Rămâi conectat

Știri

Dezbateri pe tema educației din Regiunea Centru: Echipa de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia câștigătoare la dezbaterea pentru studenți

Publicat

în

Dezbateri pe tema educației din Regiunea Centru: Echipa de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia câștigătoare la dezbaterea pentru studenți

Peste 50 de tineri din Regiunea Centru alături de profesorii îndrumători, au participat la dezbaterile pe tema digitalizării educației organizate de EUROPE DIRECT Regiunea Centru, alături de structura gazdă – Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru, activitate derulată în parteneriat cu organizația Agora Debate și Inspectoratele Școlare Județene din regiune

În urma feed-back-ului transmis de participanți, deși un procent de 58% dintre ei preferă un sistem de prezență clasic, 32% au spus că o formă hibrid ar fi potrivită pentru studiu, dar este necesar ca resursele umane să fie pregătite mai bine, elevii să fie mai deschiși, părinții mai cooperanți și este necesară o infrastructură adecvată, cu asigurarea accesului egal la educație pentru toți elevii, indiferent de mediul socio -economic din care provin.

Înscrierile la dezbateri au început în iunie, fiind deschise până în luna septembrie2021. Inițial, s-au înscris 18 echipe la dezbaterile pentru elevi dar, din varii motive de sănătate, mai ales, au rămas în competiție 13 echipe de elevi din regiune. În data de 16 octombrie 2021, elevii prezenți au dezbătut în două runde temele propuse de EUROPE DIRECT Regiunea Centru alături de parteneri, respectiv ”dacă educația trebuie să se concentreze pe digitalizarea educației” și ”dacă trebuie introduse cursuri obligatorii de tehnologie și digitalizare pe toată durata studiilor, încă din clasele primare”. Studenții din cele 4 echipe înscrise au dezbătut pro sau contra în ziua următoare, 17.10.2021, ”dacă universitățile ar trebui să ofere fiecărui student admis varianta efectuării studiilor în sistem full e-learning partea teoretică, iar partea de laborator/practică să fie fizic sau cel mult hibrid”. Cei ce au evaluat ideile aduse în dezbatere, strategiile utilizate în prezentare a argumentelor, justificarea lor și stil oratoric, au fost arbitrii propuși de către organizația Agora Debate, care au stabilit punctajele prin care au fost desemnați câștigătorii acestor dezbateri.

”Activitatea pe care am propus-o a venit în contextul pandemiei, ce a obligat sistemul educațional să treacă în mediul online, iar elevii, studenții, profesorii, au trebuit cu toții să se adapteze ca structură de învățare și predare la mediul online. După cum a anunțat Comisia Europeană încă în 2019, trendul la nivel european se concentrează pe pregătirea statelor membre pentru o eră digitală, inclusiv pentru digitalizarea educației, dar asta nu însemna neapărat că toate cursurile se vor ține online, ci mai degrabă că este necesară perfecționarea abilităților de utilizare a tehnologiilor digitale, fiind nevoie de resurse educaționale și platforme adaptate accesului online, inclusiv dotarea infrastructurii educaționale cu echipamente adecvate. Noi, prin ADR Centru investim la nivel regional peste 145 milioane euro fonduri europene nerambursabile în modernizarea unităților de învățământ, în laboratoare, în echipamente digitale și mobilier pentru unitățile de învățământ. Am apreciat pasiunea participanților care au făcut eforturi să se pregătească pe temele date. Reprezentanța Comisiei Europene în România ne-a susținut în finanțarea activităților și a felicitat participanții pentru contribuția adusă la înțelegerea conceptului de digitalizare, prin implicarea în această activitate. Europarlamentarul Lorant Vincze, care se va întâlni cu câștigătorii la Bruxelles a apreciat demersul nostru și dorința de dezvoltare personală a tinerilor. Vom continua să le oferim tinerilor motive să participe în continuare la evenimentele și activitățile Europe Direct și să le transmitem valori europene, idealuri și resurse pentru transformarea ideilor în fapte”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

