Administrație
Drumul turistic spre „Elveția României” în administrarea Primăriei Șugag: Lucrări de reabilitare în regim de urgență
Drumul turistic spre „Elveția României” în administrarea Primăriei Șugag: Lucrări de reabilitare în regim de urgență
Drumul care face legătura cu o zonă turistică spectaculoasă denumită și „Elveția României” și care leagă DN 67C – Transalpina din zona barajului Oașa, de Luncile Prigoanei și Poarta Raiului, a fost trecut din administrarea Romsilva în administrarea comunei Șugag.
Contractul de predare-primire a fost semnat în urmă cu o săptămână, iar odată cu semnarea s-a și intervenit cu utilaje, drumul fiind la această oră practicabil pe toată lungimea.
Porțiunea de drum are patru tronsoane, cu o lungime totală de 15,4 km, după cum urmează:
1. DAF Oașa – Poiana Muierii (7,542 km) – Sub denumirea „Oaşa-Poiana Muierii”, cu o lungime solicitată de 7,542 km, din totalul de 22,5 km. Tronsonul solicitat începe în dreptul barajului Oaşa la intersecţia cu DN 67C, până la intersecţia cu D.F. Valea Mare – Prigoana, în aproprierea bornei amenajistice nr. 347.
2. DAF Valea Mare – Prigoana (3,286 km) – Sub denumirea „Valea Mare-Prigoana” în, cu o lungime solicitată de 3,286 km, din totalul de 5,6 km. Tronsonul solicitat începe de la intersecţia cu DF Oaşa – Poiana Muierii, până la intersecţia cu DF Valea Prigoanei – Oaşa, în aproprierea bornei amenajistice nr. 242.
3. DAF Valea Mare – Prigoana (0,398 km) – Sub denumirea „Vl. Mare-Prigoana”, cu o lungime solicitată de 0,398 km din totalul de 0,4 km. Drumul forestier solicitat începe de la intersecţia cu DF Oaşa – Poiana Muierii, până la intersecţia cu DF Valea Prigoanei situată în locul numit „Luncile Prigoanei”.
4. DAF Pârâul Canciului I+II (4,200 km) – Sub denumirea „DAF PârâuI Canciului”, cu o lungime solicitată de 4,200 km, din totalul de 5,2 km. Tronsonul solicitat începe de la intersecţia cu DF Valea Prigoanei, până la intersecţia cu DF Râul Mare – Şureanu situată în locul numit „Poarta Raiului”.
Potrivit administrației locale, căile de acces sunt un element vital pentru dezvoltarea zonei respective, iar pentru aceasta, comuna Şugag, este pregătită să investească în modernizarea acestor drumuri ajutând astfel la o mai bună exploatare a resurselor turistice, culturale, agricole şi silvice.
Satul de vacanţă Luncile Prigoanei, înfiinţat de către Consiliul Local al comunei Şugag încă din anul 1998, are o bază sportivă şi de cantonament care se află în proprietatea municipiului Sebeş și care are o capacitate de 100 de locuri de cazare. Locurile de cazare din pensiunile de aici depăşesc în total numărul de 500.
Proprietăţile din Luncile Prigoanei sunt racordate la sistemul de energie electrică şi la sistemul de apă potabilă, iar sistemul de canalizare este în stadiu de întocmire a documentaţiei tehnice. De asemenea, toţi marii operatori din domeniul telecomunicaţiilor au instalat relee de telefonie mobilă în zonă.
Mii de turişti sunt atrași aici și de stâna europeană unde se desfăşoară anual serbarea păstorească „Zi, bade, cu fluiera”, eveniment organizat de către primăria și consiliul local al comunei Şugag.
În ceea ce privește satul de vacanță Poarta Raiului, acesta a fost înfiinţat în anul 2004, iar în prezent există mai multe hoteluri şi pensiuni turistice care asigură peste 500 de locuri de cazare. Alte puncte de interes turistic al zonei sunt rezervaţia arheologică Castrul Roman de pe vârful lui Pătru, rezervaţia naturală Iezerul Şureanu și centrul de vizitare Poarta Raiului construit de Consiliul Judeţean Alba, unde sunt prezentate informaţii despre situl Natura -2000 „Frumoasa”.
