți care studiază într-o școală specială pentru copii supradotați, iar acțiunea se centrează pe conflictele lor interioare, dar și pe pericolele care apar atunci când un grup de oameni cu talente extraordinare ajunge să lucreze împreună. Korman reușește să creeze astfel o poveste dinamică, în care cititorul este ținut în suspans, iar umorul subtil și stilul de narare accesibil sunt punctele forte ale romanului.
Dacă v-am trezit interesul, vă așteptăm să faceți parte din clubul nostru de lectură, un club în creștere, destinat copiilor cu vârsta cuprinsă între 8 -14 ani. Cu siguranță discuțiile pe marginea cărții propuse vor fi savuroase!
Proiectul 3.18 Clubul de lectură Lucian Blaga face parte din Programul 2 Animație culturală și este un proiect al Consiliului Județean Alba și al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba