Rămâi conectat

Administrație

Noi investiții în extinderea și modernizarea sistemului de iluminat public în Sebeș

Publicat

în

Noi investiții în extinderea și modernizarea sistemului de iluminat public în Sebeș

Primăria Municipiului Sebeș continuă demersul de dezvoltare și eficientizare a sistemului de iluminat public, depunând la Administrația Fondului pentru Mediu un proiect al cărui scop este și îmbunătățirea calității mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin utilizarea unor corpuri de iluminat cu surse de tip LED, care să determine o eficiență energetică ridicată și poluare luminoasă minimă.

Proiectul vizează modernizarea sistemului de iluminat public prin înlocuirea corpurilor de iluminat existente având un consum ridicat de energie electrică cu corpuri de iluminat cu surse LED, completarea sistemului de iluminat public existent cu corpuri de iluminat cu surse LED, extinderea sistemului de iluminat existent, precum şi achiziţionarea şi instalarea sistemului de telegestiune aferent.

Prin intermediul proiectului „Modernizare și extindere sistem iluminat public în Municipiul Sebeş” se urmărește:

*modernizarea sistemelor de iluminat public prin înlocuirea corpurilor de iluminat existente de pe următoarele străzi: Abatorului, Alunelului, Brândușelor, Dorobanți, Iasminului, Izvorului, Luncii, Macului, Occidentului, Piața Primăriei, Speranței, Valea Frumoasei, Paul Tomița, Arțarului, Păcii, Zavoi;

*extinderea sistemului de iluminat public prin instalarea de stâlpi fotovoltaici pe următoarele străzi: Augustin Bena – de la sensul giratoriu la intersecția cu DJ 704A (între sensul giratoriu și vechiul Drum al Pianului), Crizantemelor, în Lancrăm – străzile Arini, Râului, Salciei, Ghiocelului iar în Răhău pe strada Principală – de la nr. 190 la intersecția cu drumul național DN 1;

*implementare sistem de telegestiune la nivelul întregului obiectiv.

Implementarea obiectivului de investiții presupune realizarea de lucrări pe străzile vizate, cum sunt:

– demontare corpuri de iluminat și sisteme de prindere: 114 buc;
– montare aparate de iluminat LED 30W: 218 buc;
– montare senzori inteligenti: 1 buc;
– instalare stâlpi fotovoltaici 100% autonomi– fără consum din rețea: 104 buc;
– implementare sistem inteligent de telegestiune: 1 buc;

Valoarea totală a investiției: 5.488.490,00 lei.

Implementarea proiectului va asigura un sistem de iluminat modern, cu eficiență luminoasă și energetică ridicată, cu o durată de viață mare a surselor de lumină (minim 100000 ore), cu cheltuieli de întreținere și exploatare reduse. În plus, punerea în practică a investiției asigură un nivel al luminanței în conformitate cu prevederile standardului SR-EN 13.201 pe toate străzile din obiectivul de investiții și, de asemenea, asigură implementarea sistemului de telegestiune.

Durata estimată de realizare a obiectivului de investiție este de 12 luni.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Administrație

Materiale didactice moderne pentru elevii Liceului „Dr. Lazăr Chirilă” din Baia de Arieș. Licitația, lansată în SEAP

Publicat

în

Materiale didactice moderne pentru elevii Liceului „Dr. Lazăr Chirilă” din Baia de Arieș. Licitația, lansată în SEAP

Primăria Baia de Arieș a lansat, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de materiale didactice pentru dotarea Liceului „Dr. Lazăr Chirilă”.

Asta în cadrul unui proiect finanțat prin PNRR.

Conform documentației, scopul proiectului este acela de a crește gradul de acces la tehnologiile digitale, pentru elevii și cadrele didactice de la Liceul „Dr.Lazăr Chirilă” Baia de Arieş. Implementarea proiectului va contribui la creșterea motivației elevilor pentru învățare, va îmbunătăţi rezultatele şcolare, va creşte promovabilitatea la examenul de bacalaureat, va facilita implicarea mai activă a părinţilor şi a comunităţii în viaţa şcolii, va spori interesul şi atracţia pentru frecvenţa la ore pentru reducerea absenteismului și a ratei de abandon şcolar şi va creşte prestigiul şcolii în comunitate, arată inițiatorii proiectului.