După o zi întreagă de dezbateri la elevi, punctajele acordate de cei 4 arbitrii ce au jurizat perechile de echipe pro și contra, au declarat ca fiind cele mai bune echipe: echipa ”Goga 3” de la Colegiul Național „Octavian Goga” Sibiu pe locul 3, ”CNMV SG” de la Colegiul National” Mihai Viteazul” Sfântu Gheorghe, pe locul 2, iar ”Opinionaters” de la Colegiul Național “Andrei Șaguna” din Brașov pe locul 1. Câștigătoare la dezbaterea pentru studenți a fost echipa de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia. Toate cele patru echipe, formate din elevi, studenți și profesori coordonatori vor participa la vizita de la Bruxelles, pe care EUROPE DIRECT Regiunea Centru și ADR Centru o vor desfășura în perioada următoare. Datorită acestei activități, principalele idei cu care vor merge câștigătorii la Bruxelles, pentru a le prezenta reprezentanților Comisie Europene, se referă la: necesitatea formării serioase și de lungă durată a cadrelor didactice, importanța asigurării de resurse educaționale, infrastructură, biblioteci virtuale, lecții mai interesante, aplicații interactive, acces la internet pentru toții, mai multă pregătire privind metodele de predare si planificare, teste interactive (gen kahoot), adaptarea programei școlare la sistemul de predare online, pagini de e-learning cu exemple și o bază de date unitară la nivel național.

Context activitate:

Din dorința de a stimula implicarea tinerilor în acest gen de activități, de a-i ajuta să-și dezvolte gândirea analitică și de a fi mai bine pregătiți pentru viitor, Centrul EUROPE DIRECT Regiunea Centru a propus organizarea acestei competiții de dezbateri de tema digitalizării, respectiv pe Prioritatea Comisiei Europene ”O Europă pregătită pentru era digitală”. Echipele înscrise în dezbaterile #DigitalEU au pus accent pe trecerea de la sistemul clasic de predare la cel on-line, provocările întâlnite, exemplele de bune practici și propunerile de îmbunătățire a sistemului de predare online la noi în țară.

Echipe înscrise:

La elevi au participat în dezbateri următoarele echipe: IMPACT de la Liceul Vocațional de Arte Plastice Hans Mattis Teutsch, MIDAS-DEBATE de la Liceul Andrei Mureșanu, GOGA 3 de la Colegiul Național „Octavian Goga” Sibiu, OPINIONATERS de la Colegiul Național “Andrei Șaguna” Brașov, GHIBU de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu, DEBATE UNITED de la Colegiul Național Unirea Brașov, PARLEY PATROL de la Colegiul Național „Áprily Lajos” Brașov, ECODEBATE de la Colegiul Economic Dionisie Pop Marțian Alba Iulia, OCTALKS de la Liceul Teoretic „O.C. Tăslăuanu” Toplița, CNMVSG de la Colegiul National” Mihai Viteazul” Sfântu Gheorghe, BRÂNCUȘI de la Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși” Sfântu Gheorghe, LUCKY CHARMS de la Liceul Teoretic Mircea Eliade, Întorsura Buzăului și AGREE TO DISAGREE de la Liceul „Kőrösi Csoma Sándor” Covasna.

Cele patru echipe participante la studenți au fost două echipe din partea Universității Tehnice din Cluj Napoca, Facultatea de Inginerie Industrială – Extensia Universitară Alba Iulia, o echipă de la Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu și o echipă din partea Universității ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.

Modalitatea de desfășurare a dezbaterilor:

Au putut participa elevii de liceu, atât din mediul urban, cât și rural, precum și studenții ce frecventează cursurile unei universități localizate în Regiunea Centru. Înscrierea s-a făcut de către profesorul coordonator. Pentru elevi: formatul dezbaterilor a fost World Schools – 6 minute per discurs. Echipele participante au fost formate din 3 elevi și un profesor coordonator. Cele mai bune 3 echipe – debateri și profesor coordonator, vor participa la o vizită de studiu la Bruxelles. Pentru studenți: formatul dezbaterilor a fost British Parliamentary – 7 minute per discurs. Echipele participante au fost formate din 2 studenți și un profesor coordonator, iar cea mai bună echipă – studenți și coordonator – va participa alături de echipele câștigătoare ale elevilor, la vizita de studiu la Bruxelles. Arbitrajul s-a făcut conform standardelor medii recunoscute în comunitatea de dezbateri academice, în formatele de dezbateri World Schools și British Parliamentary.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Ceaiul de mușetel: Lucruri mai puțin știute despre cel mai popular ceai terapeutic

Publicat

în

Tot mai multe studii arata ca florile de musetel sunt intr-adevar un remediu pentru o serie larga de afectiuni

In Egiptul antic, de exemplu, florile de musetel erau considerate un panacea, raspunsul la toate afectiunile. Iar ceea ce credeau pe atunci egiptenii incepe sa fie sustinut si de stiinta moderna.

