Contractul de lucrări a fost semnat în luna septembrie 2018, iar predarea amplasamentului s-a făcut în luna octombrie. Întrucât la finalul anului trecut a apărut Ordonanța 114, care a dus la creșterea costurilor legate de manoperă, CJ Alba a făcut demersuri la diferite instituții ale statului pentru a se stabili modul de calcul al majorărilor, însă constructorul nu a acceptat actul adițional propus și a solicitat o suplimentare a prețului contractului, nefiind de acord cu variantele propuse de Ministerul Finanțelor și Curtea de Conturi. Totuși, în urma inițierii demersurilor de reziliere a contractului, firma a decis începerea lucrărilor la obiectivul propus din Vințu de Jos, potrivit vicepreședintelui CJ Alba, Marius Hațegan.
Podul are o lungime de 201 metri și este situat pe DJ 705 B, la ieșirea din localitatea Vințu de Jos, făcând legătura cu municipiul Alba Iulia, dar și cu comunele Blandiana și Ceru Băcăinți. Întrucât recent au fost finalizate lucrările de reabilitare și modernizare la DJ 107A Pâclișa – Vurpăr, drumul de acces către municipiul Alba Iulia din direcția Sebeș – Cugir, reabilitarea acestui pod este cu atât mai importantă pentru asigurarea unei alternative la DN 1, unde, la orele de vârf, timpul de așteptare între Alba Iulia și Sebeș este crescut, pentru parcurgerea celor 15 km fiind necesară o durată cuprinsă între 40 și 90 de minute.
Se vor efectua lucrări de consolidare și reparații la infrastructura și suprastructura podului, amenajarea și calibrarea albiei râului Mureș și va fi refăcut iluminatul stradal, Totodată, se va avea în vedere și creșterea siguranței circulației, prin instalarea unor parapete de siguranță și semnalizare rutieră.
Lucrările sunt finanțate prin intermediul fondurilor proprii ale Consiliului Județean Alba.