Știri
Peste 29.000 de cauze nou intrate la instanțele din Alba, anul trecut
În data de 31.01.2019, Tribunalul Alba a prezentat Bilanţul activităţii desfăşurate în cursul anului 2018, în cadrul Adunării generale a judecătorilor din cadrul acestei instanţe.
La şedinţa de bilanţ au participat, alături de judecătorii Tribunalului Alba, domnul judecător Liviu Gheorghe Odagiu – preşedintele Curţii de Apel Alba Iulia, domnul judecător Mocan Aurelian Gheorghe – vicepreşedinte al Curţii de Apel Alba-Iulia, preşedinţii judecătoriilor din circumscripţia Tribunalului Alba, domnul avocat Mihai Baco – decan Baroul de avocaţi Alba, doamna Boicean Danusia – procuror şef D.N.A. – Serviciul Teritorial Alba, domnul Cioancă Dan Ştefan – prim-procuror Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba, domnul Itu Emil Ioan – director Penitenciarul Aiud, doamna Pântea Roxana – şef Serviciu Probaţiune Alba, domnul Giurea Marius Claudiu – inspector şef Jandarmeria Alba.
Sinteza raportului de bilanţ evidenţiază următoarele date:
În cursul anului 2018, la instanţele din judeţul Alba s-au înregistrat un număr de 29.480 cauze nou intrate, cu 3.334 cauze mai puţin decât în anul 2017. Din acest total, 6.132 cauze au fost înregistrate la Tribunalul Alba, restul de 23.348 fiind înregistrate la cele 5 judecătorii, astfel: 9.706 cauze la Judecătoria Alba Iulia, 5.304 cauze la Judecătoria Aiud, 2.439 cauze la Judecătoria Câmpeni, 2.598 cauze la judecătoria Blaj, 3.301 cauze la Judecătoria Sebeş.
Comparativ cu anul 2017, la nivelul Tribunalului Alba, în anul 2018 se constată o scădere a numărului de cauze nou intrate, respectiv cu 4.290 dosare mai puţin, iar la nivelul judecătoriilor numărul cauzelor nou intrate a crescut cu 956 dosare . Cea mai mare creştere la nivelul judecătoriilor s-a înregistrat la Judecătoria Blaj, unde numărul cauzelor nou intrate a crescut în anul 2018 la 2.598 cauze, faţă de 2.128 cauze în anul 2017.
Volumul de activitate la nivelul instanţelor din judeţul Alba a înregistrat o scădere faţă de anul 2017 de la 44.767 – în anul 2017, la 40.972 – în anul 2018. Astfel, pe rolul Tribunalului Alba s-au aflat, în anul 2018, un număr de 9.755 cauze, din care 6.132 cauze nou intrate şi 3.623 cauze pe stoc (nesoluţionate la 01.01.2018). Analizând datele privind evoluția volumului de activitate, în perioada 2016 – 2018, la nivelul Tribunalului Alba se observă o tendinţă de scădere a volumului de activitate iar la nivelul judecătoriilor din raza Tribunalului Alba o tendinţă de creştere raportat la anul 2016 şi 2017.
În anul 2018, la nivelul instanţelor din judeţul Alba a scăzut numărul cauzelor soluţionate cu 4.280 cauze faţă de anul 2017, fiind soluţionate 29.328 cauze faţă de 33.608 cauze în anul 2017. Numărul cauzelor soluţionate la Tribunalul Alba a scăzut în anul 2018, la 6.579 cauze, faţă de 11.574 cauze în anul 2017, mai puţin cu 4.995 cauze.
Din numărul total de 29.480 cauze nou intrate la instanţele din judeţul Alba, în anul 2018 au fost înregistrate: 7.068 cauze în materie penală; 19.545 cauze în materie civilă; 2.532 cauze în materie de contencios administrativ, fiscal; 335 cauze în materia falimentului.
La Tribunalul Alba, din totalul de 6.132 cauze înregistrate în anul 2018 au fost repartizate: 1.003 cauze Secţiei penale; 2.825 cauze repartizate Secţiei civile; 2.304 cauze Secţiei II civile de contencios administrativ, fiscal şi de insolvenţă.
În anul 2018, pe rolul Secţiei I civile a existat un număr total de 4.517 cauze, din care 1.692 cauze reprezintă stoc din anul anterior şi 2.825 sunt cauze înregistrate în anul 2018. Din cele 4.517 cauze aflate pe rolul Secţiei civile în anul 2018, au fost soluţionate 2.728 cauze, din care 79 recursuri, 619 apeluri şi 2.030 fonduri, iar pentru anul 2018 a rămas un stoc de 1.789 cauze din care: 65 recursuri, 569 apeluri si 1.155 fonduri. Ponderea dosarelor nou intrate în cursul anului 2018 pe materii (%) este : civil 34%, minori şi familie 8%, asigurări sociale 13%, litigii de muncă 45%.
În anul 2018, pe rolul Secţiei II civilă, de contencios administrativ, fiscal şi de insolvenţă, a existat un număr total de 3986 cauze, din care 1.682 cauze reprezintă stoc din anul anterior şi 2.304 sunt cauze înregistrate în anul 2018. Din cele 3.986 cauze aflate pe rolul Secţiei a II-a civilă, de contencios administrativ, fiscal şi de insolvenţă pe perioada anului 2018, au fost soluţionate 2.782 cauze, din care 42 recursuri, 1.233 apeluri şi 1.507 fonduri, iar pentru anul 2018 a rămas un stoc de 1.204 cauze din care: 16 recursuri, 351 apeluri si 837 fonduri. Ponderea dosarelor nou intrate în cursul anului 2018 , pe materii (%,) este: faliment 15%, litigii cu profesioniştii 24% , contencios administrativ şi fiscal 61%.
În anul 2018, pe rolul Secţiei penale a existat un număr total de 1.252 cauze, din care 249 cauze reprezintă stoc din anul anterior şi 1.003 sunt cauze înregistrate în anul 2018. Din cele 1.252 cauze aflate pe rolul Secţiei penale în anul 2018, au fost soluţionate 1.406 cauze ( 622 fonduri şi 447 contestaţii) , iar pentru anul 2018 a rămas un stoc de 183 cauze din care: 150 fonduri si 33 contestaţii.
Schema posturilor de judecător pentru acest an la Tribunalul Alba a fost de 30, în timp ce media posturilor de judecător efectiv ocupate pe parcursul anului a fost de 28,6.
Din punct de vedere al încărcăturii medii înregistrate la Tribunalul Alba, media încărcăturii pe schemă se situează sub media la nivel naţional, iar media încărcăturii pe judecător se situează sub media la nivel naţional. Încărcătura, atât pe schemă cât şi pe judecător, la nivelul Tribunalului Alba, a fost în cursul anului 2018 mai mică decât media înregistrată de celelalte două tribunale din circumscripţia Curţii de Apel Alba-Iulia.
Potrivit evidenţelor extrase din sistemul ECRIS, reiese că judecătorii din cadrul Tribunalului Alba s-au încadrat în anul 2018 în gradele de eficienţă „Foarte eficient” şi „Eficient”.
Încărcătura pe schemă în anul 2018 la judecătoriile din raza Tribunalului Alba a fost apropiată sau peste media pe ţară, singura judecătorie care s-a situat mult peste medie fiind Judecătoria Sebeş. În ceea ce priveşte încărcătura pe judecător în anul 2018 la judecătoriile din raza Tribunalului Alba, se constată că a fost apropiată sau peste media pe ţară, singura judecătorie care s-a situat mult peste medie fiind Judecătoria Sebeş.
Începând cu anul 2015, activitatea instanţei este analizată şi în baza indicatorilor de eficienţă aprobaţi prin Hotărârea nr. 1305/09.12.2014 a Consiliului Superior al Magistraturii, modificată prin Hotărârea nr. 149/19.03.2015 şi Hotărârea nr.683/22.09.2015.
În ceea ce priveşte activitatea instanţei din perspectiva noilor indicatori de performanţă a eficienţei activităţii instanţelor, la nivelul anului 2018, Tribunalul Alba a fost „EFICIENT”, din punct de vedere al gradului general de eficienţă.
Cei cinci indicatori care au condus la stabilirea acestuia s-au situat în următoarele grade de eficienţă:
– Rata de soluţionare a dosarelor – Foarte eficient
– Stocul de dosare – Satisfăcător
– Ponderea dosarelor închise într-un an – Foarte eficient
– Durata medie de soluţionare – Foarte eficient
– Redactările peste termenul legal – Eficient
Judecătoriile din raza de competenţă a Tribunalului Alba, au înregistrat la nivelul anului 2018, următoarele grade, în ceea ce priveşte gradul general de eficienţă:
– Judecătoria Alba-Iulia – Eficient
– Judecătoria Aiud – Eficient
– Judecătoria Blaj – Foarte eficient
– Judecătoria Cîmpeni – Eficient
– Judecătoria Sebeş – Eficient
În urma întocmirii acestei analize, se constată că, dincolo de unele excepţii relevate la analiza fiecărui indicator, activitatea instanţelor din circumscripţia Tribunalului Alba şi rezultatele obţinute de acestea în anul 2018 sunt pozitive.
În anul 2018 se observă, în mare, o stabilizare a schemelor de personal la instanţele din raza Tribunalului Alba. Astfel, la data de 01.01.2018, Tribunalul Alba avea prevăzute în statul de funcţii:
- 30 posturi judecător;
- 2 posturi asistent judiciar;
- 38 posturi grefier;
- 4 posturi grefier – arhivar
- 2 posturi grefier – registrator;
- 6 posturi specialişti IT;
- 1 post agent procedural;
- 2 posturi aprod;
- 3 posturi şofer;
- 1 post manager economic;
- 6 posturi consilier;
- 2 posturi referent.
La data de 31.12.2018 la Tribunalul Alba erau două posturi vacante pentru funcţia de grefier , în vederea ocupării lor au fost efectuate demersurile necesare.
În raza Tribunalului Alba, funcţionează un număr de 5 de instanţe, în 4 imobile proprietate publică, în administrare sau în folosinţă, din care 2 sedii (imobile) sunt în stare tehnică foarte bună şi nu necesită lucrări imediate, respectiv cele în care funcţionează Judecătoria Blaj şi Judecătoria Câmpeni.
Tribunalul Alba şi Judecătoria Alba-Iulia ocupă în prezent parterul, mezaninul si etajul 1 al clădirii situate în Alba Iulia, Piaţa Iuliu Maniu, nr. 24, a cărei suprafaţă totală desfăşurată este de 2800 mp, iar etajul 2 şi mansarda clădirii sunt ocupate de parchetele de pe lângă aceste instanţe. Spaţiul ocupat la ora actuala de Tribunal si Judecătorie este total insuficient (cca. 5 mp suprafaţă de birou pe persoană), fiind necesară construirea unui nou sediu pentru Tribunalul Alba, urmând ca în viitor, Judecătoria Alba-Iulia să ocupe tot spaţiul existent.
Astfel, la data de 31.10.2014, Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia a adoptat Hotărârea nr. 316, prin care s-a transmis din domeniul public al Municipiului Alba Iulia şi administrarea Consiliului Local, în domeniul public al Statului Român, terenul în suprafaţă de 14.818 mp, situat în str. Târgului, FN, pentru construirea sediului Tribunalului Alba.
Această hotărâre şi Nota de fundamentare nr. 913/01.09.2014, privind necesitatea şi oportunitatea construirii unui sediu nou pentru Tribunalul Alba, au fost transmise Curţii de Apel Alba Iulia, spre aprobare şi apoi au fost înaintate la Ministerul Justiţiei, în vederea întreprinderii măsurilor necesare pentru darea acestui teren în administrarea Ministerului Justiţiei – Tribunalul Alba şi pentru cuprinderea acestei investiţii în Proiectul de buget pe anul 2015.
La începutul anului 2015, Ministerul Dezvoltării Regionale a demarat Programul naţional de investiţii în infrastructura instanţelor şi parchetelor din reşedinţele de judeţ, incluzând ”Programul naţional de consolidare a infrastructurii instanţelor de judecată aflate în municipiile reşedinţă de judeţ, ce are ca obiectiv principal îmbunătăţirea infrastructurii sediilor instanţelor prin reabilitarea sediilor instanţelor, dar şi execuţia unor noi sedii”. În acest program, este inclusă şi construirea unui sediu nou pentru Tribunalul Alba.
În anul 2017 Ministerul Justiției a finalizat Tema cadru pentru proiectarea instanțelor, iar în baza acesteia Tribunalul Alba a întocmit și înaintat Ministerului Justiției ”Nota conceptuală pentru construirea Sediului Tribunalului Alba”, nr.1069/20.09.2017 avizată și de ordonatorul secundar de credite, precum și ”Tema de proiectare pentru Sediul Tribunalului Alba”. La data de 01.11.2017 Nota conceptuală și Tema de proiectare a fost avizată în Consiliul Tehnico – Economic al Ministerului Justiției, cu avizul nr.12.
Ca urmare a solicitării Companiei Naţionale de Investiţii, s-a întocmit „TEMA DE PROIECTARE PENTRU SEDIU TRIBUNALUL ALBA”, cu respectarea conţinutului cadru prevăzut la anexa 2 la Hotărârea de Guvern nr.907/2016, temă care a fost transmisă şi spre ştiinţă Ministerului Justiţiei cu adresa nr.720/13.06.2018.
Noua Temă de proiectare s-a întocmit ţinând cont în acelaşi timp şi de prevederile din Tema cadru de proiectare, care era deja avizată în Consiliul Tehnico Economic din cadrul Ministerului Justiţiei.
Întrucât în cursul anului 2018, în urma analizării documentelor sau constatat neconcordanţe legate de calculul necesarului suprafeţelor, urmează ca în cursul anului 2019, după soluţionarea acestor neconcordanţe, Compania Naţională de Investiţii să demareze procedura de licitaţie pentru proiectarea și execuţia sediului nou al Tribunalului Alba.
Toate aspectele prezentate în cuprinsul prezentului raport de activitate, legate de volumul de activitate, încărcătura pe judecător, calitatea actului de justiţie, ne îndreptăţesc să apreciem că în anul 2018 personalul instanţelor din raza Tribunalului Alba s-a implicat cu responsabilitate şi profesionalism în realizarea sarcinilor de serviciu.
Cu toate acestea, trebuie menţionat că Tribunalul Alba a înregistrat gradul general de eficienţă „Eficient” în anul 2018, prin raportare la anul 2017 când gradul a fost „Foarte eficient”. Această împrejurare se datorează în mare parte faptului că volumul de activitate (cauze nou intrate) a scăzut cu 4.290 cauze faţă de anul precedent, în procent de -41,16%, cea mai mare pondere de cauze având-o cele în materia contencios administrativ respectiv solicitările de restituire a timbrului de mediu. O altă cauză care a condus la înregistrarea acestui grad, s-a datorat şi indicatorului redactări peste termen care de asemenea a scăzut de la „Foarte eficient” la „Eficient” în anul 2018.
Pentru îmbunătăţirea activităţii la nivelul Tribunalului Alba, ne propunem implementarea unor măsuri dintre care enumerăm : alocarea resurselor materiale necesare asigurării unui climat optim de muncă (rezolvarea problemelor de infrastructură care la acest moment este complet deficitară); alocarea resurselor umane în raportat de volumul de activitate; monitorizarea periodică a dosarelor mai vechi de un an în sistem.
În continuare ne propunem un management al resurselor umane adaptat nevoilor concrete ale activităţii instanţelor şi vom continua eforturile de îmbunătăţire a infrastructurii şi a capacităţii instituţionale ale Tribunalului Alba şi ale instanţelor din circumscripţie.
Pe linia relaţiilor publice, vom continua cu aceeaşi disponibilitate să comunicăm informaţii de interes public şi ne dorim ca printr-o reflectare corectă şi echilibrată în presă a activităţii judiciare a instanţelor, imaginea publică despre justiţie să fie una cât mai aproape de realitate.
Știri
23 noiembrie: „Zborul Marii Uniri”: Misiune secretă ce avea ca scop ducerea la Blaj și aducerea de acolo a mesajului Unirii și a unor documente de importanță majoră pentru actul ce urma să se împlinească la 1 Decembrie 1918
Cu numai o săptămână înainte de Marea Adunare de la Alba Iulia, doi voluntari, aviatorul Vasile Niculescu și căpitanul Victor Precup, au îndeplinit o misiune secretă care avea ca scop ducerea la Blaj și aducerea de acolo a mesajului Unirii și a unor documente de importanță majoră pentru actul ce urma să se împlinească la 1 Decembrie 1918
Despre acest extraordinar episod din istoria noastră manualele nu vorbesc. Desfășurată în condiții extreme, misiunea a fost un succes și avea să rămână consemnată doar în lucrări militare și în memorii, sub denumirea de „Zborul Marii Uniri”.
Pe la începutul lunii noiembrie 1918, „fierberea” din Transilvania denota, fără echivoc, dorința fermă de unire a acestei provincii cu ţara. Tratativele purtate la Arad între Consiliul Național Român Central și reprezentanții guvernului maghiar constituiau o recunoaștere a acestei stări și a faptului că românii transilvăneni sunt stăpâni pe situație și că lucrurile vor evolua în direcția iminentei uniri. Rezultatul tratativelor, precum și opinia guvernului român refugiat la Iași referitoare la Unirea cu ţara trebuiau cunoscute de ambele părți ale Carpaților. În această situație, Marele Cartier General Român a ordonat trimiterea peste munți, la Blaj, a unui avion care să transporte de urgență documente deosebit de importante în vederea bunului mers al acțiunii.
Pentru îndeplinirea misiunii s-a recurs la voluntari. Dintre cei care s-au oferit să o îndeplinească au fost selectați aviatorul Vasile Niculescu (un absolvent de seminar teologic, care a urmat școala de pilotaj, gata să-și piardă viața în timpul unui atac german, în iulie 1917) și căpitanul Victor Precup, trimisul Marelui Cartier General, originar din Transilvania. Primul mai trecuse cu avionul peste Carpați în campania din vara lui 1917 și lansase manifeste în Ardeal, după cum aflăm dintr-un studiu semnat de Rareș Hădărean și publicat pe site-ul „Liga Militarilor Profesioniști”. De data aceasta, situația era cu totul specială: iarna, extrem de geroasă, benzina nu ajungea și pentru întoarcere, iar pornirea motorului devenea foarte dificilă, mai ales că avionul Farman 40 avea carlinga deschisă, zbura la 2.600 m altitudine, la o temperatură de aproape -40 de grade Celsius. În acest scop, avionului i s-a mai adăugat un rezervor, iar cei doi mesageri, îmbrăcați în costume groase și cu fețele acoperite cu un strat de parafină, au renunțat la armament și la parașute. Aveau asupra lor doar o hartă de zbor și o busolă. În carlingă se aflau o geantă militară sigilată, cu documente secrete, printre care și scrisoarea primului-ministru Ion I. C. Brătianu către conducerea Consiliului Național Român Central, și un sac cu manifeste, care trebuiau lansate la Blaj, după cum reiese din volumul „Războiul aerian deasupra României (1916-1918)”, semnat de Valeriu Avram și Valeriu Nicolescu.
Zborul s-a efectuat la data de 23 noiembrie 1918. Avionul a decolat de la Bacău și a aterizat pe Câmpia Libertății din Blaj, în apropierea statuii lui Avram Iancu, la ora 13:35, după 2 ore și 15 minute de survol.
„Prima solie a mântuirii”
Imediat după aterizare, aparatul a fost înconjurat de numeroși oameni, veniți să-i felicite pe cei doi soli ai Unirii. Căpitanul Virgil Pop, împreună cu o grupă de studenți care făceau parte din garda orașului, dotați cu o mitralieră, a preluat paza aparatului. „Peste puțin timp, avionul din care încă nu mă coborâsem era înconjurat de o mare mulțime de blăjeni și țărani din satele apropiate, trecuți îmbrăcați prin apa Târnavelor. Am rămas mut și fără simțire la entuziasmul acestor oameni când au văzut tricolorul de pe avionul sosit din Regat, aducându-le știri ce le umpleau sufletul de bucurie (…) Prima solie a mântuirii din Regat le-a sosit. Fiecare blăjean și țăran au căutat să dea mâna cu noi, să ia la fiecare un lucru cât de neînsemnat al nostru, ca să ni-l ducă acolo unde trebuia să ne odihnim peste noapte”, scria Vasile Niculescu în memoriile sale, evocate în volumul menționat mai sus.
La rându-i, ziarul local „Unirea” scria: „Din Țara Românească ne-au sosit azi la ora 1.d.d (după-amiază, n.r.) locotenentul pilot Niculescu din Armata română și căpitanul Precup, originar din Transilvania: au sosit cu aeroplanul, împrăștiind apelul pentru Blaj. Dânșii au plecat de la Bacău și au parcurs drumul până la Blaj în două ore. Lumea a alergat din toate părțile, aclamând aeroplanul în culorile românești. După câteva virajuri peste oraș, aeroplanul a aterizat pe Câmpia Libertății. Toată lumea a grăbit într-acolo, prin gheață, zăpadă și tină, ca să strângă mâna fraților care ne-au adus solia mântuirii. Ei ne-au spus că Armata română a trecut Carpații prin zăpada de peste 2 m și că vin să ne îmbrățișeze cu dragoste de frați și să anunțe locuitorii străini de pe plaiurile românești că vin în numele păcii și al libertății tuturor neamurilor”.
Misiune îndeplinită
Din memoriile aviatorului Vasile Niculescu mai aflăm că după ce s-a plimbat pe străzile orașului cu colegul său de zbor, aclamați de la ferestre și balcoane, au fost conduși la Palatul mitropolitan, unde au fost întâmpinați de Vasile Suciu, Mitropolitul Bisericii Unite a Blajului. Acolo s-a întrunit Comitetul Național, iar în acea noapte au fost anunțate toate centrele românești despre sosirea avionului. Tot atunci, Comitetul a hotărât Unirea cu Patria-mamă și întrunirea Marii Adunări Naționale de la Alba Iulia la 1 Decembrie.
Împreună cu aceste hotărâri, solii din Regat, în dimineața zilei de 24 noiembrie, au mers la avion, unde zăpada fusese permanent îndepărtată, iar aerul încălzit cu lemne aprinse, au pregătit aparatul de zbor, în timp ce „blăjenii, într-un cor, cântau cântece naționale patriotice”, după cum își amintește aviatorul Niculescu. Apoi, la ora 11:25, s-au ridicat în aer, cu carlinga avionului plină cu flori și cu zeci de mesaje scrise pe aripile de pânză ale aparatului și au aterizat la Bacău, la ora 14:00. În ziua următoare, cei doi și-au continuat drumul la Iași, unde au aterizat la ora 10:00, pentru a raporta îndeplinirea misiunii.
Mai târziu, acest act a fost considerat „Zborul Marii Uniri” și, în condițiile de atunci, sosirea soliei la Blaj „a însemnat pentru popor mai mult decât cea mai abilă acțiune diplomatică”, un punct major premergător actului Unirii de la 1 Decembrie 1918.
În vara anului 1919, la 23 iunie, avionul pe care îl pilota în timpul unei acțiuni de recunoaștere în Transnistria a aterizat pe liniile bolșevice, iar Vasile Niculescu a fost luat prizonier la Odessa pentru o lună. Cariera lui aviatică a încetat în 1926. În perioada Epocii de Aur a trăit o vreme la București.
La 23 noiembrie 2008, zborul istoric executat de el a fost reeditat de către autoritățile locale din Bacău și cele din Blaj cu un elicopter militar.
Vasile Niculescu a trăit până aproape de 90 de ani, lucrând ceasornicar, stingându-se din viață la 24 aprilie 1981, într-un trist și nemeritat anonimat. Doar literatura de aviație îl mai ține minte. El este înmormântat în cimitirul din Rădăuți, singurul din țară „tăiat” în două de o cale ferată…
Sursa:ziarullumina.ro
Știri
Școala Gimnaziala Crăciunelu de Jos modernizata cu fonduri PNRR: Licitația, lansată în SEAP
Școala Gimnaziala Crăciunelu de Jos modernizata cu fonduri PNRR
Primăria comunei Crăciunelul de Jos a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație ce privește dotarea cu materiale didactice în cadrul proiectului „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale din comuna.
În urma analizei de nevoi desfășurate la nivelul Școlii Gimnaziale Crăciunelu de Jos, s-au evidențiat mai multe aspecte legate de resursele educaționale disponibile pentru elevi și cadre didactice. Constatările arată că lipsa materialelor didactice necesare îngreunează procesul de predare-învățare, iar unele activități educaționale nu se pot desfășura la potențialul dorit.
Pentru a sprijini un act educațional modern și a facilita dezvoltarea competențelor elevilor, este necesară dotarea școlii cu diverse materiale didactice. Aceasta include achiziția de resurse de bază pentru diferite discipline, oferind structuri de lecții și informații esențiale, resurse interactive și instrumente didactice adaptate cerințelor actuale. Utilizarea unor astfel de resurse va contribui nu doar la creșterea competențelor cognitive, digitale și de comunicare a elevilor, ci și la îmbunătățirea întregului proces educațional, oferindu-le oportunități mai variate de învățare practică și interactivă. Scopul principal al acestui demers este de a asigura un mediu de învățare adaptat cerințelor moderne, care să motiveze elevii și să contribuie la formarea unor competențe esențiale pentru viitor. Astfel, s-a identificat posibilitatea accesării unei finanțări nerambursabile prin intermediul apelului de proiecte PNRR/2022/C15/MEDU/I9./I11./I13./I14./ Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe.Valoarea investiției este de peste 285 de mii de lei.
Știri
Laboratoarele Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia vor fi dotate cu echipamente digitale și mobilier
Laboratoarele Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia vor fi dotate cu echipamente digitale și mobilier
Reprezentanții liceului de arte „Regina Maria” din Alba Iulia au lansat recent licitația pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, care prevede dotarea a două laboratoare din cadrul instituției de învățământ.
Contractul cuprinde furnizarea de echipamente IT&C pentru proiectul de investiție „Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ superior, a palatelor și a cluburilor copiilor”, contract de finanțare nr. 95Smart/2023 Valoarea totală maximă estimată a contractului de furnizare pe 6 luni (include valoarea maximă a tuturor loturilor) este de 532.224,79 lei fără TVA.
Pentru cele două laboratoare ale Liceului de arte „Regina Maria” Alba Iulia se vor achiziționa:
LOT 1 – Echipamente IT & C
Tablă interactivă 75” Buc 1
Tablă interactivă 85” Buc 1
Suport mobil tablă interactivă Buc 2
All-in-one (touchscreen) Buc 1
All-in-one (touchscreen) Buc 17
Cameră de documente Buc 2
Servicii de instalare Buc 2
Tabletă lidar – profesională 12,9” + tastatură + stylus Buc 10
Tableta grafică Buc 6
Tableta grafică Buc 10
LOT 2 – Echipamente audio-video
Kit 16 x Ochelari VR Buc 1
Ochelari VR (SL)Buc 10
Kit sistem videoconferință Buc 1
Kit sistem videoconferință Buc 1
Sistem sunet Buc 2
LOT 3 – Echipamente 3D
Scanner 3D Buc 2
Creion 3D Buc 18
LOT 4 – Kit-uri robotice
Robot cu braț multifuncțional Buc 2
Pachet 12 Kituri robotice Buc 2
LOT 5 – Pachete software
Software educațional Buc 2
Conținut educațional – Laborator digital Buc 2
Platformă e-learning creare conținut educațional (20 profesori, 1 an) Buc 1
Software specializat grafică și producție digitală Buc 1
Software specializat arte (muzica & grafica) Buc 1
LOT 6 – Mobilier
Mobilier STEAM (Masa si scaun) Buc 10
Mobilier imprimantă 3D Buc 2
-
Știriacum 2 zile
Cum se salută românii și câte forme de salut există: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 2 zile
No, Servus ! De unde vine salutul ardelenilor: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 3 zile
TRADIŢII şi OBICEIURI de 21 noiembrie: Intrarea în biserică a MAICII DOMNULUI (OVIDENIA)
-
Știriacum 6 zile
Costumul popular din Apuseni: Păstrează unitatea portului românesc prin piesele ce îl compun
-
Știriacum 6 zile
Top 10 locuri de vizitat toamna: Casa de Piatră, cătun din Parcul Natural Apuseni, între destinațiile recomandate
-
Știriacum 2 zile
De când începem să cântăm colinde: Potrivit tradiției, din 21 noiembrie e voie a se cânta despre nașterea Domnului, odată cu sărbătorirea Intrării în Biserică a Maicii Domnului
-
Știriacum o săptămână
Lăsata Secului în Postul Crăciunului: Tradițiile și obiceiurile zilei de 14 noiembrie
-
Sănătateacum o săptămână
Cum îți dai seama că suferi de diabet: 14 noiembrie, Ziua Mondială de Luptă împotriva Diabetului