Ceea ce s-a descoperit in ultimile studii este ca un consum regulat de ceai de musetel este corelat cu o crestere semnificativa a nivelurilor in urina de hipurat (un produs rezultat din descompunerea unor compusi pe baza de plante si de glicina (un aminoacid). Musetelul este unul din darurile nenumarate ale pamantului pentru noi. Este un dar neconditionat si extrem de valoros. Prezenta acestor elemente pare sa contribuie la urmatoarele beneficii pentru sanatate ale musetelului:

Stimuleaza sistemul imunitar si lupta cu infectiile asociate cu gripa.
Relaxeaza spasmele musculare si crampele menstruale la femei.
Relaxeaza nervii.
Linisteste stomacul
Reduce inflamatia
Imbunatateste functia ficatului
Ajuta la ameliorarea durerilor de spate
Ajuta la ameliorarea reumatismului

Nivelele atat de hipurati cat si de glicina au ramas ridicate in organism timp de doua saptamani dup a ce participantii la studiu au incetat sa mai bea ceai de musetel. Acest lucru indica faptul ca acesti compusi raman activi pentru o buna bucata de timp dupa ce se consuma ceaiul de musetel.

Ceaiul de musetel este probabil cel mai popular ceai terapeutic pe care oamenii il folosesc pentru a se relaxa si a dormi. Proprietatile sale sedative bine cunoscute il fac sa fie o alegere populara si pentru cei care vor sa scape de anxietate.
Ceaiul de musetel este bogat in antioxidantul quercentin. Quercentinul este un fitochimical care da culoare fructelor si legumelor. Quercentinul este cunoscut pentru faptul ca lupta impotriva deteriorarilor facute de radicalii liberi si astfel este un aliat impotriva cancerului.
Musetelul are nivele ridicate de fosfor. Fosforul joaca un rol important in multe din procesele chimice care se petrec in organismul uman. O lipsa de fosfor este asociata cu letargia si sanatatea precara a oaselor printre altele.
Ceaiul de musetel este foarte bogat in aminoacidul glicina. Acesta joaca un rol important in mentinerea unui sistem nervos sanatos. Dulce la gust, glicina are cea mai simpla structura dintre toti aminoacizii.
Ceaiul de musetel are proprietati puternice antiinflamatoare. Abundenta de antioxidanti din musetel ajuta la reducerea inflamatiei. Musetelul este astfel un aliat foarte bun in lupta impotriva durerilor legate de artrita si reumatism printre altele.
Calitatea apei folosite la ceaiul de musetel este foarte importanta. Cu cat este mai curata si mai pura apa cu care este facut ceaiul de musetel, cu atat mai puternice vor fi efectele sale de sanatate.

Sursa:viataverdeviu.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Liviu Rebreanu aniversat de Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba, la 139 de ani de la naștere

Publicat

în

 Liviu Rebreanu aniversat de Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba, la 139 de ani de la naștere

Consiliul Județean Alba și Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba vor organiza miercuri, 27 noiembrie 2024, pe Aleea Scriitorilor din Alba Iulia, aniversarea a 139 de ani de la nașterea prozatorului Liviu Rebreanu.

Activitatea face parte din proiectul 4.4 Monumentele literaturii române, un proiect cultural destinat promovării operelor și scriitorilor români care se regăsesc pe Aleea Scriitorilor din Alba Iulia, prin comunicare publică, omagiere, depuneri de flori, activități și manifestări culturale proprii sau în colaborare cu parteneri.

Celebrarea prozatorului Liviu Rebreanu va fi marcată atât în mediul online, pe paginile de socializare ale bibliotecii, cât și printr-un moment solemn de depuneri de jerbe la bustul aflat pe Aleea Scriitorilor din Parcul Central al orașului. Momentul de depunere de flori va avea loc la ora 13:00, moment în care bibliotecara Mariana Bolca va prezenta un medalion bibliografic. La Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba, pe tot parcursul zilei, vor fi expuse în cadrul unei expoziții de carte, volumele semnate de Liviu Rebreanu și volume dedicate vieții și operei scriitorului, care pot fi împrumutate atât în regim de sală de lectură cât și pentru studiu acasă.

