Știri
Viața în Alba Iulia: Analiza chestionar în perioada martie – aprilie 2016
Partidul M10 filiala Alba a realizat un chestionar în luna martie 2016. Analiza este un simplu ghid pentru a înțelege atât părțile bune cât și ce poate fi îmbunătățit în Alba Iulia din perspectiva celor 132 de respondenți. Deși studiul nu este extrapolabil, considerăm că este un punct de plecare în construcția politicilor noastre pentru orașul Alba Iulia.
Nivelul de trai, părți bune și lipsuri
În primul rând, am încercat să aflăm percepția cetățenilor despre viața în Alba Iulia printr-o întrebare ce compară nivelul de trai din Alba Iulia cu nivelul de trai din alte orașe din România, dar și prin două întrebări deschise „Ce vă place în Alba Iulia” și „Ce considerați că lipsește”.
Răspunsurile arată Nivelul de trai în Alba Iulia, față de alte orașe din România
Respondenții consideră că nivelul de trai în Alba Iulia este 1=”mult mai rău”, 9,85% / 5=”mult mai bun” , 9,09%, acceptabil, dar nu foarte bun, media răspunsurilor fiind aproape de 3 (pe o scală de la 1 la 5, cu 1=”mult mai rău în Alba Iulia” și 5=”mult mai bine în Alba Iulia”).
La întrebările deschise, răspunsurile au variat destul de mult, iar unii respondenți au ales mai multe aspecte pozitive (dar și lipsuri). Analiza răspunsurilor arată câteva puncte de interes:
- Peste 60% din respondenți au indicat că cel mai mult în Alba Iulia le place cetatea.
- Alte răspunsuri frecvente au fost liniștea orașului (15%) și curățenia (10%).
- Restul răspunsurilor au variat prea mult pentru a permite o estimare procentuală.
Câteva răspunsuri au indicat chiar că sunt oameni cărora le place „totul”, dar în același timp există și o mână de oameni care nu găsesc nimic bun în Alba Iulia, considerând că e aglomerat, că noile cartiere sunt haotice, că lipsește viziunea urbanistică și infrastructura generală.
În ceea ce privește percepția cetățenilor asupra a ceea ce lipsește în Alba Iulia, sinteza răspunsurilor evidențiază următoarele:
- Cea mai puternic resimțită problemă este lipsa oportunităților economice (49%). Aici trebuie precizat că o parte a respondenților se referă la lipsa industriei, a parcurilor industriale și a locurilor de muncă pentru persoane cu studii medii, dar cei mai mulți sunt preocupați de lipsa oportunităților de nivel ridicat – locuri de muncă pentru persoane cu studii superioare și care să atragă după sine un nivel salarial corespunzător.
- A doua preocupare este lipsa evenimentelor culturale și a infrastructurii culturale, aproape 20% dintre respondenți menționând diverse aspecte culturale (concerte, platformă culturală, viață artistică, teatru etc). Dintre aceștia, un sfert au specificat concret că în Alba Iulia lipsește un teatru.
- A treia categorie vizează lipsa spațiilor de agrement și relaxare, mai exact lipsa spațiilor verzi, dar și lipsa unui ștrand modern sau a locurilor de joacă pentru copii.
- Lipsurile în infrastructură reprezintă a patra categorie de răspunsuri, incluzând aici situația parcărilor, dar și lipsa pistelor de bicicletă utilizabile.
Activitatea administrației publice
A doua secțiune a vizat percepția cetățenilor față de activitatea instituțiilor publice locale, răspunsurile arătând că cea mai proastă percepție este față de consiliul local, cu o medie de 2,5 (pe o scară între 1 și 5). Primarul are cea mai bună percepție (medie de 2,9), iar primăria și consiliul județean au medii de 2,8 respectiv 2,75. Distribuția răspunsurilor este în graficul 2: Percepția asupra insituțiilor
Domeniul „Infrastructură generală” este considerat a fi o prioritate crescută sau foarte crescută de cei mai mulți respondenți. Acest domeniu cuprinde reparația și întreținerea străzilor precum și asigurarea utilităților (apă, lumină, canalizare).
Subiectul parcărilor scindează respondenții, având cele mai multe răspunsuri „prioritate foarte crescută”, cele mai puține răspunsuri „prioritate crescută” și cele mai multe răspunsuri „prioritate scăzută și foarte scăzută”.
Cultura și spațiile verzi au o distribuție similară a răspunsurilor, iar infrastructura de transport se arată a avea o prioritate scăzută.
Pentru a clarifica scindarea opiniilor, se poate propune o analiză relativă, scăzând numărul de răspunsuri „prioritate scăzută și foarte scăzută” din numărul total de răspunsuri „prioritatate crescută și foarte crescută”. Obținem astfel numărul net de răspunsuri „prioritate crescută și foarte crescută” ceea ce ne interesează.
Rezultatele obținute astfel arată că domeniul „Infrastructură generală” se păstrează în topul priorităților (49% scor relativ), urmat de „Cultură” și „Spații verzi” (34%), în timp ce domeniile „Parcări” și „Infrastructura de transport” au o prioritate relativă de 32%.
Concluzii
Analiza chestionarului arată că respondenții percep, în general, viața în Alba Iulia ca fiind acceptabilă, agreând cetatea și liniștea, dar considerând că veniturile sunt prea reduse (din cauza lipsei oportunităților economice de nivel ridicat).
Opiniile sunt împărțite față de autoritățile publice, instituția Primarului atrăgând însă perspectiva cea mai favorabilă (deși nu extrem de favorabilă).
Prioritățile de implicare (inclusiv de susținere financiară) din partea autorităților rămân focalizate pe domeniul infrastructurii generale (reparații străzi, implementare utilități) unde sunt identificate carențe ce creează disconfort. În afara confortului imediat, respondenții prioritizează evenimentele culturale dar și spațiile de agrement (parcuri, ștranduri, locuri de joacă pentru copii).
Știri
Școala Gimnaziala Crăciunelu de Jos modernizata cu fonduri PNRR: Licitația, lansată în SEAP
Școala Gimnaziala Crăciunelu de Jos modernizata cu fonduri PNRR
Primăria comunei Crăciunelul de Jos a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație ce privește dotarea cu materiale didactice în cadrul proiectului „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale din comuna.
În urma analizei de nevoi desfășurate la nivelul Școlii Gimnaziale Crăciunelu de Jos, s-au evidențiat mai multe aspecte legate de resursele educaționale disponibile pentru elevi și cadre didactice. Constatările arată că lipsa materialelor didactice necesare îngreunează procesul de predare-învățare, iar unele activități educaționale nu se pot desfășura la potențialul dorit.
Pentru a sprijini un act educațional modern și a facilita dezvoltarea competențelor elevilor, este necesară dotarea școlii cu diverse materiale didactice. Aceasta include achiziția de resurse de bază pentru diferite discipline, oferind structuri de lecții și informații esențiale, resurse interactive și instrumente didactice adaptate cerințelor actuale. Utilizarea unor astfel de resurse va contribui nu doar la creșterea competențelor cognitive, digitale și de comunicare a elevilor, ci și la îmbunătățirea întregului proces educațional, oferindu-le oportunități mai variate de învățare practică și interactivă. Scopul principal al acestui demers este de a asigura un mediu de învățare adaptat cerințelor moderne, care să motiveze elevii și să contribuie la formarea unor competențe esențiale pentru viitor. Astfel, s-a identificat posibilitatea accesării unei finanțări nerambursabile prin intermediul apelului de proiecte PNRR/2022/C15/MEDU/I9./I11./I13./I14./ Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe.Valoarea investiției este de peste 285 de mii de lei.
Știri
Laboratoarele Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia vor fi dotate cu echipamente digitale și mobilier
Laboratoarele Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia vor fi dotate cu echipamente digitale și mobilier
Reprezentanții liceului de arte „Regina Maria” din Alba Iulia au lansat recent licitația pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, care prevede dotarea a două laboratoare din cadrul instituției de învățământ.
Contractul cuprinde furnizarea de echipamente IT&C pentru proiectul de investiție „Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ superior, a palatelor și a cluburilor copiilor”, contract de finanțare nr. 95Smart/2023 Valoarea totală maximă estimată a contractului de furnizare pe 6 luni (include valoarea maximă a tuturor loturilor) este de 532.224,79 lei fără TVA.
Pentru cele două laboratoare ale Liceului de arte „Regina Maria” Alba Iulia se vor achiziționa:
LOT 1 – Echipamente IT & C
Tablă interactivă 75” Buc 1
Tablă interactivă 85” Buc 1
Suport mobil tablă interactivă Buc 2
All-in-one (touchscreen) Buc 1
All-in-one (touchscreen) Buc 17
Cameră de documente Buc 2
Servicii de instalare Buc 2
Tabletă lidar – profesională 12,9” + tastatură + stylus Buc 10
Tableta grafică Buc 6
Tableta grafică Buc 10
LOT 2 – Echipamente audio-video
Kit 16 x Ochelari VR Buc 1
Ochelari VR (SL)Buc 10
Kit sistem videoconferință Buc 1
Kit sistem videoconferință Buc 1
Sistem sunet Buc 2
LOT 3 – Echipamente 3D
Scanner 3D Buc 2
Creion 3D Buc 18
LOT 4 – Kit-uri robotice
Robot cu braț multifuncțional Buc 2
Pachet 12 Kituri robotice Buc 2
LOT 5 – Pachete software
Software educațional Buc 2
Conținut educațional – Laborator digital Buc 2
Platformă e-learning creare conținut educațional (20 profesori, 1 an) Buc 1
Software specializat grafică și producție digitală Buc 1
Software specializat arte (muzica & grafica) Buc 1
LOT 6 – Mobilier
Mobilier STEAM (Masa si scaun) Buc 10
Mobilier imprimantă 3D Buc 2
Știri
22 noiembrie: Minți geniale de Gordon Korman, cartea lunii la Clubul de lectură al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba
Minți geniale de Gordon Korman, cartea lunii la Clubul de lectură al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba
Vineri, 22 noiembrie 2024, la ora 16.00, în organizarea Consiliului Județean Alba și a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba, are loc o nouă întâlnire a Clubului de lectură „Lucian Blaga”.
Cartea lunii noiembrie este „Minți geniale”, scrisă de Gordon Korman și poate fi împrumutată de la Secția împrumut carte pentru copii a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba. Romanul scris de Gordon Korman este unul captivant și plin de umor, explorând teme precum prietenia, curajul și încrederea în sine.
Cartea spune povestea a patru adolescenți care studiază într-o școală specială pentru copii supradotați, iar acțiunea se centrează pe conflictele lor interioare, dar și pe pericolele care apar atunci când un grup de oameni cu talente extraordinare ajunge să lucreze împreună. Korman reușește să creeze astfel o poveste dinamică, în care cititorul este ținut în suspans, iar umorul subtil și stilul de narare accesibil sunt punctele forte ale romanului.
Dacă v-am trezit interesul, vă așteptăm să faceți parte din clubul nostru de lectură, un club în creștere, destinat copiilor cu vârsta cuprinsă între 8 -14 ani. Cu siguranță discuțiile pe marginea cărții propuse vor fi savuroase!
Proiectul 3.18 Clubul de lectură Lucian Blaga face parte din Programul 2 Animație culturală și este un proiect al Consiliului Județean Alba și al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba.
-
Știriacum o zi
Cum se salută românii și câte forme de salut există: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum o zi
No, Servus ! De unde vine salutul ardelenilor: 21 noiembrie, Ziua mondială a salutului
-
Știriacum 2 zile
TRADIŢII şi OBICEIURI de 21 noiembrie: Intrarea în biserică a MAICII DOMNULUI (OVIDENIA)
-
Știriacum 5 zile
Costumul popular din Apuseni: Păstrează unitatea portului românesc prin piesele ce îl compun
-
Știriacum 5 zile
Top 10 locuri de vizitat toamna: Casa de Piatră, cătun din Parcul Natural Apuseni, între destinațiile recomandate
-
Știriacum o zi
De când începem să cântăm colinde: Potrivit tradiției, din 21 noiembrie e voie a se cânta despre nașterea Domnului, odată cu sărbătorirea Intrării în Biserică a Maicii Domnului
-
Sănătateacum o săptămână
Cum îți dai seama că suferi de diabet: 14 noiembrie, Ziua Mondială de Luptă împotriva Diabetului
-
Știriacum o săptămână
Lăsata Secului în Postul Crăciunului: Tradițiile și obiceiurile zilei de 14 noiembrie