Principala atracţie turistică a zonei este reprezentată de Domeniul Schiabil Şureanu, unde mergea des și președintele Klaus Iohannis, aflat pe teritoriul administrativ al oraşului Cugir. Lungimea celor zece pârtii totalizează 11.473 metri, fiind dotate cu două teleschiuri şi un telescaun, isr hotelul de la baza pârtiilor dispune de o capacitate de 50 de camere, spa, restaurant, bar şi magazine.
sursa: Ziarul Unirea
Administrație
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba, prin echipa de la Formațiile de lucru Câmpeni din cadrul Sistemului Hidrotehnic Turda, a realizat recent două ziduri de sprijin de 15 metri (pe malul drept) și respectiv 30 de metri (pe malul stâng) pe pârâul Abrud, în intravilanul orașului Abrud.
Zidurile au fost construite din blocuri tip LEGO, fiecare având o înălțime de 2,5 metri, și au fost amplasate pe o fundație rigidă din beton.
Pentru protejarea lucrărilor executate, în aval au fost amenajate un prag de fund din beton și o saltea din anrocamente. În perioada următoare, se vor efectua lucrări de reparații la pragul de fund amplasat amonte de confluența pârâului Abrud cu pârâul Cernița.
Toate lucrările sunt realizate conform Planului Tehnic 2024 al Administrației Apele Române Mureș.
Administrație
La Sebeș, investiții în infrastructura rutieră: Care este stadiul lucrărilor
La Sebeș sunt în derulare mai multe lucrări cuprinse în proiectele de modernizare a infrastructurii rutiere din oraș
În prezent, se lucrează intens pe străzile Doinei și Moților din municipiu.
Lucrările includ pe lângă modernizarea părții carosabile și amenajarea trotuarelor, parcărilor și spațiilor verzi.
De asemenea, se efectuează lucrări de amenajarea intersecțiilor, dar și a racordurilor cu străzile laterale. Intervențiile includ partea carosabilă, trotuare pietonale, accese la proprietăți, parcări, spații verzi, amenajarea intersecțiilor și racordurilor cu străzile laterale, asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale, lucrări de siguranță rutieră. Resursele sunt asigurate printr-o finanțare nerambursabilă obținută prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny, a transmis primarul municipiului Sebeș.
Administrație
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
A început turnarea primului strat de asfalt pe DJ 107 K.
Vorbim de o investiție de 30 de milioane de lei a Consiliului Județean Alba.
Acest drum județean face legătura între DN1, Galda de Jos, Întregalde și Mogoș (intersectie cu Transapuseana). Investiția este derulată prin Programul Național Anghel Saligny.
E o lucrare de amploare care, printre altele, a presupus construirea de patru noi poduri și reabilitarea unui al cincilea. La final, drumul va fi modernizat în totalitate, în clipa de față lucrările vizând porțiunea dinspre Ivăniș spre Mogoș.
Termenul de finalizare a proiectului este aprilie 2026, dar autoritățile județene speră ca lucrările să fie încheiate în avans.
-
Știriacum o zi
Cum se salută românii și câte forme de salut există: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 20 de ore
No, Servus ! De unde vine salutul ardelenilor: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 2 zile
TRADIŢII şi OBICEIURI de 21 noiembrie: Intrarea în biserică a MAICII DOMNULUI (OVIDENIA)
-
Știriacum 5 zile
Costumul popular din Apuseni: Păstrează unitatea portului românesc prin piesele ce îl compun
-
Știriacum 5 zile
Top 10 locuri de vizitat toamna: Casa de Piatră, cătun din Parcul Natural Apuseni, între destinațiile recomandate
-
Știriacum 17 ore
De când începem să cântăm colinde: Potrivit tradiției, din 21 noiembrie e voie a se cânta despre nașterea Domnului, odată cu sărbătorirea Intrării în Biserică a Maicii Domnului
-
Știriacum o săptămână
Lăsata Secului în Postul Crăciunului: Tradițiile și obiceiurile zilei de 14 noiembrie
-
Sănătateacum o săptămână
Cum îți dai seama că suferi de diabet: 14 noiembrie, Ziua Mondială de Luptă împotriva Diabetului