Această inițiativă legislativă a fost lansată pentru că 18% din accidente sunt provocate de șoferii băuți iar Codul Rutier din România este cel mai permisiv din Europa când vine vorba de consumul de alcool.
Dispozitivul „se monteaza la sistemul de demarare al motorului autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvai si permite pornirea motorului autovehiculului doar in cazul in care nu se semnaleaza prezenta alcoolului in aerul alveolar expirat de catre conducatorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai.”
Inițiativa legislativă menționează că montarea unui astfel de dispozitiv ”se va considera perioada de restrictionare a exercitării dreptului de a conduce, pe timp limitat, cu anumite excepții și/sau lim
Iată mai jos modificările propuse de noua inițiativă legislativă:
- polițiștii pot aplica pedepse pentru șoferii băuți cu suspendarea carnetului timp de 180 de zile;
- cei care nu au montat un Alcool-Stop dar circulă băuți, fapta va fi considerată infracțiune și se va pedepsi cu închisoare între 6 lunni și 3 ani ori, amendă;
- șoferii aflați în perioada de restricționare care au fost prinși băuți la volan va fi considerată infracțiune și se va pedepsi cu închisoare de la 1 la 3 ani;
- recidiviștii vor suferi pedepse majorate, dacă sunt prinși băuți în mai puțin de 6 luni.
Totodată, inițiativa legislativă prevede și termenul în care Ministerul Transporturilov trebuie să emită normele metodologice privind omologarea, montarea și inspectarea dispozitivelor Alcool-Stop cât și formarea și atestarea personalului care se va ocupa de aceste aparate.
Sursa:dcbusiness.ro