Rămâi conectat

Știri

Boilere electrice pentru unități de învățământ și centre sociale, cu peste 1000 de beneficiari, distribuite de Crucea Roșie Română Filiala Alba

Publicat

în

Crucea Roșie Română Filiala Alba și Ariston România au oferit 19 boilere electrice (dispozitive de încălzire a apei) pentru unități de învățământ și centre sociale din județul Alba, care au în total peste 1000 de beneficiari.

În cadrul unui parteneriat de tradiție dintre Ariston România și Crucea Roșie Română, compania a donat și în acest an boilere electrice de ultimă generație, care au fost ulterior distribuite de angajații și voluntarii Filialei Alba de Cruce Roșie către școli, grădinițe și creșe din Galda de Jos, Tibru, Ighiu, Șard și centre sociale de ocrotire din Abrud, Gârbova ș.a. Aceste instituții, care adăpostesc și educă peste 1000 de beneficiari, au primit această donație esențială pentru îmbunătățirea condițiilor de igienă și confort ale copiilor și adulților vulnerabili.

În urma unei analize a nevoilor comunității, s-a identificat că multe dintre aceste instituții nu aveau un sistem de apă caldă constant, iar în sezonul rece condițiile de asigurare a igienei deveneau extrem de dificile. Astfel, prin acest proiect, se dorește nu doar creșterea calității vieții beneficiarilor, dar și asigurarea unui mediu mai sigur și sănătos pentru aceștia.
„Pentru Crucea Roșie Română rămâne o prioritate oferirea de ajutor în comunitățile vulnerabile, iar accesul la apă caldă putem spune că este un drept esențial pentru orice copil sau adult. Este de datoria noastră, a tuturor, să asigurăm confort și condiții de igienă corecte tuturor persoanelor din comunitățile noastre. Scopul colaborării pe care o avem cu Ariston România este să asigurăm condiții de viață mai bune pentru copiii și persoanele aflate în situații vulnerabile. Le mulțumim partenerilor noștri pentru că ne sprijină ca să putem ajuta, la rândul nostru, comunitățile care au nevoie”, a spus Adrian Dușa, directorul Crucii Roșii Române Filiala Alba.

În ultimii ani, Crucea Roșie Română Filiala Alba a distribuit, cu ajutorul Ariston România, zeci de boilere performante cu capacitatea între 30 și 100 de litri pentru școli, grădinițe și centre sociale de ocrotire, instituții care au în total câteva mii de beneficiari. Inițiativa Ariston are loc în contextul în care, potrivit statisticilor, aproape 30% dintre români locuiesc într-o gospodărie care nu dispune de baie, duș sau toaletă cu apă curentă. Accesul la apa caldă rămâne o problemă majoră în multe instituții educaționale sau sociale din România, așa cum sunt școlile, grădinițele sau centrele de ocrotire în special din mediul rural, astfel că, în cadrul campaniei, donațiile de echipamente termice au fost direcționate cu prioritate către aceste locații.

Societatea Națională de Cruce Roșie din România este o organizație umanitară, membră a Mișcării Internaționale de Cruce Roșie și Semiluna Roșie, auxiliară autorității publice și abilitată prin lege să asigure asistență umanitară în caz de dezastre și să vină în sprijinul persoanelor vulnerabile.
În județul Alba, Crucea Roșie Română are un serviciu de ambulanță cu 9 autospeciale moderne, un serviciu de îngrijiri medicale la domiciliu și organizează cursuri de prim ajutor, de pregătire în caz de dezastre și de formare profesională în domeniul socio-medical. În fiecare an, Filiala Alba a Crucii Roșii ajută mii de persoane vulnerabile, organizează instruiri în domeniul educației pentru sănătate pentru alte câteva mii de copii sau adulți și derulează numeroase campanii educative și de promovare a sănătății.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Noi amenzi și avertismente, în urma celor mai recente controale ale ITM Alba la firmele din județul Alba, în perioada 20-23 ianuarie 2025

Publicat

în

Noi amenzi și avertismente, în urma celor mai recente controale ale ITM Alba la firmele din județul Alba

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2025, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate și subdeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

