Administrație
Amplă acțiune de curățenie și de întreținere a străzilor neasfaltate demarată la Alba Iulia
Primăria Alba Iulia a demarat o amplă acțiune de curățenie a municipiului și de întreținere a străzilor neasfaltate
Prima lucrare, solicitată de cetățeni: Strada Emil Racoviță – Zona AREX
Primăria Municipiului Alba Iulia a lansat, săptămâna trecută, acțiunea „Alba Iulia fără noroaie”, în cadrul căreia se va interveni pe străzile din municipiu pentru curățarea noroiului adunat în urma iernii și a ploilor din ultima perioadă. De asemene acțiunea va presupune și intervenții pentru întreținere și pietruire pe străzile neasfaltate din Alba Iulia.
În cadrul acțiunii „Alba Iulia fără noroaie”, firma de salubritate va curăța străzile mecanizat, cu mașinile de măturat, iar în locurile în care utilajele nu pot interveni curățenia se va face cu angajații de la salubritate și cu beneficiarii ajutorului minim garantat. Beneficiarii acestor ajutoare sociale, care sunt apți de muncă, au obligația de a presta muncă în folosul municipiului, astfel încât au fost mobilizați pentru aceste lucrări.
Începând de luni, municipalitatea a început și a doua fază a acțiunii „Alba Iulia fără noroaie”, respectiv lucrări de întreținere și pietruire pe străzile neasfaltate din Alba Iulia. Lucrările se vor face cu utilajele și angajații primăriei, iar administrația locală a lansat o achiziție publică pentru a încheia un contract cadru care să asigure cantitatea necesară de piatră și balast pentru aceste lucrări. Contractul va fi încheiat, cel mai târziu, în luna martie, și va asigura în următorii 2 ani, în funcție de nevoi, 34.000 de tone de piatră concasată și balast pentru repararea și întreținerea drumurilor nemodernizate din municipiu. Toate lucrările se vor derula în regie proprie, cu utilajele și angajații primăriei.
„Alba Iulia are mult prea multe străzi neasfaltate. Este o realitate care, până acum, a fost cosmetizată și, cum spune românul, ascunsă sub preș. Aproximativ 150 de kilometri de străzi din municipiu sunt fără asfalt, iar pentru acești oameni „confortul” unui oraș înseamnă praf și noroaie. Este aproape jumătate din distanța Alba Iulia – București. Nu încerc să vorbesc despre „moșteniri”, cum o fac unii politicieni în această perioadă, ci vreau să facem împreună o radiografie serioasă a realităților urbane din Alba Iulia. Cei 150 de kilometri de străzi neasfaltate nu sunt o mândrie, ci o dovadă a neputinței administrative și a lipsei de viziune. De aici trebuie să începem, dacă vrem să fim cu adevărat „smart”. Un oraș inteligent trebuie să ofere, în primul rând, condițiile normale de trai și pentru cetățenii din aceste zone, oameni care plătesc taxe și impozite locale. Am demarat acțiunea „Alba Iulia fără noroaie” și, pe lângă curățenia noroiului de pe carosabil, am început și lucrări pe străzile nemodernizate, unde facem în regie proprie pietruiri și întreținere, până când vom putea intra cu proiectele de asfaltare și pe aceste străzi. Nu lansez promisiuni politicianiste că vom asfalta peste noapte toate aceste străzi, însă îi asigur pe locuitorii lor că vom începe să lucrăm serios prioritizând transparent investițiile multianuale pentru asfaltări și modernizări. Îi rog pe cetățeni să ne sesizeze zonele cu probleme pentru a se interveni cu lucrări de întreținere sau să ne anunțe dacă acțiunile de curățenie nu se desfășoară corespunzător”, a spus primarul Municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa.
Prima acțiune de întreținere și pietruire a început, luni, pe Strada Emil Racoviță – Zona AREX, problemele din această zonă fiind frecvent sesizate de cetățeni. În cazul în care doriți să sesizați probleme pe străzile dumneavoastră sau dacă acțiunile de curățenie nu se desfășoară corespunzător, vă rugăm să contactați echipa Primăriei Alba Iulia la telefon: 0258 819 462, prin aplicația ”Smart Alert Alba Iulia” sau prin pagina de Facebook ”Dispecerat Primărie Alba Iulia”.
Administrație
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Ziduri de sprijin pe malurile pârâului Abrud
Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba, prin echipa de la Formațiile de lucru Câmpeni din cadrul Sistemului Hidrotehnic Turda, a realizat recent două ziduri de sprijin de 15 metri (pe malul drept) și respectiv 30 de metri (pe malul stâng) pe pârâul Abrud, în intravilanul orașului Abrud.
Zidurile au fost construite din blocuri tip LEGO, fiecare având o înălțime de 2,5 metri, și au fost amplasate pe o fundație rigidă din beton.
Pentru protejarea lucrărilor executate, în aval au fost amenajate un prag de fund din beton și o saltea din anrocamente. În perioada următoare, se vor efectua lucrări de reparații la pragul de fund amplasat amonte de confluența pârâului Abrud cu pârâul Cernița.
Toate lucrările sunt realizate conform Planului Tehnic 2024 al Administrației Apele Române Mureș.
Administrație
La Sebeș, investiții în infrastructura rutieră: Care este stadiul lucrărilor
La Sebeș sunt în derulare mai multe lucrări cuprinse în proiectele de modernizare a infrastructurii rutiere din oraș
În prezent, se lucrează intens pe străzile Doinei și Moților din municipiu.
Lucrările includ pe lângă modernizarea părții carosabile și amenajarea trotuarelor, parcărilor și spațiilor verzi.
De asemenea, se efectuează lucrări de amenajarea intersecțiilor, dar și a racordurilor cu străzile laterale. Intervențiile includ partea carosabilă, trotuare pietonale, accese la proprietăți, parcări, spații verzi, amenajarea intersecțiilor și racordurilor cu străzile laterale, asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale, lucrări de siguranță rutieră. Resursele sunt asigurate printr-o finanțare nerambursabilă obținută prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny, a transmis primarul municipiului Sebeș.
Administrație
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
Start al turnării primului strat de asfalt pe DJ 107K în Alba
A început turnarea primului strat de asfalt pe DJ 107 K.
Vorbim de o investiție de 30 de milioane de lei a Consiliului Județean Alba.
Acest drum județean face legătura între DN1, Galda de Jos, Întregalde și Mogoș (intersectie cu Transapuseana). Investiția este derulată prin Programul Național Anghel Saligny.
E o lucrare de amploare care, printre altele, a presupus construirea de patru noi poduri și reabilitarea unui al cincilea. La final, drumul va fi modernizat în totalitate, în clipa de față lucrările vizând porțiunea dinspre Ivăniș spre Mogoș.
Termenul de finalizare a proiectului este aprilie 2026, dar autoritățile județene speră ca lucrările să fie încheiate în avans.
-
Știriacum 4 zile
Cum se salută românii și câte forme de salut există: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 4 zile
No, Servus ! De unde vine salutul ardelenilor: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 4 zile
TRADIŢII şi OBICEIURI de 21 noiembrie: Intrarea în biserică a MAICII DOMNULUI (OVIDENIA)
-
Știriacum 17 ore
De ce bat clopotele la biserică: Un obicei care datează de sute de ani
-
Știriacum o săptămână
Costumul popular din Apuseni: Păstrează unitatea portului românesc prin piesele ce îl compun
-
Știriacum o săptămână
Top 10 locuri de vizitat toamna: Casa de Piatră, cătun din Parcul Natural Apuseni, între destinațiile recomandate
-
Știriacum 3 zile
De când începem să cântăm colinde: Potrivit tradiției, din 21 noiembrie e voie a se cânta despre nașterea Domnului, odată cu sărbătorirea Intrării în Biserică a Maicii Domnului
-
Știriacum 2 săptămâni
Lăsata Secului în Postul Crăciunului: Tradițiile și obiceiurile zilei de 14 noiembrie