Valoarea dotărilor este de aproximativ 450 de mii de lei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Cuantumul impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2025 aprobat la Cugir

Publicat

în

Cuantumul impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2025 aprobat la Cugir

În ultima sa ședință ordinară pe 2024, Consiliul Local Cugir a stabilit nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele și taxele locale și amenzile aplicabile pentru anul fiscal 2025, indexate cu rata inflației de 10,4%.

Astfel, impozitul pe clădirile rezidențiale și clădirile anexă aflate în proprietatea persoanelor fizice se calculează prin aplicarea unei cote de 0,14%, iar impozitul pe clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice se calculează prin aplicarea unei cote de 1,15%.

În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidențial cu impozitul determinat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial.

Impozitul/taxa pe clădirile rezidențiale aflate în proprietatea sau deținute de persoanele juridice se calculează prin aplicarea unei cote de 0,28% asupra valorii impozabile a clădirii, iar impozitul/taxa pe clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea sau deținute de persoanele juridice se calculează prin aplicarea unei cote de 1,57% asupra valorii impozabile a clădirii.

În ceea ce privește impozitul/taxa pe clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea sau deținute de persoanele juridice, utilizate pentru activități din domeniul agricol, se calculează prin aplicarea unei cote de 0,56% asupra valorii impozabile a clădirii.

În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice, impozitul se determină prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidențial cu impozitul calculat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial.

Valoarea impozabilă a clădirii se actualizează o dată la 5 ani pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării. În cazul în care proprietarul clădirii nu a actualizat valoarea impozabilă a clădirii în ultimii 3 ani anteriori anului de referinţă, cota impozitului/taxa pe clădiri este 5%, conform Codului fiscal.

Pentru plata cu anticipaţie până la data de 31.03.2025 a impozitului/taxei datorate pe întregul an, de către contribuabili, se acordă o bonificaţie de 10%, pentru persoane fizice, la impozitul/taxei pe clădiri, impozitul/taxei pe teren şi la impozitul pe mijloacele de transport și o bonificaţie de 5%, pentru persoane juridice.

sursa: cugirinfo.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Administrație

Lucrările la podul de peste râul Mureș, dintre Blandiana și Șibot, se vor relua în primele luni ale anului viitor

Publicat

în

Lucrările la podul de peste râul Mureș, dintre Blandiana și Șibot, se vor relua în primele luni ale anului viitor

În perioada august-decembrie 2024 Primăria Blandiana a derulat în cadrul SEAP procedura de atribuire a contractului de lucrări pentru restul de executat la investiția „CONSTRUIRE POD PESTE RÂUL MUREȘ ÎN COMUNA BLANDIANA, JUDEȚUL ALBA (CONTINUARE LUCRĂRI)”,

În cadrul procedurii și-au arătat interesul de a continua lucrările la pod un număr de cinci ofertanți care au depus oferte conforme. Evaluarea a fost finalizată în urmă cu o săptămână iar oferta câștigătoare este cea a operatorului economic Dacia Faber SRL din județul Cluj.

Dacia Faber SRL este un operator economic specializat în lucrări de poduri care a mai derulat lucrări similare de construcții de poduri peste râul Mureș în județul nostru, la Rădești și Șeușa.

În acest moment procedura de atribuire se află în etapa premergătoare semnării contractului de lucrări.

Cel mai probabil, dacă timpul va permite, lucrările vor demara în primele luni ale anului viitor. Amintim că la finele anului 2023 Primăria Blandiana a intrerupt relațiile contractuale cu fostul constructor pentru nerespectarea graficelor de execuție, nedeclararea subcontractantilor si nereguli cu privire la prelungirea și cuantumul garanției de bună execuție.

În ceea ce privește fostul executant primăria locală se află în acest moment în litigiu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba