Administrație
Sorin Bumb: „Din cauza incompetenței și ipocriziei lui Ponta nu pot începe lucrările la autostrada Sebeș – Turda”
Chiar în această dimineață m-am întâlnit la Mirăslău și apoi la Aiud cu deținătorii de culturi de pe traseul viitoarei autostrăzi Sebeș-Turda. Alături de Consiliul Județean Alba au venit și reprezentanții constructorului, cei ai beneficiarului – CNADNR, precum și reprezentanții Primăriilor și cei ai Prefecturii pentru a discuta cu toți cei afectați de lucrările la tronsonul III al acestei autostrăzi, de la Decea până la ieșire din Aiud, pe o porțiune de circa 12,5 km.
Propietarii de terenuri din zonă, care au fost expropiați, au pe aceste terenuri culturi agricole și plantații de pomi și viță de vie care, în această perioadă, încep să producă roadele unui an de muncă. Este vorba de o suprafață totală de circa 70 de hectare de teren agricol productiv pentru care oamenii nu au primit nici un leu despăgubire deși actele de expropiere au fost întocmite de mult.
În aceste condiții, cetățenii din zonă sunt profund nemulțumiți de faptul că patronul CNADNR – Guvernul condus de Victor Ponta – i-a păcălit încă o dată și în loc să le aloce banii cuveniți pentru terenul luat, se văd acum, în prag de iarnă, și fără bani și cu culturile agricole distruse, deși au investit în ele mulți bani și multă muncă. Tocmai pentru că nu au primit despăgubirile, cetățenii au solicitat să le fie lăsat timp ca măcar sa-și poată strânge culturile și să strângă astfel o parte din bani, care să-I ajute să treacă peste iarnă și să supraviețuiască până ce Victor Ponta va binevoi să le dea banii pe care sunt îndreptățiți să-I primească.
La întâlnirea de astăzi s-a stabilit, de comun acord, cu toate părțile implicate, ca pe terenurile în cauză, cultivate cu porumb și plante cerealiere, lucrările la autostradă să înceapă după data de 15 octombrie, iar pe terenurile cu pomi și viță de vie, după data de 15 noimebrie, permițând astfel strângerea recoltelor. Trebuie menționat că din toată porțiunea de aproximativ 12,5 km, doar circa 1 km este cultivat cu pomi și viță de vie, pe restul terenurilor regăsindu-se plante cerealiere.
Probabil toată lumea se va gândi că din cauza a câțiva oameni din această zonă, se întârziere iarăși lucrările la autostradă și toți trebuie să mai așteptăm iarăși cine știe cât până la finalizarea acestei investiții mult așteptate. În realitate, lucrurile nu stau așa și aceasta este doar o falsă problemă. Marea problemă este că oamenii nu și-au primit banii pe terenurile de care au fost deposedați și în aceste condiții contractul de expropiere nu au fost dus până la capăt pentru că doar una dintre părți și-a îndeplinit obligațiile. Așa stând lucrurile, constructorul nu poate să intre pe terenurile oamenilor pentru că ar însemna să tulbure posesia acestora. Și aici intervine paradoxul creat de guvernul incompetent al lui Victor Ponta care conduce România doar din birou și de la televizor, habar neavând de realitatea din teren.
Este absolut aberant ca CNADNR-ul patronat de Ponta să dea ordin de începere a lucrărilor constructorului, trimiâțnd o hârtie în care spune că terenul este liber de sarcini, dar, acest teren nu a fost expropiat, pentru că oamenii nu și-au primit banii. Dacă Ponta
vroia într-adevăr să construiască această autostradă avea grijă ca cei din subordinea lui să întocmească actele corect și să asigure fluxurile financiare pentru ca totul să fie conform legii. Așa, nu este decât o mare minciună ce are la bază și o mare doză de incompetență.
Vă reamintesc tuturor că din cauza unei situații similare, în care nu s-a ținut cont de realitatea din teren și diferitele instituții ale statului nu s-au pus de acord, Ponta a făcut cadou județului Alba, în iarna trecută, un record negativ: cel mai mare accident rutier de autostradă din istoria României!
Nu pot să zic decât să ne ferească Dumnezeu de binele pe care vrea Ponta să ni-l facă cu forța!
Semnează Sorin BUMB,
Vicepreședinte ACL Alba
Administrație
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba, prin echipa de la Formațiile de lucru Câmpeni din cadrul Sistemului Hidrotehnic Turda, a realizat recent două ziduri de sprijin de 15 metri (pe malul drept) și respectiv 30 de metri (pe malul stâng) pe pârâul Abrud, în intravilanul orașului Abrud.
Zidurile au fost construite din blocuri tip LEGO, fiecare având o înălțime de 2,5 metri, și au fost amplasate pe o fundație rigidă din beton.
Pentru protejarea lucrărilor executate, în aval au fost amenajate un prag de fund din beton și o saltea din anrocamente. În perioada următoare, se vor efectua lucrări de reparații la pragul de fund amplasat amonte de confluența pârâului Abrud cu pârâul Cernița.
Toate lucrările sunt realizate conform Planului Tehnic 2024 al Administrației Apele Române Mureș.
Administrație
La Sebeș, investiții în infrastructura rutieră: Care este stadiul lucrărilor
La Sebeș sunt în derulare mai multe lucrări cuprinse în proiectele de modernizare a infrastructurii rutiere din oraș
În prezent, se lucrează intens pe străzile Doinei și Moților din municipiu.
Lucrările includ pe lângă modernizarea părții carosabile și amenajarea trotuarelor, parcărilor și spațiilor verzi.
De asemenea, se efectuează lucrări de amenajarea intersecțiilor, dar și a racordurilor cu străzile laterale. Intervențiile includ partea carosabilă, trotuare pietonale, accese la proprietăți, parcări, spații verzi, amenajarea intersecțiilor și racordurilor cu străzile laterale, asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale, lucrări de siguranță rutieră. Resursele sunt asigurate printr-o finanțare nerambursabilă obținută prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny, a transmis primarul municipiului Sebeș.
Administrație
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
A început turnarea primului strat de asfalt pe DJ 107 K.
Vorbim de o investiție de 30 de milioane de lei a Consiliului Județean Alba.
Acest drum județean face legătura între DN1, Galda de Jos, Întregalde și Mogoș (intersectie cu Transapuseana). Investiția este derulată prin Programul Național Anghel Saligny.
E o lucrare de amploare care, printre altele, a presupus construirea de patru noi poduri și reabilitarea unui al cincilea. La final, drumul va fi modernizat în totalitate, în clipa de față lucrările vizând porțiunea dinspre Ivăniș spre Mogoș.
Termenul de finalizare a proiectului este aprilie 2026, dar autoritățile județene speră ca lucrările să fie încheiate în avans.
-
Știriacum 4 zile
Cum se salută românii și câte forme de salut există: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 4 zile
No, Servus ! De unde vine salutul ardelenilor: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 5 zile
TRADIŢII şi OBICEIURI de 21 noiembrie: Intrarea în biserică a MAICII DOMNULUI (OVIDENIA)
-
Știriacum o zi
De ce bat clopotele la biserică: Un obicei care datează de sute de ani
-
Știriacum o săptămână
Costumul popular din Apuseni: Păstrează unitatea portului românesc prin piesele ce îl compun
-
Știriacum o săptămână
Top 10 locuri de vizitat toamna: Casa de Piatră, cătun din Parcul Natural Apuseni, între destinațiile recomandate
-
Știriacum 4 zile
De când începem să cântăm colinde: Potrivit tradiției, din 21 noiembrie e voie a se cânta despre nașterea Domnului, odată cu sărbătorirea Intrării în Biserică a Maicii Domnului
-
Știriacum 2 săptămâni
Lăsata Secului în Postul Crăciunului: Tradițiile și obiceiurile zilei de 14 noiembrie