Liviu Rebreanu s-a născut la 27 noiembrie 1885, fiind primul din cei 14 copii ai învățătorului Vasile Rebreanu și ai Ludovicăi Rebreanu. A urmat școala la Năsăud și Bistrița, iar din 1900 a studiat la Școala Reală Superioară de Honvezi din Sopron. În 1903- 1906 a urmat Academia Militară din Budapesta. La 1 septembrie 1906 a fost repartizat ca sublocotenent la regimentul al doilea de honvezi regali din Gyula, unde pe lângă îndeletniciri cazone, Rebreanu a avut numeroase preocupări literare: lecturi, conspecte, proiecte dramaturgice. La 1 noiembrie 1909 a debutat în presa românească, la Sibiu, unde i-a apărut povestirea „Codrea” („Glasul inimii”). În aceeași revistă, Rebreanu a mai publicat nuvelele „Ofilire” (15 decembrie 1908), „Răfuiala” (28 ianuarie 1909) și „Nevasta” (16 iunie 1911). Dintre operele sale mai amintim nuvelele: „Proștii” (1910), „Catastrofa” (1921), „Norocul” (1921), „Cuibul visurilor” (1927), „Cântecul lebedei” (1927), „Ițic Ștrul, dezertor” (1932); romanele: „Ion” (1920), „Crăișorul” (1929), „Răscoala” (1932), „Gorila” (1938), „Pădurea spânzuraților” (1922), „Adam și Eva” (1925), „Ciuleandra” (1927), „Jar” (1934), „Amândoi” (1940); teatru: „Cadrilul” (1919), „Plicul” (1923), „Apostolii” (1926). La 4 aprilie 1944, fiind grav bolnav, s-a retras la Valea Mare, fără să mai revadă vreodată Bucureștiul. La 1 septembrie a încetat din viață la vârsta de 59 de ani. Peste câteva luni a fost deshumat și reînhumat la Cimitirul Bellu din București. La Aiud a trăit și a scris sora sa, Livia Rebreanu – Hulea, care a făcut o importantă donație de carte bibliotecii aiudene.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

De ce bat clopotele la biserică: Un obicei care datează de sute de ani

Publicat

în

Trasul clopotelor este un obicei care datează de sute de ani însă puțini s-au gândit ce înseamnă cu adevărat acest ritual repetat în anumite zile

Motivul real pentru care bat clopotele la biserică! În funcție de modul în care se trag clopotele, omul poate intui dacă este vorba despre începutul unei slujbe, anunțarea unui deces sau o sărbătoare. Obiceiul a început din necesitatea de a da de veste oamenilor având în vedere că într-o anumită perioadă, calendarele şi orologiile nu erau pe toate străzile.

Clopotele, împreună cu toaca, se trag atunci când încep slujbele sau marchează momente importante din cadrul lor. Clopotele se bat la diverse momente din timpul unei zile liturgice, fie în combinaţie cu toaca şi, de regulă, după baterea acesteia, fie singure. Bătutul clopotelor se face, ca şi toaca, la începutul slujbelor importante şi la unele momente de seama din cadrul acestora, la slujba de seară, la miezul nopţii, de dimineaţă, la începutul Sfintei Liturghii

„Trebuie să aducem la cunostinţa oamenilor învăţătura creştină. N-a auzit nimeni bătaia clopotelor? Clopotele nu bat niciodată pentru amuzament. Ci bat pentru ceva de natură sufletească, ceva care ne atrage atenţia: Cheamă viii, plâng morţii, împrăştie viforele! Împrăştie dracii şi trăsnetele.”, spune părintele Arsenie Papacioc

Inscripţiile întâlnite pe vechile clopote creştine reamintesc rostul lor ocrotitor, de mântuire şi vestire, adeverind cuvintele Scripturii, care zic: „În tot pământul a iesit vestirea lor.“ Misiunea acestora se rezumă în cuvintele întâlnite adeseori pe exteriorul lor:

«Pe vii îi chem, pe morţi îi plâng, fulgerele frâng». Pe ele se mai întâlnesc însă şi alte cuvinte, precum: «Laud pe Dumnezeu cel adevărat, chem mulţimea, adun clerul. Îi plâng pe morţi, alung fulgerele, înfrumuseţez sărbătorile». Clopotele sunt adesea decorate cu motive vegetale, geometrice, scene şi inscripţii, explică Teodor Danalache.

Muzica produsă de clopote este înălţătoare şi, totodată, prezintă un criteriu al armoniei universale. Clinchetul clopotelor sau al clopoţeilor are însă pretutindeni putere de purificare; alungă duhurile rele sau măcar avertizează de apropierea acestora.

Clopotele au fost folosite în trecut pentru a anunţa război, incendii, ciumă sau pentru a anunţa victorii sau pace. Încă de la începutul Epocii Bronzului, toate oraşele şi satele din China aveau câte un turn ce adăpostea un clopot destinat anunţării orei. De asemenea, acest clopot suna şi la apariţia unui incendiu sau a unor calamităţi naturale, scrie romaniatv.net.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba