Românii care utilizează internetul sunt cei mai vulnerabili din Uniunea Europeană (UE) din punct de vedere al folosirii datelor personale de către alte entități, în contextul în care doar 15% dintre ei au refuzat anul trecut să-și ofere datele personale pentru a fi folosite în scopuri de publicitate, față de o medie europeană de 80%, potrivit unui studiu publicat marți de agenția de marketing Perceptum.
Studiul a fost făcut folosind datele statistice oficiale emise de biroul european de statistică (Eurostat) în perioada decembrie 2016 – februarie 2017.
Același procent de utilizatori români de internet – 15% – au limitat accesul celorlalți la profilul personal sau la conținutul propriu livrat pe rețelele sociale, față de o medie a UE de 40%.
Alături de români, nici bulgarii nu sunt prea interesați de protejarea profilului lor, potrivit Perceptum.
“Nu știu exact ce înseamnă cookies și nu prea citesc politica de confidențialitate a platformelor online. Există metode suficiente prin care se pot proteja în fața abuzurilor online, care îi împiedică inclusiv să aibă o experiență reușită de shopping. Asta în condițiile în care comerțul electronic va redefini segmentul de retail în anii următori”, a declarat directorul executiv al Perceptum, Raluca Ghilea.
În UE, șapte din zece utilizatori de Internet, cu vârsta între 16 și 74 de ani, conștientizează că, prin cookie-uri, se expun la abuzuri.
În România, doar patru din zece români (38%) sunt la curent cu existența acestor fișiere și cu faptul că acestea oferă deținătorilor de site-uri informații cu privire la preferințele utilizatorilor în materie de cumpărături, surse de informație și vacanțe.
În 2016, 31% din utilizatorii români de Internet au furnizat informații personale online (media europeană – 71%), în timp ce 24% au citit politicile de confidențialitate ale site-urilor (37% – media UE).
În România, anul trecut, 70% din cei care au navigat online au făcut-o de pe telefoanele mobile sau de pe smartphone și 26% au făcut-o de pe tabletă.