La data prezentei, la nivelul ITM Alba se află în derulare Campania națională de informare și conștientizare a prevederilor Legii 367/2022 privind dialogul social , desfășurată în perioada 01.01.2025- 31.12.2025.
Activitatea inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate și subdeclarate.Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 20.01.2025-23.01.2025, în activitatea de control, sunt redate mai jos.În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate: 44
Număr de salariați ai angajatorilor controlați:382
Din care – femei : 222
Număr deficienţe constatate:89
Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor :8
4 amenzi- 12000 lei
4 avertismente

Principalele deficienţe constatate în controale :

 nu se evidențiază corect timpul lucrat;
 nu au fost aduse la îndeplinire măsurile obligatorii dispuse în controalele anterioare;
 nu au fost eliberate la încetarea activității, adeverințele de vechime;
 contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
 nu au fost achitate salariile, la data stabilită în contractele individuale de muncă;
 neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
 neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
 nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
 dosarele personale sunt incomplete;
 nu a fost inițiată la nivelul unității negocierea colectivă;
 nu se păstrează la punctele de lucru ale societății, copii ale contractelor individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
Nr. total unităţi controlate: 27
Număr deficienţe constatate: 46
Număr de măsuri dispuse : 46
Angajatori sancționați: 12
Nr. sancţiuni aplicate: 17 avertismente
Nr.evenimente in curs de cercetare : 1
Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

Principalele deficienţe stabilite în controale :

 Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
 Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
 Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
 Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
 Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
 Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
 Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Lucrări de reabilitare și dotare la Centrul de Zi pentru persoane adulte cu dizabilități din Sebeș: Proiectul este realizat în proporție de 98%

Publicat

în

Lucrări de reabilitare și dotare prin finanțare PNRR la Centrul de Zi pentru persoane adulte cu dizabilități din cadrul Direcției de Asistență Socială Sebeș

Proiectul este realizat în proporție de 98%, valoarea totală a proiectului fiind de 1.317.000,00 lei din care valoare eligibilă prin PNRR fără TVA 1.107.000,00 lei și valoare (TVA) aferentă cheltuielilor eligibile din PNRR 210.000,00 lei. Din bugetul local s-au alocat sume în valoare de 309.234,85 lei.

Din luna aprilie 2023 și până în prezent Centrul de Zi pentru persoane adulte cu dizabilități, a fost supus unor lucrări de reabilitare și dotare prin intermediul finanțării PNRR- „Reabilitare și dotare Centru de zi pentru persoane adulte cu dizabilități Sebeș, județul Alba”, proiect finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență 2023, Componenta 13- Reforme sociale, Investiția 2- Reabilitare / Renovare și dezvoltarea infrastructurii pentru persoanele cu dizabilități.
Activitățile de reabilitare au constat în:
– elaborare documentație de avizare a lucrărilor de investiție(DALI);
– proiectarea obiectivului de investiție la faza de PT+DE+DTAC+verificarea tehnică a proiectului și asigurare asistență tehnică;
– reabilitare interioară și exterioară(lucrări de rezistență și arhitectură-tencuieli, zugrăveli interioare și exterioare, montare tarchet, gard și recondiționare poartă);
– amenajare zone verzi și alee senzorială;
– refacere instalații electrice și de ventilație;
– montare și punere în funcțiune sistem fotovoltaic;
– montare și punere în funcțiune ascensor persoane;
– montare și punere în funcțiune platformă elevator persoane cu dizabilități;
– construire foișor;
– amenajare curte exterioară și grădină terapeutică cu alee senzorială;
– lucrări suplimentare solicitate ISU (tavan antifoc, zugrăveli, ușă metalică antifoc pod, pat cablu exterior, placă beton cămine canalizare;
– instalații electrice și de ventilare;
– montaj echipamente electrice;
– unitate descentralizată de ventilare;
– îngropare cabluri electrice, aducere cote cămin.
Dotările realizate în cadrul proiectului au constat în achiziția următoarelor echipamente:
– echiparea camerei senzoriale cu panouri interactive, inteligente, sisteme de proiecție, terapie Snoezelen, dale luminoase senzoriale, elemente de stimulare tactilă etc;
– recuperare inteligentă prin tehnologie MIRA (întărirea musculaturii, creșterea flexibilității sau chiar redobândirea funcționalității anumitor părți a corpului);
– dotare cabinet psihologic cu matrici progresive standard, platformă de evaluare psihologică și baterii de teste de evaluare psihologică (MMSE2, PANSS, QOLI, WCST);
– dotare cabinet de kinetoterapie cu materiale și dispozitive cum ar fi bandă de reeducare mers, canapea kineto, TECAR, scară de reeducare a mersului, bastoane, spalier, scripete pentru umăr, roată de umăr, cuburi de lemn pentru motricitate fină, dispozitiv reeducare forță musculară mână, pernă tip pană etc.;
– dotare atelier de lumânări cu echipamente de lucru (masă încălzire, raft de depozitare, cazan topit ceară, matrițe);
– dotare centru cu mobilier (dulapuri, birouri, masă activități, bibliotecă, cuiere, canapea, fotolii, scaune, corpuri de iluminat interior, aspirator, mașină de tuns iarba, aparate de aer condiționat, covoare, jaluzele);
– dotare cu echipamente IT (laptop-ri, multifuncțională, videoproiector, ecran de proiecție).
Scopul proiectului: Reducerea numărului de persoane adulte cu dizabilități din sistemul instituționalizat prin asigurarea serviciilor la nivelul comunității.
Obiectivele proiectului :
1. Dezvoltarea de servicii sociale pentru a asigura nevoile de servicii pentru un număr cât mai mare de persoane adulte cu dizabilități din municipiul Sebeș
2. Dezvoltarea serviciilor alternative de sprijin pentru viață independentă și integrare în comunitate pentru persoane adulte cu dizabilități din municipiul Sebeș
Data începerii și finalizării proiectului 24.04.2023-31.03.2025


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Câmpeni, primul oraș din Munții Apuseni cu sistem digitalizat de plată a parcărilor

Publicat

în

Câmpeni, primul oraș din Munții Apuseni cu sistem digitalizat de plată a parcărilor

Începând cu 1 ianuarie 2025, orașul nostru, Câmpeni, a făcut un pas important spre modernizare și digitalizare.
Suntem mândri să vă anunțăm că am implementat un sistem modern de plată a parcărilor cu plată, devenind astfel primul oraș din Munții Apuseni care adoptă această tehnologie inovativă, spune edilul Cristian Dan Pașca.
Noua modalitate de plată aduce patru opțiuni simple și rapide pentru toți cei care doresc să utilizeze parcările din oraș:
1. Plata prin SMS – Trimiți un mesaj la 7420 cu numărul mașinii și alegi durata parcării dorite. Spre exemplu: mesajul 167 Nr. Mașină (Ex:167AB01XXX)- număr mașină scris legat, pentru o oră, sau mesajul 168 Nr.mașină (Ex:168AB01XXX) – număr mașină scris legat, pentru o zi.
2. Plata cu card bancar prin aplicația TPARK – Instalezi aplicația TPARK și efectuezi plata direct de pe telefonul mobil. accesând din motorul de cautare Google, site-ul https://tpark.io/pay.tpark.io, selectând orașul Câmpeni.
3. Achiziționarea de tichete de parcare – Le găsești în magazinele din oraș care afișează semnul „Aici găsiți tichete de parcare”.
4. Abonamente – Disponibile la sediul Serviciului de Salubrizare și Administrare a Domeniului Public și Privat Câmpeni.
”Aceste opțiuni sunt menite să facă procesul de plată mai ușor și mai accesibil pentru toți locuitorii și vizitatorii noștri. Orașul nostru beneficiază de locuri de parcare suficient de bine distribuite pe principalele străzi ale Câmpeniului, iar acest nou sistem va contribui la fluidizarea traficului și îmbunătățirea calității vieții. Sunt convins că această schimbare va aduce beneficii tuturor și va face orașul nostru mai organizat și mai prietenos. Tehnologia digitală este un pas important pentru viitorul nostru, iar Câmpeniul, chiar dacă este un mic oraș de munte, vrea să țină pasul cu marile comunități”, potrivit edilului Cristian Dan Pașca.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba